Seminarium magisterskie: Kierowanie ludźmi i doskonalenie organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ISP-Z/P-F.32sI | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie: Kierowanie ludźmi i doskonalenie organizacji | ||
Jednostka: | Instytut Spraw Publicznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 13 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Kołodziejczyk | |
Prowadzący grup: | Jakub Kołodziejczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Cele kształcenia: | Rozwiniecie wiedzy i kompetencji związanych z pisaną praca magisterską, w tym opracowanie teorii problemu badawczego, opracowanie projektu badania, realizacji badań, analizy danych i wyprowadzania konkluzji. |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA zna podstawy metodologii badań naukowych i zasady tworzenia wybranych instrumentów badawczych zna niektóre specjalistyczne metody badań w poszczególnych obszarach działalności organizacji zna częściowo współczesny dorobek psychologii biznesu oraz socjologii organizacji i możliwości jego odniesienia do realnych problemów zarządzania Student zna w pogłębionym stopniu teorie z zakresu problematyki prowadzonych badań do pracy dyplomowej oraz zaawansowaną metodologię i terminologię z zakresu badań w działaniu i partycypacyjnych badań w działaniu Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady działania instytucji, w których prowadzi badania w działaniu UMIEJĘTNOŚCI potrafi dokonać doboru odpowiednich metod i narzędzi do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia oraz oceny ich przydatności i skuteczności umie identyfikować i formułować wybrane problemy badawcze pozwalające na analizę niektórych złożonych procesów i zjawisk w skali organizacji, gospodarki narodowej, a także w skalach: międzynarodowej i globalnej posiada umiejętności pogłębionej obserwacji wybranych zjawisk i procesów w organizacji oraz ich analizy i interpretacji przy zastosowaniu niektórych zaawansowanych ujęć teoretycznych i metodycznych posiada umiejętność stosowania w pracy lub nauce zaawansowanej wyspecjalizowanej wiedzy z określonego obszaru nauk o zarządzaniu (w powiązaniu ze specjalnością) Potrafi sformułować problem badawczy pracy dyplomowej, dobrać adekwatne metody i narzędzia badawcze korzystając z metodologii badań w działaniu Posiada umiejętność dialogowania z uczestnikami organizacji poddanej badaniom w działaniu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE jest przygotowany do samodzielnego oraz zespołowego projektowania i prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji (w wybranym zakresie) jest świadomy potrzeby przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych Student potrafi pozyskiwać wiedzę i rozumienie organizacji w kontaktach interpersonalnych Potrafi inspirować uczestników badanej organizacji do twórczego rozwiązywania problemów |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie. Warunkiem zaliczenia semestru jest pozytywna ocena kolejnych rozdziałów pracy dyplomowej. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach oraz realizacji opracowania na wybrany temat. Ocena kolejnych rozdziałów pracy magisterskiej. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody problemowe - metody aktywizujące - seminarium |
|
Metody dydaktyczne: | Metody problemowe - metody aktywizujące - seminarium Metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
|
Bilans punktów ECTS: | 5 1 ECTS - zajęcia w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym 2 ECTS - czytanie i opracowanie literatury przedmiotu 2 ECTS - prowadzenie badań, analiza danych, pisanie prace |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium będzie dotyczyć dwóch kwestii: - czynników wpływających na proces kierowania w organizacjach publicznych i obywatelskich, takich jak komunikacja, motywacja, zaufanie, władza, stres i inne, - diagnozy funkcjonowania organizacji i rekomendowania rozwiązań wpływających na doskonalenie pracy i działanie organizacji. Prace realizowane w ramach seminarium będą miały charakter empiryczny (w tym także badania w działaniu (action research) i ewaluacja). Indywidualne projekty badawcze będą opierały się na samodzielnie opracowanej części teoretycznej, projekcie badawczym i zrealizowanej procedurze gromadzenia danych. Seminarzyści będą mieli możliwość rozwijania własnych zainteresowań oraz wyboru i formułowania tematu własnej pracy. | |
Pełny opis: |
Problematyka seminarium będzie dotyczyć dwóch kwestii: - czynników wpływających na proces kierowania w organizacjach publicznych i obywatelskich, takich jak komunikacja, motywacja, zaufanie, władza, stres i inne, - diagnozy funkcjonowania organizacji i rekomendowania rozwiązań wpływających na doskonalenie pracy i działanie organizacji. Prace realizowane w ramach seminarium będą miały charakter empiryczny (w tym także badania w działaniu (action research) i ewaluacja). Indywidualne projekty badawcze będą opierały się na samodzielnie opracowanej części teoretycznej, projekcie badawczym i zrealizowanej procedurze gromadzenia danych. Seminarzyści będą mieli możliwość rozwijania własnych zainteresowań oraz wyboru i formułowania tematu własnej pracy. | |
Literatura: |
Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych: metody jakościowe, ilościowe i mieszane, tłum. J. Gilewicz, UJ, Kraków. Babbie, E. R.,(2013). Podstawy badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN. literatura z zakresu action research i inna literatura w zależności od potrzeb |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.