Animacja komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.KLK-ANIM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Animacja komputerowa | ||
Jednostka: | Katedra Lingwistyki Komputerowej | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0123-1SO stancjonarne I stopnia, rok 2, sem. letni, obowiązkowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 63 miejsc ![]() Wykład, 30 godzin, 63 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Kawa | |
Prowadzący grup: | Rafał Kawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: – student zna podstawowe pojęcia z zakresu ogólnej animacji i w szczególności animacji komputerowej (K_W11++, K_W12+++) – posiada podstawową wiedzę o komputerowych rzutowaniach, obsłudze modeli oświetlenia, cieniowania i teksturowania (K_W11++, K_W12+++) – zna idee podstawowych algorytmów renderingu (K_W11++, K_W12+++, K_W13+) Umiejętności: – potrafi posługiwać się w stopniu podstawowym programami do modelowania geometrycznego, animacji rysunkowej i rzeczywistej (K_U13+) – potrafi wykonać kilkuminutową komputerową animację rysunkową (K_U13+++) – potrafi wykonać kilkudziesięciosekundową animację trójwymiarową (K_U13+) |
|
Wymagania wstępne: | Poprzedzający przedmiot „Grafika komputerowa”, podstawowe wiadomości z matematyki (geometria 3D, transformacje afiniczne, trygonometria, rachunek na wektorach), fizyki (w szczególności mechanika, dynamika oraz optyka) |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Przedmiot zaliczany poprzez ocenę z ćwiczeń (50% całości oceny) oraz (pozostałe 50% oceny) na podstawie przygotowanego przez studenta referatu dotyczącego wybranego zagadnienia szczegółowego. Warunki zaliczenia przedmiotu i kryteria oceny podawane na początku zajęć. Skala ocen zgodna z Regulaminem Studiów UJ. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Wszechstronna (scenariuszowa, wykonawcza, trudnościowa, estetyczna) ocena uzgodnionego projektu oraz ocena referatu pod względem merytorycznym i prezentacyjnym. |
|
Metody dydaktyczne: | • wykład prowadzony z wykorzystaniem slajdów, • pokazy przykładowych animacji, • referaty opracowywane przez słuchaczy, • ćwiczenia laboratoryjne • konsultacje (1,5 godz. tygodniowo) |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w wykładach: 30 godz. Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 30 godz. Przygotowanie grupowego referatu: 15 godz. Wykonanie projektu zaliczeniowego: 35 godz. Łączny nakład pracy studenta: 110 godz., co odpowiada 4 pkt. ECTS. |
|
Pełny opis: |
Podstawowe zagadnienia: • zasady animacji (klasycznej i komputerowej) • metody oświetlenia, ich zastosowanie i wykorzystanie w praktyce • metody renderingu (śledzenie promieni, metoda energetyczna) • generowanie i wykorzystanie krzywych i powierzchni parametrycznych (Beziera, B spline, NURBS) • animacja proceduralna • metody i algorytmy wykrywania kolizji oraz ich zastosowania • systemy cząstek, kinematyka prosta i odwrotna • modele hierarchiczne w animacji • animacja z użyciem Adobe Flash, modelowanie i animacja z użyciem pakietu Maxon Cinema 4D | |
Literatura: |
Foley, van Damm, Wprowadzenie do grafiki komputerowej Rick Parent, Animacja komputerowa, Algorytmy i techniki Filmy, slajdy, animacje i programy wykładowcy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.