Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja bezpieczeństwa ruchu drogowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.PT-3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja bezpieczeństwa ruchu drogowego
Jednostka: Instytut Psychologii Stosowanej
Grupy: przedmioty obowiązkowe dla studiów podyplomowych z Psychologii Transportu
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bronowicka, Antoni Wontorczyk
Prowadzący grup: Anna Bronowicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ocena wliczana do średniej:

tak

Efekty kształcenia:

Wiedza: Studenci nabywają wiedzę odnośnie psychologicznych mechanizmów skutecznej promocji ze szczególnym uwzględnieniem promocji bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dostarczana jest im w tym zakresie wiedza iż największy zasięg promocyjny mają tu takie media jak telewizja, radio czy Internet, natomiast najbardziej skuteczna jest promocja bezpośrednia, czyli taka, gdzie „żywy człowiek” (psycholog) oddziałuje na żywych ludzi (odbiorców promocji). Kurs ma na celu nauczenie studentów podyplomowych, psychologicznych podstaw i technik takiej właśnie promocji.

Umiejętności: Efektem kształcenia jest nabycie praktycznych umiejętności w prowadzeniu takich promocji, których rezultatem jest skuteczna zmiana zachowań uczestników ruchu drogowego na zachowania bezpieczne.

Kompetencje społeczne: Psychologowie, którzy kończą studia podyplomowe z psychologii transportu uzyskują (po złożeniu odpowiednich dokumentów w Urzędzie Marszałkowskim) licencję na prowadzenie badań w zakresie psychologii transportu. Powinni oni również uczestniczyć w różnego rodzaju akcjach promocyjnych bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Forma i warunki zaliczenia:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywna obecność na zajęciach oraz oddanie pisemnej pracy zaliczeniowej, która stanowi indywidualnie i kreatywnie opracowany, dokładny scenariusz własnej akcji promocyjnej bezpieczeństwa ruchu drogowego adresowanej do konkretnej grupy docelowej odbiorców.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Analiza i ocena jakości zrealizowanych i oddanych pisemnych prac zaliczeniowych z zakresu promocji bezpieczeństwa ruchu drogowego

Metody dydaktyczne:

Wykład interaktywny zawierający przekazywanie treści teoretycznych, uzupełniany przez międzygrupowe ćwiczenia praktyczne

Bilans punktów ECTS:

15 godzin zajęcia wykładowe,

45 godzin zapoznanie się z literaturą

90 godzin przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści podstawowych

Pełny opis:

1. Plan szczegółowego wywiadu dla promocji Bezpieczeństwa Ruchu drogowego (BRD)

2. Typy decyzji podejmowanych przez odbiorców promocji BRD

3. Główne grupy argumentów perswazyjnych w promocji BRD (racjonalne – emocjonalne)

4. Promocja BRD jako rodzaj negocjacji psychologicznych z jej odbiorcami

5. Szczegółowe rodzaje argumentów perswazyjnych stosowanych w promocji BRD

6. Sposoby wywoływania pozytywnych emocji u odbiorców promocji BRD

7. Struktura budowania relacji z odbiorcami na baize pozytywnych emocji

8. Asymetria emocjonalna u odbiorców promocji BRD i jej konsekwencje perswazyjne

9. Przykłady braku odbioru promocji BRD budowanej na negatywnych emocjach\

10. Dysproporcja perswazyjna komunikatów werbalnych i niewerbalnych

11. Stosowanie w promocji BRD psychologicznych funkcji wypowiedzi

12. Aktywne słuchanie odbiorców jako główny czynnik skutecznego odbioru promocji BRD

13. Zachowania niewerbalne w zależności od nastawienia odbiorców promocji BRD do nadawcy

14. Psychologiczne typy odbiorców promocji BRD

15. Psychologiczne czynniki wzmacniające moc oferty promocyjnej BRD

Literatura:

1. Doliński Dariusz, 2000, Psychologia wpływu społecznego. Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum, Wrocław

2. Doliński Dariusz, 2003, Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk

3. Janiszewska Karolina, Korsak Rafał, Kwarciak Bogusław, Lewiński Piotr, Magdziarz-Lisowska Małgorzata, Nierenberg Bogusław, Nowińska Ewa, Zimny Rafał, 2009, Wiedza o reklamie: Od pomysłu do efektu. ParkEdukacja, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa – Bielsko-Biała

4. Ries Al, Trout Jack, 2000, 22 niezmienne prawa marketingu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa

5. Sullivan Luke, 2007, Spoty, plakaty i slogany: Jak tworzyć lubiane reklamy. Wydawnictwo HELION, Gliwice

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b