Strategie komunikacyjne instytucji obywatelskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZID-D-KP/07 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0321) Dziennikarstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie komunikacyjne instytucji obywatelskich |
Jednostka: | Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, I stopnia, 3 rok, sem. letni, moduły Przedmioty dla programu WZKS-0016-1SP |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 45 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Grzechnik | |
Prowadzący grup: | Joanna Grzechnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3 |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student zdobywa wiedzę, zorientowaną na zastosowania praktyczne w zakresie przygotowywania projektu monitorowania różnych instytucji obywatelskich w zakresie ich strategii komunikacyjnych. Zapoznaje się z róznycmi przykładami zarządzania instytucjami obywatelskimi w wymiarze krajowym i międzynarodowych (omówienie i analiza case studies) oraz wynikami dostępnych badań w tym obszarze, zapoznaje się z metodyką przygotowywania monitoringu, przygotowuje projekt i stawia diagnozę odnoszącą się do wybranej instytucji, a także ocenia jakośc jej funkcjonowania w zinstytucjonalizowanym dialogu obywatelskim. |
|
Literatura: |
Dialog obywatelski w Krakowie w opiniach mieszkańców i przedstawicieli organizacji pozarządowych (raport z badań), Wydawnictwo Attyka, Kraków 2015, liczba s. 138. (współautorzy: Ewa Bogacz-Wojtanowska, Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Małgorzata Lendzion, Krzysztof Nowak) Hess A., Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce. Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarzadowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013. Jak tworzyć i skutecznie działać w Radach Działalności Pożytku Publicznego. Praktyczne narzędzie dialogu obywatelskiego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Kielce 2015, s. 122. (współutorki: Ewa Bogacz-Wojtanowska, Małgorzata Lendzion) Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007. Misztal W., Dialog obywatelski we współczesnej Polsce, Wydwnictwo UMCS, Lublin 2011 Pierzchała E., Woźniak M. (red.), Dostęp do informacji publicznej w Polsce i w Europie: wybrane zagadnienie prawne, Wydawnictwo uniwersytetu Opolskiego, Opole 2010 Sroka J., Wybrane instytucje demokracji partycypacyjnej w polskim systemie politycznym, IPiSS, Warszawa 2008 Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.