Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie komunikacyjne instytucji obywatelskich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZID-D-KP/07
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie komunikacyjne instytucji obywatelskich
Jednostka: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, I stopnia, 3 rok, sem. letni, moduły
Przedmioty dla programu WZKS-0016-1SP
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Grzechnik
Prowadzący grup: Joanna Grzechnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Pełny opis:

W trakcie zajęć student zdobywa wiedzę, zorientowaną na zastosowania praktyczne w zakresie przygotowywania projektu monitorowania różnych instytucji obywatelskich w zakresie ich strategii komunikacyjnych. Zapoznaje się z róznycmi przykładami zarządzania instytucjami obywatelskimi w wymiarze krajowym i międzynarodowych (omówienie i analiza case studies) oraz wynikami dostępnych badań w tym obszarze, zapoznaje się z metodyką przygotowywania monitoringu, przygotowuje projekt i stawia diagnozę odnoszącą się do wybranej instytucji, a także ocenia jakośc jej funkcjonowania w zinstytucjonalizowanym dialogu obywatelskim.

Literatura:

Dialog obywatelski w Krakowie w opiniach mieszkańców i przedstawicieli organizacji pozarządowych (raport z badań), Wydawnictwo Attyka, Kraków 2015, liczba s. 138. (współautorzy: Ewa Bogacz-Wojtanowska, Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Małgorzata Lendzion, Krzysztof Nowak)

Hess A., Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce. Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarzadowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

Jak tworzyć i skutecznie działać w Radach Działalności Pożytku Publicznego. Praktyczne narzędzie dialogu obywatelskiego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Kielce 2015, s. 122. (współutorki: Ewa Bogacz-Wojtanowska, Małgorzata Lendzion)

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

Misztal W., Dialog obywatelski we współczesnej Polsce, Wydwnictwo UMCS, Lublin 2011

Pierzchała E., Woźniak M. (red.), Dostęp do informacji publicznej w Polsce i w Europie: wybrane zagadnienie prawne, Wydawnictwo uniwersytetu Opolskiego, Opole 2010

Sroka J., Wybrane instytucje demokracji partycypacyjnej w polskim systemie politycznym, IPiSS, Warszawa 2008

Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c