Jagiellonian University in Kraków - Central Authentication System
Strona główna

Business plan

General data

Course ID: lz/bp/WZ.IEZ-Z
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Business plan
Name in Polish: Biznes plan
Organizational unit: Institute of Economics, Finance and Management
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish

Classes in period "2023/2024 winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 10 hours more information
Coordinators: Aneta Lipińska
Group instructors: Aneta Lipińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Syllabus of the course for students commencing study programme from 19/20 academic year or later:

(in Polish) zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
(in Polish) zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
(in Polish) Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
(in Polish) Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
(in Polish) Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Short description: (in Polish)

Praktyczne aspekty projektowania działalności gospodarczej - tworzenie biznesplanów.

Full description: (in Polish)

1.Biznesplan- wyjaśnienie pojęcia.

2.Układ biznes planu – podstawowe elementy dokumentu.

3. Szczegółowe Wymagania adresatów Biznes Planu.

4. Budowanie koncepcji biznes planu na przykładzie praktycznym.

-Analiza rynku. Budowanie strategii marketingowej.

Budowanie koncepcji biznes planu na przykładzie praktycznym.

-Określenie zapotrzebowania na materiały. Wybór technologii. Określenie nakładów.

-Określenie zapotrzebowania na zasoby ludzkie.

-Projektowanie struktury organizacyjnej.

Ocena efektywności ekonomiczno- finansowej biznes planu. Ocena wykonalności.

Analiza wrażliwości i ocena ryzyka.

Bibliography: (in Polish)

1. Gassmann O., Frankenberger K., Csik M., Nawigator modelu biznesowego, Helion, Gliwice 2017.

2. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice 2012.

3. Sitkiewicz R., Praktyczne sporządzanie biznesplanu, Difin, Warszawa 2014.

4. Skrzypek J.T., Biznesplan Model najlepszych praktyk. Nowe wydanie zaktualizowane i rozszerzone, Poltekst, Warszawa 2012.

5. Szukalski S. M., Procedury budowy planów biznesowych i ocena wiarygodności planów, Difin, Warszawa 2016.

6. Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Biznesplan w praktyce, CeDeWu, Warszawa 2014.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b