Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing - podstawy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: lz/mp/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing - podstawy
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla I roku zarządzania–fir., person., między.-I st. niestacjo. sem. letni
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Syrytczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Syrytczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 1
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 1

Pełny opis:

Marketing jako dziedzina nauki i systemu działania gospodarczego

 Treść i pojęcia marketingu

 Koncepcje marketingowe ujmowane z punktu widzenia funkcji i zasięgu działań marketingowych.

Rys historyczny teorii i praktyki marketingowej

Ogólna charakterystyka uwarunkowań działania podmiotów rynkowych

 Elementy otoczenia marketingowego firmy

 Elementy otoczenia zewnętrznego

Wewnętrzne warunki działania

Identyfikacja zachowań nabywcy - konsumenta

 Czynniki wpływające na zachowanie konsumenta na rynku

 Proces podejmowania decyzji o zakupie produktów

Modele postępowania konsumentów

Rynek docelowy i jego segmentacja

 Rynek docelowy jako obiekt działania firmy i jego wybór

 Istota i zasady segmentacji

 Kryteria segmentacji rynku

Procedury segmentacji rynku (ich rodzaje i charakterystyka)

Strategia produktu

 Definicja produktu

 Rola opakowania, marki i ceny w ocenie produktu przez konsumenta

Klasyczny model cyklu życia produktu i jego fazy oraz cechy tych faz

Kształtowanie struktury cen i ich uwarunkowania

 Kształtowanie struktury cen

Różnicowanie cen

Dystrybucja - jej formy organizacyjne i sam proces

 Rodzaje kanałów dystrybucji i ich charakterystyka

 Intensywność i rodzaje dystrybucji towarów

Przepływ fizyczny towarów i logistyka

Podstawowe instrumenty promocji mix

 Cechy, rodzaje i funkcje instrumentów promocji mix

 Istota , funkcje i rodzaje reklamy

 Istota i zadania sprzedaży osobistej

 Istota i zadania promocji sprzedaży

 Przedmiot public relations, zadania i wybór środków oddziaływania

Sponsoring - jego zalety, wady i wybór dziedziny sponsorowania

Literatura:

Literatura podstawowa

Ph. Kotler: Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & S-ka. Warszawa 1994.

Kramer: Podstawy marketingu. PWE, Warszawa 1996

J. Altkorn: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 1994

Literatura uzupełniająca

Patten: Marketing w małej firmie. PSB, Kraków 1997.

Żurawikowie: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1997

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a