Marketing - podstawy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | lz/mp/WZ.IEZ-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing - podstawy |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I roku zarządzania–fir., person., między.-I st. niestacjo. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Syrytczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Syrytczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 1 |
|
Pełny opis: |
Marketing jako dziedzina nauki i systemu działania gospodarczego Treść i pojęcia marketingu Koncepcje marketingowe ujmowane z punktu widzenia funkcji i zasięgu działań marketingowych. Rys historyczny teorii i praktyki marketingowej Ogólna charakterystyka uwarunkowań działania podmiotów rynkowych Elementy otoczenia marketingowego firmy Elementy otoczenia zewnętrznego Wewnętrzne warunki działania Identyfikacja zachowań nabywcy - konsumenta Czynniki wpływające na zachowanie konsumenta na rynku Proces podejmowania decyzji o zakupie produktów Modele postępowania konsumentów Rynek docelowy i jego segmentacja Rynek docelowy jako obiekt działania firmy i jego wybór Istota i zasady segmentacji Kryteria segmentacji rynku Procedury segmentacji rynku (ich rodzaje i charakterystyka) Strategia produktu Definicja produktu Rola opakowania, marki i ceny w ocenie produktu przez konsumenta Klasyczny model cyklu życia produktu i jego fazy oraz cechy tych faz Kształtowanie struktury cen i ich uwarunkowania Kształtowanie struktury cen Różnicowanie cen Dystrybucja - jej formy organizacyjne i sam proces Rodzaje kanałów dystrybucji i ich charakterystyka Intensywność i rodzaje dystrybucji towarów Przepływ fizyczny towarów i logistyka Podstawowe instrumenty promocji mix Cechy, rodzaje i funkcje instrumentów promocji mix Istota , funkcje i rodzaje reklamy Istota i zadania sprzedaży osobistej Istota i zadania promocji sprzedaży Przedmiot public relations, zadania i wybór środków oddziaływania Sponsoring - jego zalety, wady i wybór dziedziny sponsorowania |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Ph. Kotler: Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & S-ka. Warszawa 1994. Kramer: Podstawy marketingu. PWE, Warszawa 1996 J. Altkorn: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 1994 Literatura uzupełniająca Patten: Marketing w małej firmie. PSB, Kraków 1997. Żurawikowie: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1997 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.