Systemy ocen pracowników
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | lz/sop/WZ.IEZ-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Systemy ocen pracowników |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie PERSONELEM-I st. niestacjo. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Łącała | |
Prowadzący grup: | Zofia Łącała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3 |
|
Pełny opis: |
System ocen pracowniczych w strategii personalnej firmy. Pojęcie oceniania, cele, zasady i kryteria oceniania. Istota i znaczenie koncepcji kompetencji w ocenie pracowniczej. Założenia i etapy projektowania systemu ocen pracowniczych. Istota monitorowania funkcjonalnego i strategicznego (zastosowanie analiz statystycznych i kryteriów zewnętrznych). Zasady opracowywania regulaminu związanego z ocenianiem w przedsiębiorstwie. Techniki i narzędzia oceny pracowniczej – ocena absolutna i relatywna Zagadnienia psychometryczne w odniesieniu do metod AC. Sposoby szacowania rzetelności, trafności i standaryzacji wyników oceny. Ocena 360%, konstruowanie, wymagania psychometryczne, możliwości i ograniczenia zastosowań Błędy i zagrożenia w ocenie pracowniczej – błędy techniczne (proceduralne) i uwarunkowane czynnikiem ludzkim Przedsiębiorstwo energetyczne – adaptacja metody amerykańskiej do projektowania systemu wynagradzania pracowników ZPC i skale behawioralne – cele rozwojowe i system premiowania – na przykładzie banku (algorytm standaryzacji wyników oceny) Zastosowanie skali behawioralnej w ocenie kadry kierowniczej – Biuro Projektowe (algorytm standaryzacji wyników oceny) Metoda rozkładu normalnego – na przykładzie banku (adaptacja metody amerykańskiej) Prezentacja wyników analizy statystycznej dla reprezentatywnej próby pracowników banku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Sidor-Rządkowska, M. (2006). Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL. Wolters Kluwer Business Ward P. (2005). Ocena pracownika 360 stopni. Metoda sprzężenia zwrotnego. Wolters Kluwer Polska, Kraków Pocztowski, A. (2006). Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Strategie – procesy – Metody. Wyd. II. W-wa. Literatura uzupełniająca: Jędrzejczak, J. (2000). Oceny okresowe. Zarządzanie przez ocenianie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Zawodowego, Gdańsk. Brzeziński J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Część V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych. PWN, W-wa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.