Metody aktywizujące - kierunki humanistyczne i społeczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | AD-MAHS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody aktywizujące - kierunki humanistyczne i społeczne |
Jednostka: | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://arsdocendi.uj.edu.pl/warsztaty/kursy-doktoranci |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
1. Uczenie się i nauczanie. Metody nauczania. 2. Czy warto aktywizować? Przygotowanie grupy. Klimat sprzyjający aktywności studentów. Ćwiczenia rozgrzewające. 3. Metody aktywizujące – Dyskusja, mindmapping, metody twórcze 4. Metody aktywizujące – Gry i symulacje. projekty 5. Prezentacja konspektów uczestników. |
Literatura: |
Petty, G. (2010). Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Sopot: GWP. Literatura uzupełniająca: Bąbel, P. i Baran, A. (2011). Trening pamięci. Warszawa: Difin Kruszewski, K. (red.) (1994). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Niemierko, B. (2002). Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa Cohen, L., Manion, L. i Morrison, K. (1999). Wprowadzenie do nauczania. Poznań: Zysk Sterna, D. (2014). Uczę (się) w szkole. Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - uczestnik posiada podstawową wiedzę dotyczącą procesów konstruowania wiedzy osób dorosłych, - uczestnik zna w praktyce metody kształcenia. Umiejętności: - uczestnik umie zaprojektować własne zajęcia z wykorzystaniem metod aktywizujących. Kompetencje społeczne: - uczestnik rozumie rolę pracy w grupie i z grupami - uczestnik jest wrażliwy na potrzeby społeczne i emocjonalne studenta, związane z procesem uczenia się |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie konspektu zajęć wykorzystujących metody aktywizujące. Możliwe jest uzyskanie zaliczenia w przypadku 1 nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.