Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody aktywizujące - kierunki humanistyczne i społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: AD-MAHS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody aktywizujące - kierunki humanistyczne i społeczne
Jednostka: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Grupy:
Strona przedmiotu: https://arsdocendi.uj.edu.pl/warsztaty/kursy-doktoranci
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

1. Uczenie się i nauczanie. Metody nauczania.

2. Czy warto aktywizować? Przygotowanie grupy. Klimat sprzyjający aktywności studentów. Ćwiczenia rozgrzewające.

3. Metody aktywizujące – Dyskusja, mindmapping, metody twórcze

4. Metody aktywizujące – Gry i symulacje. projekty

5. Prezentacja konspektów uczestników.

Literatura:

Petty, G. (2010). Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców

i szkoleniowców. Sopot: GWP.

Literatura uzupełniająca:

Bąbel, P. i Baran, A. (2011). Trening pamięci. Warszawa: Difin

Kruszewski, K. (red.) (1994). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Niemierko, B. (2002). Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa

Cohen, L., Manion, L. i Morrison, K. (1999). Wprowadzenie do

nauczania. Poznań: Zysk

Sterna, D. (2014). Uczę (się) w szkole. Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- uczestnik posiada podstawową wiedzę dotyczącą procesów konstruowania wiedzy osób dorosłych,

- uczestnik zna w praktyce metody kształcenia.

Umiejętności:

- uczestnik umie zaprojektować własne zajęcia

z wykorzystaniem metod aktywizujących.

Kompetencje społeczne:

- uczestnik rozumie rolę pracy w grupie i z grupami

- uczestnik jest wrażliwy na potrzeby społeczne

i emocjonalne studenta, związane z procesem uczenia się

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie konspektu zajęć wykorzystujących metody aktywizujące.

Możliwe jest uzyskanie zaliczenia w przypadku 1 nieobecności na zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b