Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy dydaktyki akademickiej - warsztaty Ars Docendi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: AD-PD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy dydaktyki akademickiej - warsztaty Ars Docendi
Jednostka: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.arsdocendi.uj.edu.pl/warsztaty
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

• Komunikacja interpersonalna

• Praca grupowa

• Zdalne nauczanie na UJ – możliwości

i projektowanie aktywności

• Student Centered Learning

• Motywowanie studentów

• Dylematy etyczne w pracy nauczyciela akademickiego

• Relacje mistrz-uczeń: mentoring-coaching-tutoring

• Efekty uczenia się, projektowanie kursu

• Metody kształcenia (w tym metody aktywizujące)

• Problem Based Learning

• Ocenianie/ewaluacja wiedzy, umiejętności

i kompetencji studenta

• Osoba z niepełnosprawnością w grupie studenckiej - zadania dla nauczyciela

• Nowe technologie w aktywizowaniu studentów

• Ewaluacja nauczyciela akademickiego

• Ścieżki rozwoju nauczyciela akademickiego

Literatura:

Aktywne metody nauczania w szkole wyższej, red. M. Jaroszewska, D. Ekiert-Oldroyd, Wyd. Nakom, Poznań 2002.

A. Sajdak, Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej. impuls, Kraków 2013.

H.Fry, S.Ketteridge, S.Marshall, A Handbook for Teaching & Learning in Higher Education. Enhancing Academic Practice, 2nd edtion, Kogan Page, London and Sterling VA, 1999 i kolejne wydania

W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, red. D. Skulicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004

Jak kształcić studentów chemii i kierunków pokrewnych? Podręcznik nauczyciela akademickiego. red. I.Maciejowska, Wydział Chemii UJ, Kraków 2008

Teaching for Quality Learning at University, J. Biggs, C. Tang, Open University Press, Maidenhead 2011

Efekty uczenia się:

Wiedza - uczestnik potrafi:

• scharakteryzować formy nauczania i oceniania stosowane w kształceniu uniwersyteckim,

• opisać specyfikę edukacji osób dorosłych,

• przedstawić możliwości platform zdalnego nauczania dostępnych na UJ.

Umiejętności - uczestnik potrafi:

• motywować studentów do pracy,

• wykorzystywać zasady komunikacji interpersonalnej w pracy dydaktycznej,

• zaplanować efekty uczenia się na poziomie kursu, dopasować do nich metody pracy (w tym aktywności w nauczaniu zdalnym) i środki dydaktyczne oraz metody oceny,

• organizować pracę grupową (zwłaszcza w odniesieniu do pracy metodą projektów i PBL),

• uwzględnić zróżnicowanie studentów w swoich działaniach dydaktycznych.

Kompetencje społeczne - uczestnik potrafi:

• poradzić sobie z dylematami etycznymi w pracy dydaktycznej,

• współpracować w zespole nauczycieli akademickich,

• skutecznie i celowo wykorzystywać współczesne technologie i narzędzia internetowe w procesie dydaktycznym.

Metody i kryteria oceniania:

- obecność i aktywność na zajęciach (dopuszczalna nieobecność na 3 pojedynczych zajęciach)

- zaliczenie pracy pisemnej (lista tematów zostanie podana na platformie Pegaz pod koniec kursu)

- aktywność na platformie Pegaz związana z realizacją zadanych przez Prowadzących zadań

- rozmowa zaliczeniowa z Prowadzącym zajęcia, u którego pisana była praca

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a