Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Analyzing Polish Cinema

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: IPHSS-MISH/APC Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analyzing Polish Cinema
Jednostka: Ośrodek Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych
Grupy: Kursy do wyboru programu Study Abroad API
Program interdyscyplinarny w humanistyce i naukach społecznych w j. angielskim
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 5.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 45 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Stroiński
Prowadzący grup: Maciej Stroiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) Students gain a wide perspective on the Polish cinema past and present.

Every lecture comes with one film to watch and analyze.

Students learn the method of close reading and deepen their aesthetical sensitivity.

We appreciate films for their artistry and in context: as visual anthropology of Poland.

Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Keen interest in art and cinema.

Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Attend (online).

Submit the midterm paper.

Take the final exam (oral).

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Lecture.

Discussion workshop.

Film screening.

Research at home.

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) 6 ECTS credits.

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The class is taught online. We start on 14 October.

Email the teacher if you don't know how to access our Microsoft Teams group.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

ANDRZEJ WAJDA: Master and Commander

– “Panny z Wilka” (1979)

AGNIESZKA HOLLAND: The International Way

– “Pokot” (2017)

KRZYSZTOF KIEŚLOWSKI: Starting From Non-Fiction

– “Siedem kobiet w różnym wieku” (1979)

WOJTEK SMARZOWSKI: Blood, Sweat and Tears

– “Kler” (2018)

ROMAN POLAŃSKI: The One and Only

– “Carnage” (2011)

MAŁGORZATA SZUMOWSKA: Polish for Foreigners

– “W imię...” (2013)

WŁADYSŁAW PASIKOWSKI: The Ghost of Christmas Past

– “Pokłosie” (2012)

JAN P. MATUSZYŃSKI: The Last of Poland

– “Ostatnia rodzina” (2016)

PAWEŁ PAWLIKOWSKI: Road to the Oscars

– “Ida” (2013)

SYLWESTER CHĘCIŃSKI: The Making of Poland

– “Sami swoi” (1967)

BORYS LANKOSZ: Communism Noir

– “Rewers” (2009)

MARCIN KOSZAŁKA: Pre-YouTube

– “Takiego pięknego syna urodziłam” (1999)

JAN KOMASA: Post-Facebook

– “Hejter” (2020)

JULIUSZ MACHULSKI: The Lord of the Genres

– “Seksmisja” (1983)

STANISŁAW BAREJA: Camp and Sense of Humour

– “Poszukiwany, poszukiwana” (1972)

Literatura: (tylko po angielsku)

Marek Haltof, “Historical Dictionary of Polish Cinema”

Marek Haltof, “Polish National Cinema”

Norman Davies, “God’s Playground”

Michael Ryan, Melissa Lenos, “An Introduction to Film Analysis”

Witold Gombrowicz, “Diary”

Camille Paglia, “Glittering Images”

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.