Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mapowanie Strumienia Wartości i miernik procesów w biurze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: P/LMLO/MSWb/WZ.IEZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mapowanie Strumienia Wartości i miernik procesów w biurze
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla studiów podyplomowych Lean Management, Lean Office
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztat, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Żabiński
Prowadzący grup: Dawid Żabiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Cele kształcenia:

Zapoznanie słuchaczy z głównymi zasadami mapowania strumienia wartości w biurze oraz wykorzystania otrzymanych rezultatów w usprawnianiu wybranych procesów Przedstawienie technik oraz narzędzi stosowanych w opracowywaniu strumienia wartości. Nabycie przez słuchaczy umiejętności identyfikowania wartości dodanych oraz strat w procesie, jak również zastosowania odpowiednich wskaźników procesowych i ich interpretacji.

Efekty kształcenia:

Wiedza:

Słuchacz zna, odpowiednio definiuje pojęcie strumienia wartości oraz wie jak wykorzystać metodę w organizacji (LM_W02)

Potrafi zdefiniować proces end-to-end, zna podstawowe wskaźniki opisujące procesy usługowe (LM_W03)


Umiejętności:

Słuchacz potrafi odpowiednio zastosować Mapowanie Strumienia Wartości, zbadać i przeanalizować wskaźniki procesowe oraz potrafi priorytetyzować pracę nad usprawnianiem procesu (LM_U02)

Słuchacz posiada odpowiednie podejcie procesowe do wdrażanych w organizacji zmian (LM_U05)


Kompetencje społeczne:

Słuchacz poprawnie posługuje się pojęciami definiującymi proces, jak również wskaźnikami procesu (LM_K01)

Słuchacz ma świadomość znaczenia pracy zespołowej w osiągnięciu sukcesu indywidualnego jak i całej organizacji (LM_K04)

Słuchacz potrafi motywować siebie jak i innych po podjęcia wyzwania ciągłego doskonalenia procesów w swojej organizacji (LM_K05)


Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z mapowania procesów

Forma i warunki zaliczenia:

Zaliczenie przedmiotu wymaga spełnienia następujących warunków:

1. Obecności na zajęciach.

2. Aktywnego udziału w dyskusjach w trakcie zajęć.

3. Przygotowania grupowe mapy strumienia wartości na podstawie wytycznych prowadzącego w trakcie zajęć.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach, jak również efektu pracy na zajęciach: poprawnie opracowanie mapy oraz modelu strumienia wartości na podstawie wytycznych prowadzącego warsztat (praca w grupach).

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Pełny opis:

Podstawowe definicje Mapowania Strumienia Wartości

Główne zasady opracowywania mapy

Narzędzia stosowane przy mapowaniu

Zasady/metody formowania grupy roboczej

Usprawnianie procesu – model procesu

Skuteczne wdrażanie opracowanych rozwiązań

Studia przypadków

Literatura:

Mike Rother, John Shook., Naucz się widzieć. Lean Enterprise Institute Polska, 2009.

James P. Womack, Daniel T. Jones., Lean Thinking – szczupłe myślenie, Prodpress.com, 2011

Don Tapping, Tom Shuker., Zarządzanie Strumieniem Wartości w biurze, ProdPublishing, 2010

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c