Ecophysiology of insects
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WBNZ-866 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Ecophysiology of insects | ||
Jednostka: | Instytut Nauk o Środowisku | ||
Grupy: |
Kursy do wyboru programu Study Abroad API Kursy w języku angielskim dla studentów programu Erasmus+ (Wydział Biologii) Kursy zalecane w ścieżce kształcenia: biologia organizmów, II st. od r. ak. 2019/20 Kursy zalecane w ścieżce kształcenia: biologia środowiskowa, II st. od roku ak. 2019/20 Przedmioty dla programu WBL-0011-2SO (Biologia 2 stopień; 1 rok + 2 rok) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin, 15 miejsc ![]() Konwersatorium, 10 godzin, 15 miejsc ![]() Wykład, 10 godzin, 15 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Paulina Kramarz | |
Prowadzący grup: | Paulina Kramarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | - wiedza Zna i rozumie mechanizmy adaptacji owadów do środowiska naturalnego. Rozumie dlaczego owady są najliczniejszą gatunkowo grupą organizmów eukariotycznych. K_W01, K_W08, K_W09, K_W10, K_W12 - umiejętności Potrafi wyjaśnić różnice międzygatunkowe obserwowane u owadów a wynikające ze środowiska ich życia. Potrafi podać ich mechanizm od poziomu molekularnego po osobniczy. K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U09, K_U10, K_U11, K_U14 - kompetencje społeczne Potrafi przekonać laików do konieczności ochrony owadów jako organizmów posiadających unikatowe cechy, które były, są i mogą być wykorzystane dla poprawy jakości życia ludzi. K_K01, K_K04, K_K08 |
|
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Wystawiana będzie jedna ocena łącznie z wykładu i konwersatoriów. Raport z ćwiczeń (25%) Konwersatoria (25% oceny): podstawą będzie ocena prezentacji przygotowanych przez grupę studentów. Ocenie podlegają treści merytoryczne, klarowność prezentowanego problemu. Dodatkowo oceniana będzie aktywność w trakcie dyskusji na tematy omawiane na prezentacjach. Egzamin pisemny (cztery pytania otwarte) (50% oceny). |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ocena pytań otwartych składających się na końcowy egzamin pisemny. Ocena raportów z ćwiczeń Ocena przygotowanych prezentacji na wybrany temat dotyczący przedmiotu kursu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny, wykład problemowy, , ćwiczenia laboratoryjne, dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne |
|
Bilans punktów ECTS: | Aktywność nakład pracy Udział w wykładach 10g Udział w ćwiczeniach 10g Udział w konwersatoriach 10g Zbieranie materiałów do raportu z cwiczeń 10g Przygotowanie raportu 10g Przygotowanie do dyskusji w trakcie konwersatoriów 5g Zebranie materiałów do prezentacji 5g Przygotowanie prezentacji 10g Przygotowanie do egzaminu 40g Suma 110g |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kształcenia do wyboru |
|
Pełny opis: |
Wykłady: Rodzaje oraz sposoby pobierania pokarmu, metabolizm, wymiana gazowa, sposoby poruszania się w zależności od środowiska życia owadów. Adaptacje do warunków termicznych, dostępności wody oraz zasolenia środowiska. Powiązanie cech historii życiowych (rozmnażanie, rozwój, długość życia, przeżywalność) z warunkami środowiska. Interakcje biotyczne. Ćwiczenia: Badanie odpowiedzi owadów na temperaturę, pokarm o różnym składzie oraz różną wilgotność Konwersatoria: Adaptacje owadów do wybranych środowisk, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk ekstremalnych oraz środowisk istniejących w przeszłości życia na Ziemi. | |
Literatura: |
Wykład stanowi podstawę wiedzy, podano najważniejsze podręczniki oraz źródła niezbędne do udziału w konwersatoriach. Chown S.L. Nicolson S.W. 2004 Insect Physiological Ecology. Mechanisms and Patterns. Oxford University Press. Materiały dostępne w bazach Scopus i Web of Science. | |
Uwagi: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.