Absolwent na rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WBNZ-887 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0417) Umiejętności związane z miejscem pracy
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Absolwent na rynku pracy | ||
Jednostka: | Wydział Biologii | ||
Grupy: |
Biologia: przedmioty dla programu WBNZ-n011-0-ZD-6 Przedmioty dla programu WBL-0011-1SO (Biologia 1 stopień; 1 rok; 2 rok) Przedmioty obowiązkowe dla II roku biologii (studia I stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021"
Okres: | 2021-02-25 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztat, 15 godzin, 96 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Lucyna Paul | |
Prowadzący grup: | Lucyna Paul | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Ocena wliczana do średniej: | nie |
|
Efekty kształcenia: | 1. WIEDZA Student: - zna możliwe ścieżki zawodowe absolwenta biologii; - wymienia instytucje rynku pracy; - zna możliwości poszukiwania pracy; - zna rodzaje oraz zasady pisania dokumentów aplikacyjnych; - zna kompetencje społeczne potrzebne/wymagane na rynku pracy; 2. UMIEJĘTNOŚCI Student: - planuje możliwe ścieżki własnego rozwoju zawodowego; - znajduje informacje na temat rynku pracy i ocenia swoje możliwości zatrudnienia; - znajduje miejsce odbywania praktyki, zgodne z zainteresowaniami zawodowymi; - potrafi rozróżniać formy umów o pracę. 3. KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE Student: - jest świadomy konieczności planowania własnego rozwoju zawodowego; - rozwija umiejętności interpersonalne; - potrafi pracować zespołowo. |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie na podstawie obecności (wymagane 100% obecności), pozytywna ocena zadań wykonywanych podczas zajęć, aktywny udział w dyskusjach. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ocena aktywności oraz zadań wykonywanych podczas zajęć. |
|
Metody dydaktyczne: | Opowiadanie i pogadanka, prelekcja, „burza mózgów”, metoda przewodniego tekstu, metoda problemowa, dyskusja dydaktyczna. |
|
Bilans punktów ECTS: | AKTYWNOŚĆ NAKŁAD PRACY udział w warsztatach 15h studiowanie literatury, przygotowanie do zajęć 15h SUMA 30h |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kierunkowych |
|
Pełny opis: |
Filozofia planowana kariery zawodowej. Nawyki dobrego planowania kariery. Testy osobowościowe – autodiagnoza, kwestionariusz „Moja rola w grupie”. Kompetencje społeczne: podstawowe zasady autoprezentacji, komunikacja interpersonalna, praca w zespole. Studenckie praktyki zawodowe a planowanie kariery. „Pierwsza praca”, staże absolwenckie. Rynek pracy w Małopolsce, Polsce, Europie. Sposoby efektywnego poszukiwania pracy. Internet, Biuro Karier, praktyki studenckie, wolontariat, portale społecznościowe, znajomi, prasa, czasopisma branżowe, Biura Pośrednictwa Pracy, Agencje Doradztwa Personalnego, Urzędy Pracy. Podstawy prawa pracy: m.in. rodzaje umów, możliwości zatrudnienia. Proces rekrutacji: rodzaje dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, typy i przebieg, najczęściej zadawane pytania. | |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Eggert, M. (2009). Doskonałe odpowiedzi na pytania zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych. Rebis, Poznań. Hodgson, S. (2013). Rozmowa kwalifikacyjna: błyskotliwe odpowiedzi na podchwytliwe pytania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Śniegocka, A. (2012). Coaching kariery: jak w końcu zdobyć dobrą pracę i zacząć dobrze zarabiać. Złote Myśli, Gliwice. Rynek pracy w Polsce i UE: www.eures.praca.gov.pl Czasopisma: www.kariera.com.pl www.magazyncoaching.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.