Animal mating systems
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WBNZ-888 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Animal mating systems | ||
Jednostka: | Wydział Biologii | ||
Grupy: |
Kursy w języku angielskim dla studentów programu Erasmus+ (Wydział Biologii) Kursy zalecane w ścieżce kształcenia: biologia organizmów, II st. od r. ak. 2019/20 Przedmioty dla programu WBL-0011-2SO (Biologia 2 stopień; 1 rok + 2 rok) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021"
Okres: | 2021-02-25 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maciej Pabijan | |
Prowadzący grup: | Stanisław Bury, Maciej Pabijan, Edyta Podmokła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | „zna i rozumie i stosuje anglojęzyczną terminologię związaną z z systemem kojarzeń organizmów; zna postawy teoretyczne stosowania markerów molekularnych umożliwiających identyfikację osobników i ich potomstw oraz techniki badania mikrosatelitów i markerów płci, zna odstępstwa od prostego dziedziczenia mendlowskiego; K_W05, K_W12; potrafi przytoczyć przykłady zastosowania technik molekularnych do badań rodzicielstwa i pochodzenie potomstwa, potrafi łączyć pozornie odległe zjawiska i metodologie, wiedzę z różnych obszarów dla uzyskanie pełniejszego obrazu życia płazów. K_U10; uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany; potrafi planować swoją edukację; korzysta z możliwości jakie daje internet K_U13. widzi potrzebę uczenia się przez całe życie i rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji językowych, zawodowych i osobistych. K_K0 widzi uniwersalność metod analizy DNA odkrywających zaskakujący nurt wymiany genów. K_K05: |
|
Wymagania wstępne: | czynna znajomość języka angielskiego, zaliczenie kursu Genetyka |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie i przedstawienie wybranego zagadnienia w formie 30 minutowej prezentacji, aktywny udział w dyskusji oraz napisanie krótkiego eseju. Składnikami oceny są: jasność przedstawienia, strona językowa i graficzna, aktywność w czasie kursu. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Przedstawianie zagadnień w formie prezentacji dyskusja: wyjaśnianie pojęć i terminów, pytania do prelegentki |
|
Metody dydaktyczne: | Metody podające – prezentacja multimedialna |
|
Bilans punktów ECTS: | Aktywność nakład pracy Udział w seminarium 30 h Przygotowanie do zajęć 60 h Suma 90 h |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kształcenia do wyboru |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest rozwinięcie czynnej znajomości języka angielskiego przez udział w seminarium prowadzonym wyłącznie w tym języku. Tematyka seminarium, która może być modyfikowana w zależności od zainteresowania uczestników obejmuje cztery grupy zagadnień z pogranicza genetyki, etologii, ekologii i systematyki: 1. Metody badania systemów kojarzeń; 2. Sposoby rozrodu, ich wpływ na strukturę genetyczną populacji; 3. Mechanizmy wyboru partnera do rozrodu; 4. Mechanizmy izolujące i powstawanie mieszańców międzygatunkowych. | |
Literatura: |
J.C.Avise. 2004. Molecular markers, natural history and evolution. Sinauer Ass.Sunderland, Massachusestts Bieżące prace badawcze i przeglądowe ukazujące się w najważniejszych czasopismach. | |
Uwagi: |
Kurs odbywa się w latach parzystych (co dwa lata). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.