Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WBNZ-895 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium | ||
Jednostka: | Wydział Biologii | ||
Grupy: |
Biologia: przedmioty dla programu WBNZ-n011-0-ZD-6 Przedmioty obowiązkowe dla III roku biologii (studia I stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kapusta, Wacław Tworzydło | |
Prowadzący grup: | Magdalena Chadzińska, Mariusz Cichoń, Marcin Czarnołęski, Małgorzata Duda, Janusz Fyda, Henryk Głąb, Sebastian Hofman, Joanna Homa, Janusz Karasiński, Beata Klimek, Elżbieta Kołaczkowska, Dorota Lachowska-Cierlik, Ryszard Laskowski, Małgorzata Lenartowicz, Marian Lewandowski, Łukasz Michalczyk, Agnieszka Nobis, Małgorzata Przybyło, Agnieszka Rak, Marek Romek, Przemysław Ryszka, Zuzanna Setkowicz-Janeczko, Teresa Szklarzewicz, Gracjan Świątkiewicz, Wacław Tworzydło, Grzegorz Tylko, Iwona Wronka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Ocena wliczana do średniej: | nie |
|
Cele kształcenia: | Przygotowanie studenta do napisania pracy licencjackiej. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna zasady pisania pracy licencjackiej. Posługuje się poprawnym językiem używanym w obszarze nauk przyrodniczych. Zna podstawową metodologię planowania badań, w tym doboru odpowiedniej wielkości prób. Zna zasady gromadzenia danych i podstawy ich analizy. Zna zasady raportowania wyników badań (wyniki w tekście, tabele, grafiki itp.) Student potrafi korzystać z baz danych informacji naukowej, wyszukiwać oryginalne publikacje. Potrafi korzystać z różnych źródeł informacji naukowej, w tym ze źródeł internetowych. Potrafi napisać krótkie teksty (np. streszczenie) mając na względzie prawidłową logikę wywodu i budowania zdań. Wykazuje konstruktywny krytycyzm w stosunku do własnych działań jak i działań innych osób, szczególnie jeśli chodzi o ocenę wiarygodności informacji naukowej zawartej w różnych publikacjach, szczególnie internetowych. Rozumie potrzebę planowania swoich działań w celu uzyskania najlepszych efektów. |
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Postępy studentów będą oceniane na bieżąco w trakcie zajęć. Ocenie podlegać będą także krótkie teksty pisane przez studentów oraz ich prezentacje. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na zajęciach oraz przygotowanie wszystkich zadań zleconych przez nauczyciela. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Krótkie eseje (np. streszczenia, plany maszynopisów, projektów badań) pisane w ramach pracy własnej studenta poza zajęciami, oceniane przez nauczyciela i innych studentów. Krótkie wystąpienia ustne oceniane przez nauczyciela i innych studentów. Oceniana będzie poprawność używanego słownictwa, poprawnej konstrukcji zdań, logika wywodu, dobór źródeł informacji, krytycyzm, zdolność planowania, umiejętność posługiwania się bazami danych i bazami informacji naukowej. Student uzyska zaliczenie o ile wszystkie powyżej wymienione elementy oceny będą pozytywne. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacje Studia przypadków Dyskusje |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w zajęciach – 15 h Praca własna studenta – 10h Suma godzin: 25 |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kierunkowych |
|
Pełny opis: |
Zasady pisania pracy licencjackiej. Rola poszczególnych części pracy licencjackiej. Poprawność językowa, logika wywodu, rola odniesień do literatury, poprawność cytowania literatury. Poprawność raportowania wyników analiz. Tabele i graficzne przedstawianie wyników. Zasady prowadzenia dyskusji. Podstawy planowania badań i analizy ich wyników. Bazy danych i programy do analizy danych. Bazy literatury naukowej i inne źródła informacji naukowej. Recenzja raportu naukowego. | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: January Weiner. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny | |
Uwagi: |
Sposób realizacji: seminarium. I stopień; III rok |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kapusta, Wacław Tworzydło | |
Prowadzący grup: | Magdalena Chadzińska, Mariusz Cichoń, Marcin Czarnołęski, Małgorzata Duda, Janusz Fyda, Henryk Głąb, Ewa Gregoraszczuk, Sebastian Hofman, Joanna Homa, Joanna Kajzer-Bonk, Janusz Karasiński, Beata Klimek, Elżbieta Kołaczkowska, Dorota Lachowska-Cierlik, Ryszard Laskowski, Małgorzata Lenartowicz, Marian Lewandowski, Łukasz Michalczyk, Agnieszka Nobis, Małgorzata Przybyło, Agnieszka Rak, Marek Romek, Przemysław Ryszka, Zuzanna Setkowicz-Janeczko, Teresa Szklarzewicz, Gracjan Świątkiewicz, Wacław Tworzydło, Grzegorz Tylko, Iwona Wronka, Marta Zakrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Ocena wliczana do średniej: | nie |
|
Cele kształcenia: | Przygotowanie studenta do napisania pracy licencjackiej. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna zasady pisania pracy licencjackiej. Posługuje się poprawnym językiem używanym w obszarze nauk przyrodniczych. Zna podstawową metodologię planowania badań, w tym doboru odpowiedniej wielkości prób. Zna zasady gromadzenia danych i podstawy ich analizy. Zna zasady raportowania wyników badań (wyniki w tekście, tabele, grafiki itp.) Student potrafi korzystać z baz danych informacji naukowej, wyszukiwać oryginalne publikacje. Potrafi korzystać z różnych źródeł informacji naukowej, w tym ze źródeł internetowych. Potrafi napisać krótkie teksty (np. streszczenie) mając na względzie prawidłową logikę wywodu i budowania zdań. Wykazuje konstruktywny krytycyzm w stosunku do własnych działań jak i działań innych osób, szczególnie jeśli chodzi o ocenę wiarygodności informacji naukowej zawartej w różnych publikacjach, szczególnie internetowych. Rozumie potrzebę planowania swoich działań w celu uzyskania najlepszych efektów. |
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Postępy studentów będą oceniane na bieżąco w trakcie zajęć. Ocenie podlegać będą także krótkie teksty pisane przez studentów oraz ich prezentacje. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na zajęciach oraz przygotowanie wszystkich zadań zleconych przez nauczyciela. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Krótkie eseje (np. streszczenia, plany maszynopisów, projektów badań) pisane w ramach pracy własnej studenta poza zajęciami, oceniane przez nauczyciela i innych studentów. Krótkie wystąpienia ustne oceniane przez nauczyciela i innych studentów. Oceniana będzie poprawność używanego słownictwa, poprawnej konstrukcji zdań, logika wywodu, dobór źródeł informacji, krytycyzm, zdolność planowania, umiejętność posługiwania się bazami danych i bazami informacji naukowej. Student uzyska zaliczenie o ile wszystkie powyżej wymienione elementy oceny będą pozytywne. |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacje Studia przypadków Dyskusje |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w zajęciach – 15 h Praca własna studenta – 10h Suma godzin: 25 |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kierunkowych |
|
Pełny opis: |
Zasady pisania pracy licencjackiej. Rola poszczególnych części pracy licencjackiej. Poprawność językowa, logika wywodu, rola odniesień do literatury, poprawność cytowania literatury. Poprawność raportowania wyników analiz. Tabele i graficzne przedstawianie wyników. Zasady prowadzenia dyskusji. Podstawy planowania badań i analizy ich wyników. Bazy danych i programy do analizy danych. Bazy literatury naukowej i inne źródła informacji naukowej. Recenzja raportu naukowego. | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: January Weiner. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny | |
Uwagi: |
Sposób realizacji: seminarium. I stopień; III rok |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.