Metody prezentacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WBNZ-915 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0417) Umiejętności związane z miejscem pracy
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Metody prezentacji | ||
Jednostka: | Instytut Nauk o Środowisku | ||
Grupy: |
Biologia: przedmioty dla programu WBNZ-n011-0-ZD-6 Przedmioty dla programu WBL-0011-1SO (Biologia 1 stopień; 1 rok; 2 rok) Przedmioty obowiązkowe dla I roku biologii (studia I stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 2 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Grodzińska-Jurczak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Grodzińska-Jurczak, Beata Klimek, Aleksandra Krawczyk, Marta Zakrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | 1. Wiedza Student zna podstawowe zasady tworzenia tabel i wykresów oraz przygotowania streszczenia publikacji, streszczenia graficznego, plakatu, wystąpienia ustnego wspartego prezentacją multimedialną. Student zna podstawowe funkcje oprogramowania wykorzystywanego do tworzenia prezentacji, pisania tekstu, tworzenia wykresów. 2. Umiejętności Student potrafi zrecenzować pracę innych studentów, streścić publikację naukową, przygotować krótką prezentację multimedialną oraz plakat. Student potrafi przekazać innym studentom nabyte wiadomości. 3. Kompetencje społeczne Student akceptuje rolę jaką w czasie studiów oraz późniejszej pracy odgrywa prezentowanie w formie graficznej różnych rodzajów treści. Student rozumie zasady pracy w grupie i przyjmuje różne role zależne od wykonywanych zadań. |
|
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość komputera i oprogramowania PowerPoint, Excel, Word. Podstawowa znajomość języka angielskiego (głównie, umiejętność czytania w języku angielskim tekstów przyrodniczych ze zrozumieniem). |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie i ocena końcowa uzależniona jest od sumy punktów zdobytych w czasie realizacji zadań. Studenci oceniani są zarówno na podstawie zadań indywidulanych jak i wykonywanych w małych podgrupach. Dodatkowym kryterium zaliczenia jest systematyczne uczestniczenie w zajęciach, wymagana obecność na co najmniej czterech z pięciu zajęć. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Za realizację zadań domowych oraz zadań wykonywanych na ćwiczeniach studenci otrzymują punkty (szczegóły punktacji i kryteriów do poszczególnych zadań podane zostaną w formie pisemnej przed pierwszymi zajęciami). |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja dydaktyczna, warsztaty, recenzja, prezentacja multimedialne, plakat |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w ćwiczeniach: 15h Wyszukanie, zebranie i opracowanie materiałów do prezentacji: 3h Czytanie materiałów niezbędnych do przygotowania się do zajęć: 4h Przygotowanie prezentacji: 5h Łączny nakład pracy studenta: 27h |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kierunkowych |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
1) Przedstawianie danych w postaci tabeli i wykresu z wykorzystaniem oprogramowania Excel oraz PowerPoint. 2) Streszczanie wyników badań w formie pisemnej oraz graficznej. 3) Prezentacja w formie plakatu oraz w formie ustnej wspartej prezentacją multimedialną. | |
Pełny opis: |
Ćwiczenia są podzielone na 5 spotkań po 3 godz. Studenci realizując zadania pracują w małych podgrupach (2-3 osoby) lub indywidualnie, z wykorzystaniem prywatnych oraz dydaktycznych laptopów z wymaganym oprogramowaniem. Kurs rozpoczyna się zajęciami doskonalącymi umiejętność podstawowej obsługi programu Word, Excel oraz PowerPoint w zakresie tworzenia wykresów, tabel i schematów oraz obliczania podstawowych statystyk opisowych. Praca odbywa się na dostarczonych przez prowadzącego danych wygenerowanych w arkuszu kalkulacyjnym. Następnie wykorzystując publikacje naukowe (w tym w języku angielskim), studenci ćwiczą tworzenie streszczenia tekstowego oraz graficznego, a następnie recenzują nawzajem streszczenia. Streszczenia wraz z recenzjami są prezentowane i dyskutowane. W dalszej części zajęć studenci zapoznają się z podstawami tworzenia plakatu naukowego, tworząc własny projekt plakatu. Na zakończenie ćwiczeń każdy student przygotowuje krótkie wystąpienie ustne, które wraz z prezentacją multimedialną przedstawia. | |
Literatura: |
Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. J. Weiner, PWN, Warszawa 1998. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.