Technologia informatyczna w nauczaniu chemii II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WCh-PNC06b-13 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informatyczna w nauczaniu chemii II | ||
Jednostka: | Wydział Chemii | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Paweł Bernard | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | Dysponuje wiedzą pozwalającą wykazać interdyscyplinarny charakter chemii, jej najnowsze osiągnięcia i różnorodne zastosowanie we współczesnym świecie oraz wpływ przemysłu i technologii chemicznej na środowisko. Korzysta z chemicznych tekstów źródłowych, biegle wykorzystuje nowoczesne technologie informatyczne do pozyskiwania, przetwarzania, tworzenia i prezentowania informacji. Krytycznie odnosi się do pozyskiwanych informacji. Posiada umiejętność samodzielnego planowania i opracowywania scenariuszy lekcji z uwzględnieniem doświadczeń ilustrujących omawiane treści. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i systematycznego doskonalenia swoich umiejętności. Dostrzega problemy społeczne i środowiskowe oraz właściwe na nie reaguje. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Ćwiczenia – ocenianie ciągłe (bez oceny) Seminarium – ocenianie ciągłe (bez oceny) |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Bieżąca ocena wiedzy i kompetencji uczestników. |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia komputerowe, dyskusja. |
|
Bilans punktów ECTS: | Bilans punktów dla części I i II Udział w ćwiczeniach i seminariach razem 20h Samodzielne opanowanie omówionego materiału i studiowanie zaleconej literatury - 55h. Łączny nakład pracy: 75 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści podstawowych |
|
Skrócony opis: |
Podstawy stosowania technologii informacyjno-komunikacyjne w edukacji przyrodniczej. Wizualizacja doświadczeń chemicznych w pracowni szkolnej. Wykorzystanie interaktywnego środowiska nauczania w procesie dydaktycznym w tym tablicy interaktywnej, systemów zdalnego oceniania i tabletów. Modelowanie cząsteczek chemicznych i symulacja przebiegu reakcji chemicznych. Systemy do elektronicznego zbierania danych eksperymentalnych. Analiza i opracowanie wyników pomiarów. | |
Pełny opis: |
Podstawy stosowania technologii informacyjno-komunikacyjne w edukacji przyrodniczej. Wizualizacja doświadczeń chemicznych w pracowni szkolnej. Wykorzystanie interaktywnego środowiska nauczania w procesie dydaktycznym w tym tablicy interaktywnej, systemów zdalnego oceniania i tabletów. Modelowanie cząsteczek chemicznych i symulacja przebiegu reakcji chemicznych. Systemy do elektronicznego zbierania danych eksperymentalnych. Analiza i opracowanie wyników pomiarów. | |
Literatura: |
1. J. Gajda, S. Juszczyk, B. Siemieniecki, K. Wenta, Edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2004. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.