Dydaktyka języka angielskiego dla szkół ponadpodstawowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF.FA-SMI.Dn2n |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego dla szkół ponadpodstawowych |
Jednostka: | Instytut Filologii Angielskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Trepczyńska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Trepczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie C1. Ukończony moduł psychopedagogiczny oraz kurs dydaktyki języka angielskiego na studiach licencjackich. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Aby uzyskać zaliczenie student musi: - uczęszczać na zajęcia (może opuścić jedno spotkanie w semestrze) - wykazywać się znajomością literatury przedmiotu - aktywnie brać udział w zajęciach - zaprojektować sekwencję aktywności dydaktycznych dedykowanych uczącym się języka angielskiego na poziomie szkoły ponadpodstawowej - przedstawić esej krytyczny na temat wybranego artykułu teoretycznego lub badawczego - zaliczyć test semestralny |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | - prezentacja sekwencji ćwiczeń dydaktycznych i scenariusz lekcji - esej krytyczny na podstawie wybranej publikacji - test z zagadnień omawianych w trakcie kursu (literatura + zajęcia) |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filologia angielska z językiem niemieckim, rok 1 |
|
Pełny opis: |
Kurs koncentruje się na zagadnieniach związanych ze specyfiką nauczania języka angielskiego w szkołach ponadpodstawowych i obejmuje następujące moduły: nauczanie i integrowanie sprawności receptywnych i produktywnych, nauczanie leksyki, gramatyki i fonetyki, poprawianie błędów językowych, ocenianie i testowanie, planowanie lekcji, selekcja, ewaluacja i adaptacja materiałów dydaktycznych. |
|
Literatura: |
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Johnson, Keith. 2008. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Pearson Education Limited. Murray D.E. and Chrisitison, M. 2011. What English Language Teachers Need to Know. Vol. 1 and 2. New York: Routledge. Schmitt, Norbert (ed.) 2010. An Introduction to Applied Linguistics. London: Hodder & Stoughton. Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Trepczyńska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Trepczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie C1. Ukończony moduł psychopedagogiczny oraz kurs dydaktyki języka angielskiego na studiach licencjackich. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Aby uzyskać zaliczenie student musi: - uczęszczać na zajęcia (może opuścić jedno spotkanie w semestrze) - wykazywać się znajomością literatury przedmiotu - aktywnie brać udział w zajęciach - zaprojektować sekwencję aktywności dydaktycznych dedykowanych uczącym się języka angielskiego na poziomie szkoły ponadpodstawowej - przedstawić esej krytyczny na temat wybranego artykułu teoretycznego lub badawczego - zaliczyć test semestralny |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | - prezentacja sekwencji ćwiczeń dydaktycznych i scenariusz lekcji - esej krytyczny na podstawie wybranej publikacji - test z zagadnień omawianych w trakcie kursu (literatura + zajęcia) |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filologia angielska z językiem niemieckim, rok 1 |
|
Pełny opis: |
Kurs koncentruje się na zagadnieniach związanych ze specyfiką nauczania języka angielskiego w szkołach ponadpodstawowych i obejmuje następujące moduły: nauczanie i integrowanie sprawności receptywnych i produktywnych, nauczanie leksyki, gramatyki i fonetyki, poprawianie błędów językowych, ocenianie i testowanie, planowanie lekcji, selekcja, ewaluacja i adaptacja materiałów dydaktycznych. |
|
Literatura: |
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Johnson, Keith. 2008. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Pearson Education Limited. Murray D.E. and Chrisitison, M. 2011. What English Language Teachers Need to Know. Vol. 1 and 2. New York: Routledge. Schmitt, Norbert (ed.) 2010. An Introduction to Applied Linguistics. London: Hodder & Stoughton. Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.