Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język i społeczeństwo

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF.FA-SMI4.13nz
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język i społeczeństwo
Jednostka: Instytut Filologii Angielskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga O'Toole
Prowadzący grup: Olga O'Toole
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) To provide students with fundamental knowledge of sociolinguistic study

To familiarize students with the methods of conducting a sociolinguistic interview.

To relate the subject of different -lects, including sociolects, regiolects and ethnolects, expecially where they concern the subject of communities of practice.

Students will also gain knowledge on the relationship between language and identity

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) Students are able to identify the different types of lects, as well as they are able to name examples of such lects (sociolects, ethnolects, regiolects, etc.) from memory.

Students are able to define the keys terms in sociolinguistics.

Students are able to recognize the importance of linguistic variation in forming communities of practice, as well as to define what linguistic features may be analyzed in differentiating and recognizing communities of practice.

Students are familiar with the concepts embedded within knowledge of sociolinguistic study, including dialects, accents, linguistic variation, language attitudes and the pioneering linguists responsible for sociolinguitics as a field.

Students are able to identify the sociolinguistic interview as a method, naming its parts, types and components.

Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Students are required to attend class, with an allowance of two absences.

Students must produce a paper or presentation at the end of the semester, demonstrating that they have acquired the knowledge presented in the Learning Outcomes.

Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Short test


End of semester project, assessed on the basis of a short presentation.


Students are additionally expected to read any of the required reading for discussion before a given class.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) Discussion and assessment of active participation


Test


Pop quizzes on material from previous class


Assessment of end of semester project

Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody eksponujące - ekspozycja
Metody eksponujące - film
Metody podające - anegdota
Metody podające - odczyt
Metody podające - opis
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - pokaz
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Filologia angielska, studia niestacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course aims to relate some of the topics considered in the area of language and society (sociolinguistics) as a subfield. The course covers the differences between macro and micro-sociolinguistics, providing students with the materials to broaden their knowledge at home, as well.

Literatura: (tylko po angielsku)

M. Bucholtz 2003 Sociolinguistic nostalgia and the authentication of identity

P. Eckert 2017 Age as a Sociolinguistic Variable

P. Eckert, J. Rickford 2001 Style and sociolinguistic variation

JJ Gumperz 1977 The sociolinguistic significance of conversational code-switching

M. Silverstein 2003 Indexical order and the dialectics of sociolinguistic life

S.A. Tagliamonte, 2006 Analysing sociolinguistic variation

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a