Psychologia coachingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WFz.IPs-N-ZB05 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia coachingu |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników ze współczesnym stanem wiedzy na temat coachingu definiowanego jako proces prowadzący do maksymalizacji osobistego i zawodowego potencjału, którego podstawą jest partnerska relacja z klientem. Omówione zostaną także teorie motywacji znajdujące zastosowanie w coachingu. Uczestnicy kursu będą mieli możliwość kształcenia umiejętności przydatnych w pracy coachingowej. |
Pełny opis: |
Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników ze współczesnym stanem wiedzy na temat coachingu definiowanego jako proces prowadzący do maksymalizacji osobistego i zawodowego potencjału, którego podstawą jest partnerska relacja z klientem. Omówione zostaną także teorie motywacji znajdujące zastosowanie w coachingu. Uczestnicy kursu będą mieli możliwość kształcenia umiejętności przydatnych w pracy coachingowej. W trakcie zajęć omawiane będą artykuły empiryczne i przeglądowe dotyczące coachingu oraz teksty na temat klasycznych i współczesnych modeli motywacji będące podstawą do pracy coacha. Przedstawione zostaną zagadnienia etyczne związane z pracą coacha. Przedmiotem zajęć będą również procedury, narzędzia i techniki stosowane w trakcie sesji coachingowych. Punktem wyjścia do prezentacji zagadnień praktycznych będzie model kompetencji coachingowych opracowany przez International Coach Federation (ICF). Zajęcia prowadzone są w formie konwersatoryjno-warsztatowej. Uczestnicy zajęć zobowiązani są do czytania wskazanej literatury, która będzie omawiana w trakcie zajęć. Część warsztatowa obejmować będzie ćwiczenie poszczególnych kompetencji coachingowych, takich jak np. uzgadnianie kontraktu, budowanie zaufania, aktywne słuchanie, bezpośrednia komunikacja, planowanie i wytyczanie celów. Uczestnicy kursu nabędą wiedzę i umiejętności przydatne w realizacji procesu coachingowego. Będą w stanie samodzielnie poprowadzić sesję coachingową zgodnie ze standardami ICF. |
Literatura: |
1. The Coaches Training Institute (2011). Coaching vs. Therapy: What Are the Differences and When Do You Refer? http://www.coactive.com/learning-hub/fundamentals/res/topics/FUN-Coaching-vs-Therapy.pdf 2. ICF. Core competencies http://coachfederation.org/credential/landing.cfm?ItemNumber=2206 3. Lunenburg, F.C. (2011). Goal-Setting Theory of Motivation. International Journal of Management, Business and Administration, 15, 1-6. 4. Grant, A.M. (2012). An integrated model of goal-focused coaching: An evidence-based framework for teaching and practice. International Coaching Psychology Review, 7, 146-156. |
Efekty uczenia się: |
celem kursu jest zapoznanie uczestników ze współczesnym stanem wiedzy na temat coachingu, teoriami motywacji wykorzystywanymi w pracy coachingowej oraz zasadami etycznymi w pracy coacha.W efekcie zajęć uczestnicy kursu nabędą wiedzę i umiejętności przydatne w realizacji procesu coachingowego. Będą w stanie samodzielnie poprowadzić sesję coachingową zgodnie ze standardami ICF |
Metody i kryteria oceniania: |
Test wiedzy z literatury do zajęć (30 pytań zamkniętych) – 15 punktów, zaliczenie testu od 8 punktów. Projekt indywidualny (przeprowadzenie 3 sesji coachingowych i przygotowanie prezentacji na temat zdobytych doświadczeń) - 15 punktów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Kusik | |
Prowadzący grup: | Diana Kusik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Psychologia, studia stacjonarne jednolite magisterskie, rok 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Kusik | |
Prowadzący grup: | Diana Kusik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.