Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język hindi III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.KPSC-8274
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język hindi III
Jednostka: Katedra Porównawczych Studiów Cywilizacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hindi
Skrócony opis:

1. Przedstawienie zagadnień gramatycznych i utrwalanie ich za pomocą ćwiczeń

2. Wprowadzanie słownictwa tematycznego przy pomocy materiałów audio-video i tekstów

3. Własne wypowiedzi ustne i pisemne.

4. Dialogi sytuacyjne

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 180 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Staszczyk, Magdalena Stempin
Prowadzący grup: Magdalena Stempin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

Celem kursu jest kontynuacja nauki języka hindi i zapoznanie studentów z kolejnymi zasadami gramatyki i słownictwem w zakresie umożliwiającym swobodną komunikację w różnych sytuacjach oraz czytanie i pisanie na poziomie średniozaawansowanym. Oprócz podstawowego podręcznika: Rupert Snell, Teach yourself. Beginners hindi), na zajęciach wykorzystane są materiały dodatkowe, także audio-wizualne.


Na końcową ocenę składać się będą: frekwencja (dopuszczalne 3 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze), zadania domowe, zaliczenie okresowych testów sprawdzających, aktywność na zajęciach i wynik końcowego egzaminu (po 5. semestrze).

Efekty kształcenia:

W efekcie realizacji kursu student:

[wiedza]

- ma świadomość kompleksowej natury języka oraz

jego historycznej zmienności [K_W10]

[kompetencje społeczne]

- ma świadomość potrzeby ciągłego rozwijania kompetencji i uczenia się przez całe życie [K_K01]

- potrafi samodzielnie lub w ramach grupy realizować wyznaczone zadania [K_K02]

- ma świadomość roli dziedzictwa kulturowego

własnego państwa i innych tradycji kulturowych [K_K04]

- rozumie zróżnicowanie i odmienność kulturowych perspektyw Innych, potrafi działać w wielokulturowym otoczeniu [K_K06]


Wymagania wstępne:

ukończone 3 semestry nauki hindi

Forma i warunki zaliczenia:

Ocenianie ciągłe: ocenie podlega frekwencja (za nieobecności nadprogramowe, czyli więcej niż 3 w semestrze, student dostaje teksty lub ćwiczenia dodatkowe do indywidualnego zaliczenia), aktywność na zajęciach, zadania domowe, zaliczenie okresowych testów sprawdzających, wynik końcowego egzaminu ustnego i pisemnego.

Na testach i egzaminie obowiązuje następująca skala ocen:

• 0-60% - ocena ndst

• 61-69% - ocena dst

• 70-75% - ocena dst +

• 76-82% - ocena db

• 83-90% - ocena db +

• 91-100% - ocena bdb


Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

W zakresie wiedzy sprawdzanie wiadomości na temat języka, jego znajomości poprzez ocenianie prac studentów, sprawdzianów, wypowiedzi pisemnych i ustnych. Sprawdzanie kompetencji poprzez zadania domowe, zadania dodatkowe (np. przygotowanie prezentacji na zadany temat) oraz zadania grupowe.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda sytuacyjna

Bilans punktów ECTS:

Obecność i uczestnictwo w zajęciach 120 h

Praca własna studenta:

- bieżące przygotowanie się do zajęć: 60 h

- przygotowanie do testów i egzaminu: 30 ECTS

W sumie: 210 h = 8 ECTS


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kierunkowych

Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk:

nie dotyczy

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

1. Przedstawienie zagadnień gramatycznych i utrwalanie ich za pomocą ćwiczeń (podstawą jest podręcznik Teach Yourself, Beginner's hindi, autorstwa Ruperta Snella), prezentacji i materiałów dodatkowych

2. Wprowadzanie słownictwa tematycznego przy pomocy materiałów audio-video i tekstów

Pełny opis:

Wykaz zagadnień realizowanych w formie lektoratu:

1. Przedstawienie zagadnień gramatycznych i utrwalanie ich za pomocą ćwiczeń ustnych i pisemnych.

(postpozycje złożone, czasowniki przechodnie i nieprzechodnie, czas przeszły dokonany, czas przyszły dokonany, strona bierna, konstrukcje wyrażające powinność, zaimki względne, czasowniki kauzatywne)

2. Wprowadzanie słownictwa tematycznego przy pomocy materiałów audio i tekstów (w domu, zdrowie, kuchnia i gotowanie, liczebniki cd., części ciała, w mieście, pytanie o drogę)

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Rupert Snell, Teach Yourself, Beginner's hindi, London 2003

2. McGregor R.S., The Oxford Hindi-English Dictionary (wiele wydań)

3. Bahri H., English-Hindi Dictionary, Rajpal Publishers (wiele wydań)

Literatura uzupełniająca:

1. S.K. Bhatt, M. Bhatt, Living Language - Hindi: A Complete Course for Beginners (Book & 6 Audio CDs)

2. Gąsior D., Rozmówki polsko-hindi, Poznań 1990

3. Snell R., S. Weightman, Hindi. Teach yourself (wiele wydań)

4. Stasik. D., Język hindi, Warszawa (wiele wydań)

5. Stasik. D., Podręcznik języka hindi. Część I i II Kurs podstawowy, Warszawa (wiele wydań)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 180 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Staszczyk, Magdalena Stempin
Prowadzący grup: Magdalena Stempin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

Celem kursu jest kontynuacja nauki języka hindi i zapoznanie studentów z kolejnymi zasadami gramatyki i słownictwem w zakresie umożliwiającym swobodną komunikację w różnych sytuacjach oraz czytanie i pisanie na poziomie średniozaawansowanym. Oprócz podstawowego podręcznika: Rupert Snell, Teach yourself. Beginners hindi), na zajęciach wykorzystane są materiały dodatkowe, także audio-wizualne.


Na końcową ocenę składać się będą: frekwencja (dopuszczalne 3 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze), zadania domowe, zaliczenie okresowych testów sprawdzających, aktywność na zajęciach i wynik końcowego egzaminu (po 5. semestrze).

Efekty kształcenia:

W efekcie realizacji kursu student:

[wiedza]

- ma świadomość kompleksowej natury języka oraz

jego historycznej zmienności [K_W10]

[kompetencje społeczne]

- ma świadomość potrzeby ciągłego rozwijania kompetencji i uczenia się przez całe życie [K_K01]

- potrafi samodzielnie lub w ramach grupy realizować wyznaczone zadania [K_K02]

- ma świadomość roli dziedzictwa kulturowego

własnego państwa i innych tradycji kulturowych [K_K04]

- rozumie zróżnicowanie i odmienność kulturowych perspektyw Innych, potrafi działać w wielokulturowym otoczeniu [K_K06]


Wymagania wstępne:

ukończone 3 semestry nauki hindi

Forma i warunki zaliczenia:

Ocenianie ciągłe: ocenie podlega frekwencja (za nieobecności nadprogramowe, czyli więcej niż 3 w semestrze, student dostaje teksty lub ćwiczenia dodatkowe do indywidualnego zaliczenia), aktywność na zajęciach, zadania domowe, zaliczenie okresowych testów sprawdzających, wynik końcowego egzaminu ustnego i pisemnego.

Na testach i egzaminie obowiązuje następująca skala ocen:

• 0-60% - ocena ndst

• 61-69% - ocena dst

• 70-75% - ocena dst +

• 76-82% - ocena db

• 83-90% - ocena db +

• 91-100% - ocena bdb


Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

W zakresie wiedzy sprawdzanie wiadomości na temat języka, jego znajomości poprzez ocenianie prac studentów, sprawdzianów, wypowiedzi pisemnych i ustnych. Sprawdzanie kompetencji poprzez zadania domowe, zadania dodatkowe (np. przygotowanie prezentacji na zadany temat) oraz zadania grupowe.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda sytuacyjna

Bilans punktów ECTS:

Obecność i uczestnictwo w zajęciach 120 h

Praca własna studenta:

- bieżące przygotowanie się do zajęć: 60 h

- przygotowanie do testów i egzaminu: 30 ECTS

W sumie: 210 h = 8 ECTS


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kierunkowych

Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk:

nie dotyczy

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

1. Przedstawienie zagadnień gramatycznych i utrwalanie ich za pomocą ćwiczeń (podstawą jest podręcznik Teach Yourself, Beginner's hindi, autorstwa Ruperta Snella), prezentacji i materiałów dodatkowych

2. Wprowadzanie słownictwa tematycznego przy pomocy materiałów audio-video i tekstów

Pełny opis:

Wykaz zagadnień realizowanych w formie lektoratu:

1. Przedstawienie zagadnień gramatycznych i utrwalanie ich za pomocą ćwiczeń ustnych i pisemnych.

(postpozycje złożone, czasowniki przechodnie i nieprzechodnie, czas przeszły dokonany, czas przyszły dokonany, strona bierna, konstrukcje wyrażające powinność, zaimki względne, czasowniki kauzatywne)

2. Wprowadzanie słownictwa tematycznego przy pomocy materiałów audio i tekstów (w domu, zdrowie, kuchnia i gotowanie, liczebniki cd., części ciała, w mieście, pytanie o drogę)

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Rupert Snell, Teach Yourself, Beginner's hindi, London 2003

2. McGregor R.S., The Oxford Hindi-English Dictionary (wiele wydań)

3. Bahri H., English-Hindi Dictionary, Rajpal Publishers (wiele wydań)

Literatura uzupełniająca:

1. S.K. Bhatt, M. Bhatt, Living Language - Hindi: A Complete Course for Beginners (Book & 6 Audio CDs)

2. Gąsior D., Rozmówki polsko-hindi, Poznań 1990

3. Snell R., S. Weightman, Hindi. Teach yourself (wiele wydań)

4. Stasik. D., Język hindi, Warszawa (wiele wydań)

5. Stasik. D., Podręcznik języka hindi. Część I i II Kurs podstawowy, Warszawa (wiele wydań)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c