Język japoński II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WFz.KPSC-8426 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Język japoński II |
Jednostka: | Katedra Porównawczych Studiów Cywilizacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | japoński |
Skrócony opis: |
Kurs oferuje praktyczną naukę standardowego języka japońskiego (hyoujungo) w oparciu o metodę komunikacyjną. Kurs jest kontynuacją zajęć "Język japoński I". |
Pełny opis: |
Kurs oferuje praktyczną naukę standardowego języka japońskiego (hyoujungo) w oparciu o metodę komunikacyjną. Kurs jest kontynuacją zajęć "Język japoński I". Zagadnienia wprowadzane podczas całorocznego kursu obejmują zarówno problemy gramatyczne - całość poziomu JLPT 5 oraz częściowo JLPT 4, słownictwo umożliwiające swobodną rozmowę na podstawowe tematy, tworzenie wypowiedzi pisemnej na wybrane, podstawowe tematy, umiejętność rozumienia ze słuchu a także rozumienie tekstu pisanego. Ważnym elementem jest również nabycie znajomości biernej oraz czynnej pisma japońskiego (kanji). Dodatkowo, wraz z wprowadzaniem nowego materiału, studenci poznają specyfikę kultury japońskiej, która odzwierciedla się w języku. 1. Gramatyka (zagadnienia N5 - N4): Rzeczowniki Czasowniki Czasowniki nieprzechodnie i przechodnie Przymiotniki typu na Zaimki Przysłówki Partykuły spójnikowe oraz spójniki Klasyfikatory Przyimki Zmiany eufoniczne (upodobnienia) Tryby warunkowe Tryby rozkazujące Forma potencjalna Honoryfikatywność 2. Słownictwo: dom cd., rodzina cd., życiorys, uniwersytet i szkoła, sklep, restauracja, słownictwo geograficzne, codzienne aktywności, środki transportu, zainteresowania, rozrywka, choroby i zdrowie, pogoda 3. Ćwiczenia ze słuchu: materiały audiowizualne, multimedialne, reklamy, piosenki, fragmenty filmów, programów TV 4. Rozumienie tekstu pisanego: teksty preparowane dla uczących się języka japońskiego 5. Prezentacja ustna: tworzenie dialogów i wypowiedzi indywidualnej na wybrany temat 6. Prezentacja pisemna: umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej na zadany temat 7. Umiejętność opisu wybranych zagadnień dotyczących kultury Japonii 8. Pismo japońskie |
Literatura: |
Minna no Nihongo I+II Basic Kanji Book I+II Genji I+II Krassowska-Mackiewicz E., Język japoński dla początkujących, Wydawnictwo PJWSTK 2007 Tanimori M., Praktyczna Gramatyka Języka Japońskiego, Wydawnictwo Akademickie Dialog 2009 A dictionary of basic Japanese grammar Materiały własne prowadzącego słowniki znaków oraz gramatyki - do wyboru prowadzącego Huszcza R., Majewski J., Ikushima M., Gramatyka japońska. Podręcznik z ćwiczeniami, t. 1, Wyd. Akademickie Dialog 1998 |
Efekty uczenia się: |
[Wiedza] – posiada podstawowe wiadomości z zakresu kultury japońskiej – ma podstawową wiedzę o kulturotwórczej roli języka japońskiego i jego związku z innymi sferami życia społecznego – ma wiedzę ogólną dotyczącą przemian kulturowych w Japonii, które zaznaczają się w strukturach językowych [Umiejętności] – nabywa komunikacyjnych umiejętności językowych w ramach lektoratu języka japońskiego [Kompetencje] – potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role – ma świadomość roli języka w kulturze – ma świadomość zachowania postawy szacunku i tolerancji wobec innych tradycji kulturowych – potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny w obszarze edukacji językowej – potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie języka japońskiego – rozumie potrzebę rozwijania własnych zainteresowań |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia na podstawie: aktywnego udziału na zajęciach, wywiązywania się z prac domowych, pozytywnej oceny z testów sprawdzających przeprowadzanych po każdym bloku tematycznym, frekwencja (dopuszcza się 10 nieobecności w roku). Uzyskana przez studenta wiedza, umiejętności i kompetencje zostaną zweryfikowane na podstawie realizacji prac domowych, aktywności podczas zajęć, testów po każdej jednostce materiału oraz egzaminu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
LEK
ŚR LEK
CZ LEK
LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 180 godzin, 22 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Wiktoria Krupska, Wioletta Laskowska-Smoczyńska, Gabriela Matusiak | |
Prowadzący grup: | Wiktoria Krupska, Wioletta Laskowska-Smoczyńska, Gabriela Matusiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | [Wiedza] – posiada podstawowe wiadomości z zakresu kultury japońskiej – ma podstawową wiedzę o kulturotwórczej roli języka japońskiego i jego związku z innymi sferami życia społecznego – ma wiedzę ogólną dotyczącą przemian kulturowych w Japonii, które zaznaczają się w strukturach językowych [Umiejętności] – nabywa komunikacyjnych umiejętności językowych w ramach lektoratu języka japońskiego [Kompetencje] – potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role – ma świadomość roli języka w kulturze – ma świadomość zachowania postawy szacunku i tolerancji wobec innych tradycji kulturowych – potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny w obszarze edukacji językowej – potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie języka japońskiego – rozumie potrzebę rozwijania własnych zainteresowań |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Uzyskana przez studenta wiedza, umiejętności i kompetencje zostaną zweryfikowane na podstawie realizacji prac domowych, aktywności podczas zajęć, testów po każdej jednostce materiału oraz egzaminu końcowego. |
|
Bilans punktów ECTS: | Bilans do końca roku 2017/2018-udział w zajęciach–160 h=8 ects Bilans od roku 2018/19-udział w zajęciach – 180 h; praca własna studenta: przygotowanie do zajęć (prace domowe, praca na tekstach, przygotowanie do testów śródsemestralnych) – 140 h; przygotowanie do egzaminu – 40 h. W sumie: 360 h = 12 ECTS |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Kurs oferuje praktyczną naukę standardowego języka japońskiego (hyoujungo) w oparciu o metodę komunikacyjną. Kurs jest kontynuacją zajęć "Język japoński I". |
|
Pełny opis: |
Kurs oferuje praktyczną naukę standardowego języka japońskiego (hyoujungo) w oparciu o metodę komunikacyjną. Kurs jest kontynuacją zajęć "Język japoński I". Zagadnienia wprowadzane podczas całorocznego kursu obejmują zarówno problemy gramatyczne - całość poziomu JLPT 5 oraz częściowo JLPT 4, słownictwo umożliwiające swobodną rozmowę na podstawowe tematy, tworzenie wypowiedzi pisemnej na wybrane, podstawowe tematy, umiejętność rozumienia ze słuchu a także rozumienie tekstu pisanego. Ważnym elementem jest również nabycie znajomości biernej oraz czynnej pisma japońskiego (kanji). Dodatkowo, wraz z wprowadzaniem nowego materiału, studenci poznają specyfikę kultury japońskiej, która odzwierciedla się w języku. 1. Gramatyka (zagadnienia N5 - N4): Rzeczowniki Czasowniki Czasowniki nieprzechodnie i przechodnie Przymiotniki typu na Zaimki Przysłówki Partykuły spójnikowe oraz spójniki Klasyfikatory Przyimki Zmiany eufoniczne (upodobnienia) Tryby warunkowe Tryby rozkazujące Forma potencjalna Honoryfikatywność 2. Słownictwo: dom cd., rodzina cd., życiorys, uniwersytet i szkoła, sklep, restauracja, słownictwo geograficzne, codzienne aktywności, środki transportu, zainteresowania, rozrywka, choroby i zdrowie, pogoda 3. Ćwiczenia ze słuchu: materiały audiowizualne, multimedialne, reklamy, piosenki, fragmenty filmów, programów TV 4. Rozumienie tekstu pisanego: teksty preparowane dla uczących się języka japońskiego 5. Prezentacja ustna: tworzenie dialogów i wypowiedzi indywidualnej na wybrany temat 6. Prezentacja pisemna: umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej na zadany temat 7. Umiejętność opisu wybranych zagadnień dotyczących kultury Japonii 8. Pismo japońskie |
|
Literatura: |
Minna no Nihongo I+II Basic Kanji Book I+II Genji I+II Krassowska-Mackiewicz E., Język japoński dla początkujących, Wydawnictwo PJWSTK 2007 Tanimori M., Praktyczna Gramatyka Języka Japońskiego, Wydawnictwo Akademickie Dialog 2009 A dictionary of basic Japanese grammar Materiały własne prowadzącego słowniki znaków oraz gramatyki - do wyboru prowadzącego Huszcza R., Majewski J., Ikushima M., Gramatyka japońska. Podręcznik z ćwiczeniami, t. 1, Wyd. Akademickie Dialog 1998 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 180 godzin, 22 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Wiktoria Krupska, Wioletta Laskowska-Smoczyńska, Gabriela Matusiak | |
Prowadzący grup: | Wiktoria Krupska, Wioletta Laskowska-Smoczyńska, Gabriela Matusiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | [Wiedza] – posiada podstawowe wiadomości z zakresu kultury japońskiej – ma podstawową wiedzę o kulturotwórczej roli języka japońskiego i jego związku z innymi sferami życia społecznego – ma wiedzę ogólną dotyczącą przemian kulturowych w Japonii, które zaznaczają się w strukturach językowych [Umiejętności] – nabywa komunikacyjnych umiejętności językowych w ramach lektoratu języka japońskiego [Kompetencje] – potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role – ma świadomość roli języka w kulturze – ma świadomość zachowania postawy szacunku i tolerancji wobec innych tradycji kulturowych – potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny w obszarze edukacji językowej – potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie języka japońskiego – rozumie potrzebę rozwijania własnych zainteresowań |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Uzyskana przez studenta wiedza, umiejętności i kompetencje zostaną zweryfikowane na podstawie realizacji prac domowych, aktywności podczas zajęć, testów po każdej jednostce materiału oraz egzaminu końcowego. |
|
Bilans punktów ECTS: | Bilans do końca roku 2017/2018-udział w zajęciach–160 h=8 ects Bilans od roku 2018/19-udział w zajęciach – 180 h; praca własna studenta: przygotowanie do zajęć (prace domowe, praca na tekstach, przygotowanie do testów śródsemestralnych) – 140 h; przygotowanie do egzaminu – 40 h. W sumie: 360 h = 12 ECTS |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Kurs oferuje praktyczną naukę standardowego języka japońskiego (hyoujungo) w oparciu o metodę komunikacyjną. Kurs jest kontynuacją zajęć "Język japoński I". |
|
Pełny opis: |
Kurs oferuje praktyczną naukę standardowego języka japońskiego (hyoujungo) w oparciu o metodę komunikacyjną. Kurs jest kontynuacją zajęć "Język japoński I". Zagadnienia wprowadzane podczas całorocznego kursu obejmują zarówno problemy gramatyczne - całość poziomu JLPT 5 oraz częściowo JLPT 4, słownictwo umożliwiające swobodną rozmowę na podstawowe tematy, tworzenie wypowiedzi pisemnej na wybrane, podstawowe tematy, umiejętność rozumienia ze słuchu a także rozumienie tekstu pisanego. Ważnym elementem jest również nabycie znajomości biernej oraz czynnej pisma japońskiego (kanji). Dodatkowo, wraz z wprowadzaniem nowego materiału, studenci poznają specyfikę kultury japońskiej, która odzwierciedla się w języku. 1. Gramatyka (zagadnienia N5 - N4): Rzeczowniki Czasowniki Czasowniki nieprzechodnie i przechodnie Przymiotniki typu na Zaimki Przysłówki Partykuły spójnikowe oraz spójniki Klasyfikatory Przyimki Zmiany eufoniczne (upodobnienia) Tryby warunkowe Tryby rozkazujące Forma potencjalna Honoryfikatywność 2. Słownictwo: dom cd., rodzina cd., życiorys, uniwersytet i szkoła, sklep, restauracja, słownictwo geograficzne, codzienne aktywności, środki transportu, zainteresowania, rozrywka, choroby i zdrowie, pogoda 3. Ćwiczenia ze słuchu: materiały audiowizualne, multimedialne, reklamy, piosenki, fragmenty filmów, programów TV 4. Rozumienie tekstu pisanego: teksty preparowane dla uczących się języka japońskiego 5. Prezentacja ustna: tworzenie dialogów i wypowiedzi indywidualnej na wybrany temat 6. Prezentacja pisemna: umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej na zadany temat 7. Umiejętność opisu wybranych zagadnień dotyczących kultury Japonii 8. Pismo japońskie |
|
Literatura: |
Minna no Nihongo I+II Basic Kanji Book I+II Genji I+II Krassowska-Mackiewicz E., Język japoński dla początkujących, Wydawnictwo PJWSTK 2007 Tanimori M., Praktyczna Gramatyka Języka Japońskiego, Wydawnictwo Akademickie Dialog 2009 A dictionary of basic Japanese grammar Materiały własne prowadzącego słowniki znaków oraz gramatyki - do wyboru prowadzącego Huszcza R., Majewski J., Ikushima M., Gramatyka japońska. Podręcznik z ćwiczeniami, t. 1, Wyd. Akademickie Dialog 1998 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.