Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cywilizacje: tradycja a współczesność

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.KPSC-8551
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cywilizacje: tradycja a współczesność
Jednostka: Katedra Porównawczych Studiów Cywilizacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:
Efekty uczenia się:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kuchta
Prowadzący grup: Anna Kuchta, Agnieszka Mikrut-Żaczkiewicz, Tobiasz Targosz
Strona przedmiotu: https://sylabus.uj.edu.pl/pl/document/0ed5c86b-b089-45a0-888a-bb5c8f8ee605.pdf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tryb prowadzenia zajęć:

stacjonarne

Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

Celem kursu jest uświadomienie studentom problemu tradycji i jej konfrontacji z wymogami współczesności w kontekście krajów Azji Wschodniej.

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym zrozumienie materiałów audiowizualnych i tekstowych.

Forma i warunki zaliczenia:

Forma weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się: obecność (dozwolone dwie nieobecności nieusprawiedliwione w trakcie semestru) + projekt zaliczeniowy (prezentacja) + aktywność na zajęciach (zapoznawanie się z materiałami i udział w dyskusjach).

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Metody problemowe - wykład problemowy

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, wykład konwencjonalny, wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, burza mózgów, praca w grupie

Bilans punktów ECTS:

Liczba punktów ECTS: 2

- konwersatorium: 30h

- przygotowanie projektu (prezentacji multimedialnej): 15h

- samodzielnie zapoznawanie się z materiałami na zajęcia: 15h


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kierunkowych

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Pełny opis:

1. Różne wymiary tradycji

2. Tradycja w konfrontacji ze współczesnością

3. Różnorodność tradycji we współczesnym świecie

4. Tradycje religijne, narodowe, regionalne oraz inne - poszukiwanie i rozpoznawanie na przykładzie kultur krajów Azji Wschodniej

5. Koncepcja globalizacji i glokalizacji

6. Nowoczesność i zwielokrotnione nowoczesności

Literatura:

Obowiązkowa

1. Szacki, Jerzy. Tradycja. Warszawa 2011.

2. Dodatkowe teksty i materiały będą przekazywane przez prowadzące w toku zajęć.

Dodatkowa

1. Eisenstadt, Shmuel N. Utopia i nowoczesność. Porównawcza analiza cywilizacji, Warszawa 2009.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kuchta
Prowadzący grup: Anna Kuchta, Agnieszka Mikrut-Żaczkiewicz, Tobiasz Targosz
Strona przedmiotu: https://sylabus.uj.edu.pl/pl/document/0ed5c86b-b089-45a0-888a-bb5c8f8ee605.pdf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tryb prowadzenia zajęć:

stacjonarne

Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

Celem kursu jest uświadomienie studentom problemu tradycji i jej konfrontacji z wymogami współczesności w kontekście krajów Azji Wschodniej.

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym zrozumienie materiałów audiowizualnych i tekstowych.

Forma i warunki zaliczenia:

Forma weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się: obecność (dozwolone dwie nieobecności nieusprawiedliwione w trakcie semestru) + projekt zaliczeniowy (prezentacja) + aktywność na zajęciach (zapoznawanie się z materiałami i udział w dyskusjach).

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Metody problemowe - wykład problemowy

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, wykład konwencjonalny, wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, burza mózgów, praca w grupie

Bilans punktów ECTS:

Liczba punktów ECTS: 2

- konwersatorium: 30h

- przygotowanie projektu (prezentacji multimedialnej): 15h

- samodzielnie zapoznawanie się z materiałami na zajęcia: 15h


Grupa treści kształcenia:

Grupa treści kierunkowych

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Pełny opis:

1. Różne wymiary tradycji

2. Tradycja w konfrontacji ze współczesnością

3. Różnorodność tradycji we współczesnym świecie

4. Tradycje religijne, narodowe, regionalne oraz inne - poszukiwanie i rozpoznawanie na przykładzie kultur krajów Azji Wschodniej

5. Koncepcja globalizacji i glokalizacji

6. Nowoczesność i zwielokrotnione nowoczesności

Literatura:

Obowiązkowa

1. Szacki, Jerzy. Tradycja. Warszawa 2011.

2. Dodatkowe teksty i materiały będą przekazywane przez prowadzące w toku zajęć.

Dodatkowa

1. Eisenstadt, Shmuel N. Utopia i nowoczesność. Porównawcza analiza cywilizacji, Warszawa 2009.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a