Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Śmierć w przekazie międzypokoleniowym. Multimodalna struktura przekazu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WFz.KPSC-8681
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Śmierć w przekazie międzypokoleniowym. Multimodalna struktura przekazu
Jednostka: Katedra Porównawczych Studiów Cywilizacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Janusz
Prowadzący grup: Bernadetta Janusz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tryb prowadzenia zajęć:

hybrydowe

Cele kształcenia:

ZAJECIA BEDA SIE ODBYWAC W SEMESTRZE ZIMOWYM


Zrozumienie powiązanych procesów przekazu trans-generacyjnego i przekazu kulturowego dotyczącego śmierci i żałoby.

Efekty kształcenia:

Student zna i rozumie istotę przekazu transgeneracyjnego. Student zna i rozumie różnice pomiędzy świadomym i intencjonalnym przywoływaniem wspomnień a niedeklaratywnymi-niereprezentacyjnymi, multimodalnymi praktykami pamięci. Student zna i rozumie istotę procesu żałoby. Student zna i rozumie zjawisko niedokończonej żałoby.

Student potrafi rozpoznać przejawy pamięci niedeklaratywnej poprzez ich manifestacje w zachowaniach, w sferze emocjonalnej, percepcji oraz wytworach kulturowych. Student potrafi rozpoznać wielomodalnej manifestacje żałoby i niedokończonej żałoby w rodzinie i małej grupie społecznej

Student jest przygotowany do analizy i rozpoznawania, werbalnych i niewerbalnych (ucieleśnionych ) praktyk pamięci związanych z utratami w rodzinie i w przestrzeni społecznej. Student jest gotów do interdyscyplinarnej analizy zjawiska żałoby i niedokończonej uwzględniając jej aspekty terapeutyczne i kulturowe.

Wymagania wstępne:

co najmniej trzeci rok studiów

Forma i warunki zaliczenia:

-krótka prezentacja power point dotycząca procesu żałoby w wybranej przez studenta kulturze i powiązana z nią praca na zakończenie

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - seminarium
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Bilans punktów ECTS:

seminarium 30

przygotowanie prezentacji multimedialnej 15

przygotowanie raportu 10

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1
Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2
Studia nad buddyzmem współczesnym, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2
Studia nad buddyzmem współczesnym, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Literatura:

Maria Tumarkin: Crumbs of memory: Tracing the‘more-than-representational’ in family memory. Memory Studies. 6(3) 310–320.

3. Bernadetta Janusz Czym jest dążenie do odczuwania "kontaktu fizycznego" z osobą zmarłą? Trwanie i przekształcanie więzi w procesie żałoby. [The need for physical connection to the deceased. The continuation and the transformation of bond in the course of grieving] co] W: Problematyka umierania i śmierci w perspektywie medyczno-kulturowej. Red. Jan Hartman, Marta Szabat. Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. s. 123-137.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Janusz
Prowadzący grup: Bernadetta Janusz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tryb prowadzenia zajęć:

hybrydowe

Cele kształcenia:

ZAJECIA BEDA SIE ODBYWAC W SEMESTRZE ZIMOWYM


Zrozumienie powiązanych procesów przekazu trans-generacyjnego i przekazu kulturowego dotyczącego śmierci i żałoby.

Efekty kształcenia:

Student zna i rozumie istotę przekazu transgeneracyjnego. Student zna i rozumie różnice pomiędzy świadomym i intencjonalnym przywoływaniem wspomnień a niedeklaratywnymi-niereprezentacyjnymi, multimodalnymi praktykami pamięci. Student zna i rozumie istotę procesu żałoby. Student zna i rozumie zjawisko niedokończonej żałoby.

Student potrafi rozpoznać przejawy pamięci niedeklaratywnej poprzez ich manifestacje w zachowaniach, w sferze emocjonalnej, percepcji oraz wytworach kulturowych. Student potrafi rozpoznać wielomodalnej manifestacje żałoby i niedokończonej żałoby w rodzinie i małej grupie społecznej

Student jest przygotowany do analizy i rozpoznawania, werbalnych i niewerbalnych (ucieleśnionych ) praktyk pamięci związanych z utratami w rodzinie i w przestrzeni społecznej. Student jest gotów do interdyscyplinarnej analizy zjawiska żałoby i niedokończonej uwzględniając jej aspekty terapeutyczne i kulturowe.

Wymagania wstępne:

co najmniej trzeci rok studiów

Forma i warunki zaliczenia:

-krótka prezentacja power point dotycząca procesu żałoby w wybranej przez studenta kulturze i powiązana z nią praca na zakończenie

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - seminarium
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Bilans punktów ECTS:

seminarium 30

przygotowanie prezentacji multimedialnej 15

przygotowanie raportu 10

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1
Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2
Studia nad buddyzmem współczesnym, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2
Studia nad buddyzmem współczesnym, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Literatura:

Maria Tumarkin: Crumbs of memory: Tracing the‘more-than-representational’ in family memory. Memory Studies. 6(3) 310–320.

3. Bernadetta Janusz Czym jest dążenie do odczuwania "kontaktu fizycznego" z osobą zmarłą? Trwanie i przekształcanie więzi w procesie żałoby. [The need for physical connection to the deceased. The continuation and the transformation of bond in the course of grieving] co] W: Problematyka umierania i śmierci w perspektywie medyczno-kulturowej. Red. Jan Hartman, Marta Szabat. Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. s. 123-137.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a