Śmierć w przekazie międzypokoleniowym. Multimodalna struktura przekazu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WFz.KPSC-8681 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Śmierć w przekazie międzypokoleniowym. Multimodalna struktura przekazu |
Jednostka: | Katedra Porównawczych Studiów Cywilizacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Janusz | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Janusz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Tryb prowadzenia zajęć: | hybrydowe |
|
Cele kształcenia: | ZAJECIA BEDA SIE ODBYWAC W SEMESTRZE ZIMOWYM Zrozumienie powiązanych procesów przekazu trans-generacyjnego i przekazu kulturowego dotyczącego śmierci i żałoby. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna i rozumie istotę przekazu transgeneracyjnego. Student zna i rozumie różnice pomiędzy świadomym i intencjonalnym przywoływaniem wspomnień a niedeklaratywnymi-niereprezentacyjnymi, multimodalnymi praktykami pamięci. Student zna i rozumie istotę procesu żałoby. Student zna i rozumie zjawisko niedokończonej żałoby. Student potrafi rozpoznać przejawy pamięci niedeklaratywnej poprzez ich manifestacje w zachowaniach, w sferze emocjonalnej, percepcji oraz wytworach kulturowych. Student potrafi rozpoznać wielomodalnej manifestacje żałoby i niedokończonej żałoby w rodzinie i małej grupie społecznej Student jest przygotowany do analizy i rozpoznawania, werbalnych i niewerbalnych (ucieleśnionych ) praktyk pamięci związanych z utratami w rodzinie i w przestrzeni społecznej. Student jest gotów do interdyscyplinarnej analizy zjawiska żałoby i niedokończonej uwzględniając jej aspekty terapeutyczne i kulturowe. |
|
Wymagania wstępne: | co najmniej trzeci rok studiów |
|
Forma i warunki zaliczenia: | -krótka prezentacja power point dotycząca procesu żałoby w wybranej przez studenta kulturze i powiązana z nią praca na zakończenie |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Bilans punktów ECTS: | seminarium 30 przygotowanie prezentacji multimedialnej 15 przygotowanie raportu 10 |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Literatura: |
Maria Tumarkin: Crumbs of memory: Tracing the‘more-than-representational’ in family memory. Memory Studies. 6(3) 310–320. 3. Bernadetta Janusz Czym jest dążenie do odczuwania "kontaktu fizycznego" z osobą zmarłą? Trwanie i przekształcanie więzi w procesie żałoby. [The need for physical connection to the deceased. The continuation and the transformation of bond in the course of grieving] co] W: Problematyka umierania i śmierci w perspektywie medyczno-kulturowej. Red. Jan Hartman, Marta Szabat. Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. s. 123-137. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Janusz | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Janusz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Tryb prowadzenia zajęć: | hybrydowe |
|
Cele kształcenia: | ZAJECIA BEDA SIE ODBYWAC W SEMESTRZE ZIMOWYM Zrozumienie powiązanych procesów przekazu trans-generacyjnego i przekazu kulturowego dotyczącego śmierci i żałoby. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna i rozumie istotę przekazu transgeneracyjnego. Student zna i rozumie różnice pomiędzy świadomym i intencjonalnym przywoływaniem wspomnień a niedeklaratywnymi-niereprezentacyjnymi, multimodalnymi praktykami pamięci. Student zna i rozumie istotę procesu żałoby. Student zna i rozumie zjawisko niedokończonej żałoby. Student potrafi rozpoznać przejawy pamięci niedeklaratywnej poprzez ich manifestacje w zachowaniach, w sferze emocjonalnej, percepcji oraz wytworach kulturowych. Student potrafi rozpoznać wielomodalnej manifestacje żałoby i niedokończonej żałoby w rodzinie i małej grupie społecznej Student jest przygotowany do analizy i rozpoznawania, werbalnych i niewerbalnych (ucieleśnionych ) praktyk pamięci związanych z utratami w rodzinie i w przestrzeni społecznej. Student jest gotów do interdyscyplinarnej analizy zjawiska żałoby i niedokończonej uwzględniając jej aspekty terapeutyczne i kulturowe. |
|
Wymagania wstępne: | co najmniej trzeci rok studiów |
|
Forma i warunki zaliczenia: | -krótka prezentacja power point dotycząca procesu żałoby w wybranej przez studenta kulturze i powiązana z nią praca na zakończenie |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Bilans punktów ECTS: | seminarium 30 przygotowanie prezentacji multimedialnej 15 przygotowanie raportu 10 |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Porównawcze studia cywilizacji, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Literatura: |
Maria Tumarkin: Crumbs of memory: Tracing the‘more-than-representational’ in family memory. Memory Studies. 6(3) 310–320. 3. Bernadetta Janusz Czym jest dążenie do odczuwania "kontaktu fizycznego" z osobą zmarłą? Trwanie i przekształcanie więzi w procesie żałoby. [The need for physical connection to the deceased. The continuation and the transformation of bond in the course of grieving] co] W: Problematyka umierania i śmierci w perspektywie medyczno-kulturowej. Red. Jan Hartman, Marta Szabat. Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. s. 123-137. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.