Absolwent na rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WG.IG-2018-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0417) Umiejętności związane z miejscem pracy
|
Nazwa przedmiotu: | Absolwent na rynku pracy |
Jednostka: | Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Pietrzak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Pietrzak | |
Strona przedmiotu: | http://www.geo.uj.edu.pl/zaklady/dydaktyka/dydaktyka_absolwent.php | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Ocena wliczana do średniej: | nie |
|
Efekty kształcenia: | Celem kursu jest poznanie rynku pracy, planowanie kariery zawodowej i nabranie biegłości w poszukiwaniu ofert pracy.(KKS_01) |
|
Wymagania wstępne: | Bez wymagań wstępnych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Pomyślne zaliczenie ćwiczeń: symulacja procesu rekrutacji typu centrum oceny i rozmowy kwalifikacyjnej (nagranie video), pisanie testów oraz CV, listu motywacyjnego, wypełnianie formularzy aplikacyjnych |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Wykonanie testów i napisanie CV, listu motywacyjnego i kwestionariusza które sprawdzają zakładany poziom wiedzy, umiejętności oraz kompetencji personalnych i społecznych. Do zaliczenia wymagane jest:- osiągnięcie wiedzy i umiejętności w wysokości 90% całego zasobu wiedzy i umiejętności- wykazanie w 90% zakładanych kompetencji personalnych i społecznych |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - prezentacja multimedialna |
|
Metody dydaktyczne: | Metody podające - prezentacja multimedialna, opowiadanie Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy – metoda przypadku, gra dydaktyczna, metoda sytuacyjna Metody praktyczne – microteaching (symulacja rozmowy kwalifikacyjnej), webuesting |
|
Bilans punktów ECTS: | Godziny „kontaktowe” z prowadzącym – 10 godz. Przygotowanie się do symulacji rozmowy kwalifikacyjnej – 2 godz.Obserwacja targów pracy – 4 godz.Czytanie zadanej (wskazanej) literatury i stron www – 8 godz.Napisanie CV, listu motywacyjnego i wypełnienie kwestionariusza – 3 godz.Konsultacje z doradcą zawodowym – 1 godz.Przygotowanie się do zaliczenia końcowego – 1 godz.Wykonanie testów osobowościowych – 1 godz.Razem 30 godz. pracy studenta |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Geografia i gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Rynek pracy w Polsce: punkty pomocy i informacji o pracy; urzędy pracy; rodzaje umów o pracę; staże absolwenckie. Sektory rynku pracy. Dokumenty dla pracodawcy. Rozmowa kwalifikacyjna. Techniki prezentacji. Filozofia planowania rozwoju zawodowego. |
|
Pełny opis: |
Rynek pracy w Polsce: punkty pomocy i informacji o pracy; urzędy pracy; rodzaje umów o pracę; program „Pierwsza Praca”; staże absolwenckie; źródła ofert pracy; agencje doradztwa personalnego; biura pośrednictwa pracy; sposoby szukania pracy; własna działalność gospodarcza. Dokumenty dla pracodawcy: curriculum vitae, list motywacyjny, formularz aplikacyjny; testy osobowościowe – autodiagnoza i test „Belblina” pracy w grupie. Rozmowa kwalifikacyjna: sposób przygotowania do rozmowy z pracodawcą; metody poznania kompetencji pracownika; obawy pracodawców; typy rozmów kwalifikacyjnych; przebieg rozmowy kwalifikacyjnej; treść rozmowy – najczęściej zadawane pytania; powody odrzucenia kandydata; błędy podczas rozmowy; rodzaje testów kwalifikacyjnych; etapy rekrutacji; działalność Assessment Center - przykładowe zadania i badane cechy; efektywność metod rekrutacji. Techniki prezentacji: sposoby przygotowania prezentacji; podstawowe zasady prezentacji; struktura prezentacji; jak pozyskać zaufanie pracodawcy. Staż pracy na stacjach naukowo-badawczych: zakres obowiązków stażystów; korzyści wynikające z odbycia stażu; zyski dla stacji płynące z zatrudniania własnych absolwentów. Filozofia planowania rozwoju zawodowego: bodźce, samoświadomość, wyobraźnia, wolna wola, sumienie; trzy nawyki dobrego planowania kariery. Sektory rynku pracy: firma międzynarodowa; firmy polskie i z kapitałem zagranicznym; własna firma; organizacje pozarządowe; administracja rządowa. Ćwiczenia: symulacja procesu rekrutacji typu centrum oceny i rozmowy kwalifikacyjnej (nagranie video), pisanie testów oraz CV, listu motywacyjnego, wypełnianie formularzy aplikacyjnych |
|
Literatura: |
Linki internetowe dostępne pod adresem: http://www.geo.uj.edu.pl/zaklady/dydaktyka/dydaktyka_absolwent.php |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Pietrzak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Pietrzak | |
Strona przedmiotu: | http://www.geo.uj.edu.pl/zaklady/dydaktyka/dydaktyka_absolwent.php | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Ocena wliczana do średniej: | nie |
|
Efekty kształcenia: | Celem kursu jest poznanie rynku pracy, planowanie kariery zawodowej i nabranie biegłości w poszukiwaniu ofert pracy.(KKS_01) |
|
Wymagania wstępne: | Bez wymagań wstępnych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Pomyślne zaliczenie ćwiczeń: symulacja procesu rekrutacji typu centrum oceny i rozmowy kwalifikacyjnej (nagranie video), pisanie testów oraz CV, listu motywacyjnego, wypełnianie formularzy aplikacyjnych |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Wykonanie testów i napisanie CV, listu motywacyjnego i kwestionariusza które sprawdzają zakładany poziom wiedzy, umiejętności oraz kompetencji personalnych i społecznych. Do zaliczenia wymagane jest:- osiągnięcie wiedzy i umiejętności w wysokości 90% całego zasobu wiedzy i umiejętności- wykazanie w 90% zakładanych kompetencji personalnych i społecznych |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - prezentacja multimedialna |
|
Metody dydaktyczne: | Metody podające - prezentacja multimedialna, opowiadanie Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy – metoda przypadku, gra dydaktyczna, metoda sytuacyjna Metody praktyczne – microteaching (symulacja rozmowy kwalifikacyjnej), webuesting |
|
Bilans punktów ECTS: | Godziny „kontaktowe” z prowadzącym – 10 godz. Przygotowanie się do symulacji rozmowy kwalifikacyjnej – 2 godz.Obserwacja targów pracy – 4 godz.Czytanie zadanej (wskazanej) literatury i stron www – 8 godz.Napisanie CV, listu motywacyjnego i wypełnienie kwestionariusza – 3 godz.Konsultacje z doradcą zawodowym – 1 godz.Przygotowanie się do zaliczenia końcowego – 1 godz.Wykonanie testów osobowościowych – 1 godz.Razem 30 godz. pracy studenta |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Geografia i gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Rynek pracy w Polsce: punkty pomocy i informacji o pracy; urzędy pracy; rodzaje umów o pracę; staże absolwenckie. Sektory rynku pracy. Dokumenty dla pracodawcy. Rozmowa kwalifikacyjna. Techniki prezentacji. Filozofia planowania rozwoju zawodowego. |
|
Pełny opis: |
Rynek pracy w Polsce: punkty pomocy i informacji o pracy; urzędy pracy; rodzaje umów o pracę; program „Pierwsza Praca”; staże absolwenckie; źródła ofert pracy; agencje doradztwa personalnego; biura pośrednictwa pracy; sposoby szukania pracy; własna działalność gospodarcza. Dokumenty dla pracodawcy: curriculum vitae, list motywacyjny, formularz aplikacyjny; testy osobowościowe – autodiagnoza i test „Belblina” pracy w grupie. Rozmowa kwalifikacyjna: sposób przygotowania do rozmowy z pracodawcą; metody poznania kompetencji pracownika; obawy pracodawców; typy rozmów kwalifikacyjnych; przebieg rozmowy kwalifikacyjnej; treść rozmowy – najczęściej zadawane pytania; powody odrzucenia kandydata; błędy podczas rozmowy; rodzaje testów kwalifikacyjnych; etapy rekrutacji; działalność Assessment Center - przykładowe zadania i badane cechy; efektywność metod rekrutacji. Techniki prezentacji: sposoby przygotowania prezentacji; podstawowe zasady prezentacji; struktura prezentacji; jak pozyskać zaufanie pracodawcy. Staż pracy na stacjach naukowo-badawczych: zakres obowiązków stażystów; korzyści wynikające z odbycia stażu; zyski dla stacji płynące z zatrudniania własnych absolwentów. Filozofia planowania rozwoju zawodowego: bodźce, samoświadomość, wyobraźnia, wolna wola, sumienie; trzy nawyki dobrego planowania kariery. Sektory rynku pracy: firma międzynarodowa; firmy polskie i z kapitałem zagranicznym; własna firma; organizacje pozarządowe; administracja rządowa. Ćwiczenia: symulacja procesu rekrutacji typu centrum oceny i rozmowy kwalifikacyjnej (nagranie video), pisanie testów oraz CV, listu motywacyjnego, wypełnianie formularzy aplikacyjnych |
|
Literatura: |
Linki internetowe dostępne pod adresem: http://www.geo.uj.edu.pl/zaklady/dydaktyka/dydaktyka_absolwent.php |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.