Problemy zrównoważonego rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WG.IG-2040-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0521) Ekologia i ochrona środowiska
|
Nazwa przedmiotu: | Problemy zrównoważonego rozwoju |
Jednostka: | Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesław Ziaja | |
Prowadzący grup: | Wiesław Ziaja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | 1. Wiedza. Student ma poznać: 1) ewolucję oryginalnej koncepcji zrównoważonego rozwoju wypracowanej w latach 1969-1992 przez wyspecjalizowane organizacje międzynarodowe, 2) faktyczne i pozorowane stosowanie tej koncepcji w praktyce gospodarki przestrzennej i rozwoju regionalnego, ze szczególnym uwzględnieniem Polski (centralnie i na szczeblach samorządowych). 2. Umiejętności: 1) zastosowania zasad zrównoważonego rozwoju, 2) określenia, czy dane przedsięwzięcie gospodarcze lub planistyczne spełnia wymogi zrównoważonego rozwoju, czy nie spełnia, 3) wyszukiwania i analizowania dokumentów planistycznych jednostek samorządu terytorialnego. 3. Kompetencje personalne i społeczne. Student ma świadomość roli rozwoju zrównoważonego w gospodarce i polityce, oraz własnej roli i odpowiedzialności społecznej we właściwym wdrażaniu tego rozwoju. (KW_02, KW_03, KW_05, KW_06, KW_07, KW_08, KKS_06) |
|
Wymagania wstępne: | kurs obligatoryjny dla studentów II roku studiów magisterskich (II stopnia) na specjalności gospodarka przestrzenna i rozwój regionalny oraz do wyboru wyłącznie dla pozostałych studentów II stopnia |
|
Forma i warunki zaliczenia: | wykonanie (i oddanie) pracy pisemnej oraz jej prezentacja w ppt na zajęciach, obecność i aktywny udział w dyskusji |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | wykonanie (i oddanie) pracy pisemnej oraz jej prezentacja w ppt na zajęciach, obecność i aktywny udział w dyskusji |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - prezentacja multimedialna |
|
Bilans punktów ECTS: | 2 punkty Godziny „kontaktowe” z prowadzącym – 15 godz. Czytanie zadanej (wskazanej) literatury – 20 godz. Napisanie referatu i wykonanie prezentacji – 15 godz. Razem 50 godz. pracy studenta. |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kierunkowych |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Geografia, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Oryginalna koncepcja zrównoważonego rozwoju wypracowana w latach 1969-1992 przez wyspecjalizowane organizacje międzynarodowe. Rozwój koncepcji po roku 1992 - pozytywy i bezdroża. Zasady zrównoważonego rozwoju w polityce i praktyce społeczno-gospodarczej, w różnych skalach (od globalnej poprzez europejską i ogólnopolską do lokalnej), w różnych branżach życia społeczno-gospodarczego, na przykładach różnych jednostek planistyczno-administracyjnych. Gospodarka przestrzenna jako jedna z podstaw zrównoważonego rozwoju regionalnego. |
|
Pełny opis: |
Oryginalna koncepcja zrównoważonego rozwoju wypracowana w latach 1969-1992 przez wyspecjalizowane organizacje międzynarodowe. Rozwój koncepcji po roku 1992 - pozytywy i bezdroża. Zasady zrównoważonego rozwoju w polityce i praktyce społeczno-gospodarczej, w różnych skalach (od globalnej poprzez europejską i ogólnopolską do lokalnej), w różnych branżach życia społeczno-gospodarczego, na przykładach różnych jednostek planistyczno-administracyjnych. Gospodarka przestrzenna jako jedna z podstaw zrównoważonego rozwoju regionalnego. |
|
Literatura: |
podstawowa: Kozłowski S., Ekorozwój. Wyzwanie XXI wieku. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 373 uzupełniająca: dokumenty planistyczne jednostek samorządu terytorialnego będących przedmiotem tematycznego opracowania i prezentacji przez studenta |
|
Uwagi: |
Maksymalnie 40 osób (2 grupy). Kurs wyłącznie dla studentów studiów II stopnia (magisterskich). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesław Ziaja | |
Prowadzący grup: | Wiesław Ziaja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | 1. Wiedza. Student ma poznać: 1) ewolucję oryginalnej koncepcji zrównoważonego rozwoju wypracowanej w latach 1969-1992 przez wyspecjalizowane organizacje międzynarodowe, 2) faktyczne i pozorowane stosowanie tej koncepcji w praktyce gospodarki przestrzennej i rozwoju regionalnego, ze szczególnym uwzględnieniem Polski (centralnie i na szczeblach samorządowych). 2. Umiejętności: 1) zastosowania zasad zrównoważonego rozwoju, 2) określenia, czy dane przedsięwzięcie gospodarcze lub planistyczne spełnia wymogi zrównoważonego rozwoju, czy nie spełnia, 3) wyszukiwania i analizowania dokumentów planistycznych jednostek samorządu terytorialnego. 3. Kompetencje personalne i społeczne. Student ma świadomość roli rozwoju zrównoważonego w gospodarce i polityce, oraz własnej roli i odpowiedzialności społecznej we właściwym wdrażaniu tego rozwoju. (KW_02, KW_03, KW_05, KW_06, KW_07, KW_08, KKS_06) |
|
Wymagania wstępne: | kurs obligatoryjny dla studentów II roku studiów magisterskich (II stopnia) na specjalności gospodarka przestrzenna i rozwój regionalny oraz do wyboru wyłącznie dla pozostałych studentów II stopnia |
|
Forma i warunki zaliczenia: | wykonanie (i oddanie) pracy pisemnej oraz jej prezentacja w ppt na zajęciach, obecność i aktywny udział w dyskusji |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | wykonanie (i oddanie) pracy pisemnej oraz jej prezentacja w ppt na zajęciach, obecność i aktywny udział w dyskusji |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - prezentacja multimedialna |
|
Bilans punktów ECTS: | 2 punkty Godziny „kontaktowe” z prowadzącym – 15 godz. Czytanie zadanej (wskazanej) literatury – 20 godz. Napisanie referatu i wykonanie prezentacji – 15 godz. Razem 50 godz. pracy studenta. |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kierunkowych |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Geografia, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Oryginalna koncepcja zrównoważonego rozwoju wypracowana w latach 1969-1992 przez wyspecjalizowane organizacje międzynarodowe. Rozwój koncepcji po roku 1992 - pozytywy i bezdroża. Zasady zrównoważonego rozwoju w polityce i praktyce społeczno-gospodarczej, w różnych skalach (od globalnej poprzez europejską i ogólnopolską do lokalnej), w różnych branżach życia społeczno-gospodarczego, na przykładach różnych jednostek planistyczno-administracyjnych. Gospodarka przestrzenna jako jedna z podstaw zrównoważonego rozwoju regionalnego. |
|
Pełny opis: |
Oryginalna koncepcja zrównoważonego rozwoju wypracowana w latach 1969-1992 przez wyspecjalizowane organizacje międzynarodowe. Rozwój koncepcji po roku 1992 - pozytywy i bezdroża. Zasady zrównoważonego rozwoju w polityce i praktyce społeczno-gospodarczej, w różnych skalach (od globalnej poprzez europejską i ogólnopolską do lokalnej), w różnych branżach życia społeczno-gospodarczego, na przykładach różnych jednostek planistyczno-administracyjnych. Gospodarka przestrzenna jako jedna z podstaw zrównoważonego rozwoju regionalnego. |
|
Literatura: |
podstawowa: Kozłowski S., Ekorozwój. Wyzwanie XXI wieku. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 373 uzupełniająca: dokumenty planistyczne jednostek samorządu terytorialnego będących przedmiotem tematycznego opracowania i prezentacji przez studenta |
|
Uwagi: |
Maksymalnie 40 osób (2 grupy). Kurs wyłącznie dla studentów studiów II stopnia (magisterskich). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.