Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing terytorialny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WG.IG-4406-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing terytorialny
Jednostka: Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej
Grupy: E-gospodarka przestrzenna, stacjonarne drugiego stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Pawlusiński
Prowadzący grup: Robert Pawlusiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ocena wliczana do średniej:

tak

Efekty kształcenia:

1. WIEDZA

posiada wiedzę na temat zarządzania marketingowego jednostkami terytorialnymi (K_W11, K_W02)

2. UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi przygotować i przeprowadzić dyskusję problemową dotyczącą różnych aspektów orientacji marketingowej jednostek terytorialnych (K_U03),

- potrafi pozyskiwać i korzystać ze źródeł informacji (K_U02),

3. KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE:

- nabywa zdolności w zakresie samodzielnego przygotowania, przeprowadzenia i prezentacji badań odnoszących się do zarządzania jednostką terytorialną (K_KS01; K_KS04)


Wymagania wstępne:

Kurs przeznaczony jest dla studentów II stopnia.


Pierwszeństwo w przyjęciu mają studenci specjalności gospodarka przestrzenna i rozwój regionalny, dla których kurs ten jest obligatoryjny

Forma i warunki zaliczenia:

wykonanie ćwiczeń w trakcie zajęć (m.in. wygłoszenie referatu),

końcowa praca pisemna


Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Wykonanie określonych zadań w toku zajęć oraz końcowa prasa pisemna sprawdzające zakładany poziom wiedzy, umiejętności oraz kompetencji personalnych i społecznych. Do zaliczenia na ocenę dostateczną wymagane jest:

- osiągnięcie wiedzy i umiejętności w wysokości 60% całego zasobu wiedzy i umiejętności

- wykazanie w 100% zakładanych kompetencji personalnych i społecznych


Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Bilans punktów ECTS:

Godziny „kontaktowe” z prowadzącym – 30 godz.

Czytanie zadanej (wskazanej) literatury – 6 godz.

Przygotowanie projektu – 10godz.

Razem 46 godz. pracy studenta


Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

E-gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1
Geografia, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1
Geografia, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2
Geografia, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2

Pełny opis:

Istota, cele i zakres marketingu terytorialnego. Relacje między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem terytorialnym. Klienci w marketingu terytorialnym. Idea marketingu partnerskiego. Sektorowe ujęcia marketingu i ich powiązania z marketingiem terytorialnym (m.in. marketing społeczny, marketing polityczny, ekomarketing, marketing turystyczny). Instrumenty terytorialnego marketing-mix. Marketingowa koncepcja produktu jednostki terytorialnej. Kształtowanie wizerunku miejscowości i regionu. Demarketing w polityce miast i regionów. Analiza studiów przypadków.

Literatura:

Szromnik A., 2007, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer business

Florek M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, AE Poznań.

Uwagi:

Kurs przeznaczony dla studentów II stopnia. Pierwszeństwo w przyjęciu mają studenci specjalności gospodarka przestrzenna i rozwój regionalny, dla których kurs ten jest obligatoryjny

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a