Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie projektami

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WG.IG-E-GP-502
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie projektami
Jednostka: Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej
Grupy: E-gospodarka przestrzenna, fakultety
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 63 godzin więcej informacji
Kształcenie na odległość, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Luc
Prowadzący grup: Ewelina Dyląg-Pawłyszyn, Zofia Gródek-Szostak, Marek Jarzębiński, Małgorzata Luc, Małgorzata Pietrzak, Katarzyna Rotter-Jarzębińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

I. WIEDZA

• student zna możliwości zastosowania specjalistycznej wiedzy z zakresu gospodarki przestrzennej w procesie przygotowywania wniosków projektowych (KW_13);

• zna możliwości zastosowania metod i narzędzi modelowania, analizy i wizualizacji danych geograficznych w przygotowywaniu studium wykonalności przedsięwzięcia projektowego (KW_08);

• zna metody i narzędzia zarządzania projektami od etapu formułowania koncepcji przedsięwzięcia do etapu jego rozliczenia.

• student zna typy projektów, ich specyfikę i elementy składowe

• student zna źródła finansowania projektów

II. UMIEJĘTNOŚCI

• student potrafi zastosować właściwe metody pozyskiwania, analizy i wizualizacji danych do zaprezentowania otoczenia geograficznego projektu i uzasadnienia potrzeby realizacji przedsięwzięcia (KU_03);

• umie zorganizować efektywnie własną pracę, jak również prace zespołu projektowego, w tym z wykorzystaniem narzędzi zdalnego nauczania (KU_05);

• potrafi samodzielnie przygotować wniosek projektowy (KU_08).

• student potrafi korzystać z różnorodnych źródeł wiedzy z obszaru zarządzania projektami

III. KOMPETENCJE SPOŁECZNE

• student ma świadomość konieczności zdobywania kompetencji zawodowych i osobistych oraz samodzielnego poszerzania wiedzy (KKS_01);

• potrafi pracować w zespole, krytycznie ocenić własną rolę w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonego zadania (KKS_05).


Wymagania wstępne:

brak

Forma i warunki zaliczenia:

Zaliczenie na ocenę

Zadania cząstkowe:

a) podsumowanie części 1-3 (prezentacja lub e-portfolio)

b) podsumowanie części 5-8 (prezentacja lub e-portfolio)

c) podsumowanie części 9-19 – sprawdzian umiejętności.

d) projekt studencki


Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności w e-learningu oraz na zajęciach warsztatowych i konwersatoriach, jak również na podstawie wywiązywania się z realizacji zadań cząstkowych.

Kurs kończy prezentacja zaliczeniowa na bazie opracowanego projektu. Projekt będzie opracowywane w zespole 4-osobowym, przy założeniu jasnego podziału odpowiedzialności pomiędzy członkami zespołu. Prezentacja indywidualna będzie narzędziem sprawdzenia poziom wiedzy, umiejętności oraz kompetencji personalnych i społecznych. Student zostaje dopuszczony do prezentacji zaliczeniowej po uzyskaniu akceptacji projektu przez opiekuna – na podstawie oceny stopnia dostosowania projektu do wytycznych.


Metody dydaktyczne:

E-learning

Metody podające - prezentacja multimedialna

Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe (warsztaty), metoda projektów, seminarium

Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Metody problemowe- metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna, gry dydaktyczne, metoda przypadków

Metody problemowe - wykład konwersatoryjny


Bilans punktów ECTS:

40 godz. – e-learning

63 godz. – zajęcia kameralne (konwersatorium/warsztaty/gry dydaktyczne)

50 godz. – realizacja projektu w zespołach projektowych 4-osobowych (w tym seminaria)

15 godz. - realizacja cząstkowych zadań zaliczeniowych

10 godz. - czytanie zadanej literatury, przygotowanie do sprawdzianu

1 godz. - prezentacja zaliczeniowa

1 godz. - sprawdzian umiejętności

Łącznie 180 godz.


Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

E-gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2
E-gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Pełny opis:

1. Projekt – wprowadzenie (e-learning: 2 godz.; warsztaty: 3 godz.)

Projekt i jego wyróżniki. Rola projektów w życiu organizacji/instytucji. Struktura projektu. Cykl życia projektu. Podsumowujące zajęcia warsztatowe.

2. Typy projektów i ich specyfika – prezentacja wybranych projektów (nagranie wideo lub prezentacja) (e-learning: 3 godz.)

3. Definiowanie projektu (e-learning: 2 godz.; warsztaty: 3 godz.)

Cele projektu. Otoczenie projektu. Produkty. Procesy.

4. Wprowadzenie do realizacji projektów studenckich – prezentacja proponowanych sytuacji problemowych do rozwiązania, określenie zasad realizacji zadania (konwersatorium: 3 godz.)

5. Metodyki i narzędzia (I) - (e-learning: 1 godz.; warsztaty: 3 godz.)

Mapa myśli. DESIGN THINKING. SMART

6. Planowanie projektu (e-learning: 2 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

Zasoby. Zadania. Harmonogram projektu. Budżet projektu. Zespół projektowy.

7. Metodyki i narzędzia (II) - (e-learning: 1 godz.; konwersatorium: 3 godz.; warsztaty: 3 godz.)

Wykres Gantta. Matryca logiczna. PERT. Metoda ścieżki krytycznej (CPM). WBS – Struktura podziału pracy.

8. Źródła finansowania projektów (e-learning: 1 godz. konwersatorium: 3 godz.; warsztaty: 3 godz.)

Wnioski projektowe - przegląd

9. Plan jakości w projekcie, ewaluacja i monitoring (e-learning: 1 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

10. Plan komunikacji w projekcie (e-learning: 1 godz.; warsztaty: 3 godz.)

11. Plan zarządzania ryzykiem (e-learning: 2 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

Kategorie ryzyka. Macierz ryzyka. EMV – expected money value

12. Realizacja projektu – wprowadzenie (konwersatorium - 3 godz.)

13. Aspekty prawne planowania i realizacji projektów (e-learning: 3 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

Projekty partnerskie/konsorcjalne. Umowa o dofinansowanie. Ochrona danych osobowych. Nadzór nad dokumentacją.

14. Audyt i kontrola projektów. Prawa autorskie (e-learning: 3 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

15. Zarządzanie zespołem projektowym (e-learning: 2 godz.; konwersatorium:3 godz.; warsztaty: 3 godz.)

Tworzenie zespołu projektowego. Zatrudnianie członków zespołu. Organizacja pracy. Techniki skutecznej komunikacji. Komunikacja interpersonalna w procesie realizacji projektu.

16. Zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów w zespołach projektowych (e-learning: 2 godz.; dyskusja dydaktyczna/gra dydaktyczna :3 godz.)

17. Aspekty finansowe realizacji projektów (e-learning: 2 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

Kwalifikowalność wydatków. Prawo zamówień publicznych. Rozliczanie projektów. Nieprawidłowości przy rozliczaniu projektów.

18. Promocja projektu (e-learning: 3 godz.; konwersatorium: 2; warsztaty: 1 godz.)

Działania promocyjno-informacyjne w projektach. Upowszechnianie rezultatów projektów. Nowoczesne narzędzia promocji i informacji w projektach.

19. Wprowadzenie do zarzadzania projektami wg metodyk: IPMA i PRINCE (e-learning: 4 godz.; konwersatorium: 3 godz.)

Istota metodyk. Narzędzia. Standaryzacja. Certyfikacja.

20. Projekt studencki (seminarium: 10 godz.; praca nad projektem: 20 godz.; przygotowanie do prezentacji projektu: 20 godz.)

Literatura:

Udostępniana podczas zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c