Zarządzanie projektami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WG.IG-E-GP-502 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie projektami |
Jednostka: | Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
E-gospodarka przestrzenna, fakultety |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 63 godzin
Kształcenie na odległość, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Luc | |
Prowadzący grup: | Ewelina Dyląg-Pawłyszyn, Zofia Gródek-Szostak, Marek Jarzębiński, Małgorzata Luc, Małgorzata Pietrzak, Katarzyna Rotter-Jarzębińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | I. WIEDZA • student zna możliwości zastosowania specjalistycznej wiedzy z zakresu gospodarki przestrzennej w procesie przygotowywania wniosków projektowych (KW_13); • zna możliwości zastosowania metod i narzędzi modelowania, analizy i wizualizacji danych geograficznych w przygotowywaniu studium wykonalności przedsięwzięcia projektowego (KW_08); • zna metody i narzędzia zarządzania projektami od etapu formułowania koncepcji przedsięwzięcia do etapu jego rozliczenia. • student zna typy projektów, ich specyfikę i elementy składowe • student zna źródła finansowania projektów II. UMIEJĘTNOŚCI • student potrafi zastosować właściwe metody pozyskiwania, analizy i wizualizacji danych do zaprezentowania otoczenia geograficznego projektu i uzasadnienia potrzeby realizacji przedsięwzięcia (KU_03); • umie zorganizować efektywnie własną pracę, jak również prace zespołu projektowego, w tym z wykorzystaniem narzędzi zdalnego nauczania (KU_05); • potrafi samodzielnie przygotować wniosek projektowy (KU_08). • student potrafi korzystać z różnorodnych źródeł wiedzy z obszaru zarządzania projektami III. KOMPETENCJE SPOŁECZNE • student ma świadomość konieczności zdobywania kompetencji zawodowych i osobistych oraz samodzielnego poszerzania wiedzy (KKS_01); • potrafi pracować w zespole, krytycznie ocenić własną rolę w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonego zadania (KKS_05). |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie na ocenę Zadania cząstkowe: a) podsumowanie części 1-3 (prezentacja lub e-portfolio) b) podsumowanie części 5-8 (prezentacja lub e-portfolio) c) podsumowanie części 9-19 – sprawdzian umiejętności. d) projekt studencki |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności w e-learningu oraz na zajęciach warsztatowych i konwersatoriach, jak również na podstawie wywiązywania się z realizacji zadań cząstkowych. Kurs kończy prezentacja zaliczeniowa na bazie opracowanego projektu. Projekt będzie opracowywane w zespole 4-osobowym, przy założeniu jasnego podziału odpowiedzialności pomiędzy członkami zespołu. Prezentacja indywidualna będzie narzędziem sprawdzenia poziom wiedzy, umiejętności oraz kompetencji personalnych i społecznych. Student zostaje dopuszczony do prezentacji zaliczeniowej po uzyskaniu akceptacji projektu przez opiekuna – na podstawie oceny stopnia dostosowania projektu do wytycznych. |
|
Metody dydaktyczne: | E-learning Metody podające - prezentacja multimedialna Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe (warsztaty), metoda projektów, seminarium Metody problemowe - wykład konwersatoryjny Metody problemowe- metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna, gry dydaktyczne, metoda przypadków Metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
|
Bilans punktów ECTS: | 40 godz. – e-learning 63 godz. – zajęcia kameralne (konwersatorium/warsztaty/gry dydaktyczne) 50 godz. – realizacja projektu w zespołach projektowych 4-osobowych (w tym seminaria) 15 godz. - realizacja cząstkowych zadań zaliczeniowych 10 godz. - czytanie zadanej literatury, przygotowanie do sprawdzianu 1 godz. - prezentacja zaliczeniowa 1 godz. - sprawdzian umiejętności Łącznie 180 godz. |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | E-gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Pełny opis: |
1. Projekt – wprowadzenie (e-learning: 2 godz.; warsztaty: 3 godz.) Projekt i jego wyróżniki. Rola projektów w życiu organizacji/instytucji. Struktura projektu. Cykl życia projektu. Podsumowujące zajęcia warsztatowe. 2. Typy projektów i ich specyfika – prezentacja wybranych projektów (nagranie wideo lub prezentacja) (e-learning: 3 godz.) 3. Definiowanie projektu (e-learning: 2 godz.; warsztaty: 3 godz.) Cele projektu. Otoczenie projektu. Produkty. Procesy. 4. Wprowadzenie do realizacji projektów studenckich – prezentacja proponowanych sytuacji problemowych do rozwiązania, określenie zasad realizacji zadania (konwersatorium: 3 godz.) 5. Metodyki i narzędzia (I) - (e-learning: 1 godz.; warsztaty: 3 godz.) Mapa myśli. DESIGN THINKING. SMART 6. Planowanie projektu (e-learning: 2 godz.; konwersatorium: 3 godz.) Zasoby. Zadania. Harmonogram projektu. Budżet projektu. Zespół projektowy. 7. Metodyki i narzędzia (II) - (e-learning: 1 godz.; konwersatorium: 3 godz.; warsztaty: 3 godz.) Wykres Gantta. Matryca logiczna. PERT. Metoda ścieżki krytycznej (CPM). WBS – Struktura podziału pracy. 8. Źródła finansowania projektów (e-learning: 1 godz. konwersatorium: 3 godz.; warsztaty: 3 godz.) Wnioski projektowe - przegląd 9. Plan jakości w projekcie, ewaluacja i monitoring (e-learning: 1 godz.; konwersatorium: 3 godz.) 10. Plan komunikacji w projekcie (e-learning: 1 godz.; warsztaty: 3 godz.) 11. Plan zarządzania ryzykiem (e-learning: 2 godz.; konwersatorium: 3 godz.) Kategorie ryzyka. Macierz ryzyka. EMV – expected money value 12. Realizacja projektu – wprowadzenie (konwersatorium - 3 godz.) 13. Aspekty prawne planowania i realizacji projektów (e-learning: 3 godz.; konwersatorium: 3 godz.) Projekty partnerskie/konsorcjalne. Umowa o dofinansowanie. Ochrona danych osobowych. Nadzór nad dokumentacją. 14. Audyt i kontrola projektów. Prawa autorskie (e-learning: 3 godz.; konwersatorium: 3 godz.) 15. Zarządzanie zespołem projektowym (e-learning: 2 godz.; konwersatorium:3 godz.; warsztaty: 3 godz.) Tworzenie zespołu projektowego. Zatrudnianie członków zespołu. Organizacja pracy. Techniki skutecznej komunikacji. Komunikacja interpersonalna w procesie realizacji projektu. 16. Zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów w zespołach projektowych (e-learning: 2 godz.; dyskusja dydaktyczna/gra dydaktyczna :3 godz.) 17. Aspekty finansowe realizacji projektów (e-learning: 2 godz.; konwersatorium: 3 godz.) Kwalifikowalność wydatków. Prawo zamówień publicznych. Rozliczanie projektów. Nieprawidłowości przy rozliczaniu projektów. 18. Promocja projektu (e-learning: 3 godz.; konwersatorium: 2; warsztaty: 1 godz.) Działania promocyjno-informacyjne w projektach. Upowszechnianie rezultatów projektów. Nowoczesne narzędzia promocji i informacji w projektach. 19. Wprowadzenie do zarzadzania projektami wg metodyk: IPMA i PRINCE (e-learning: 4 godz.; konwersatorium: 3 godz.) Istota metodyk. Narzędzia. Standaryzacja. Certyfikacja. 20. Projekt studencki (seminarium: 10 godz.; praca nad projektem: 20 godz.; przygotowanie do prezentacji projektu: 20 godz.) |
|
Literatura: |
Udostępniana podczas zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.