Techniki opracowania dokumentów planistycznych: studium i plan
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WG.IG-E-GP-513 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0731) Architektura i urbanistyka
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki opracowania dokumentów planistycznych: studium i plan |
Jednostka: | Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
E-gospodarka przestrzenna, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gorczyca | |
Prowadzący grup: | Łukasz Fiedeń, Katarzyna Gorczyca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Efekty kształcenia: | 1. Wiedza: Student zna zasady konstrukcji dokumentów i procedury planistycznej, (KW_06) 2. Umiejętności: Student potrafi przygotować projekt Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, (KU_03, KU_04, KU_05, KU_07) Student umie przygotować kartę inwentaryzacyjną działki oraz przeprowadzić inwentaryzacje urbanistyczną wybranego obszaru, (KU_03, KU_04, KU_05, KU_07) Student potrafi zastosować zasady opracowania rysunku planistycznego w projekcie planu miejscowego, (KU_03, KU_04, KU_05) Student potrafi ocenić zgodność planu zagospodarowania przestrzennego ze Studium, (KU_04) Student zna i umie stosować zasady procedury planistycznej, (KU_04) 3.KPiS: Student potrafi wskazać problemy związane z udziałem społeczności lokalnych w planowaniu przestrzennym, (KKS_09) Student potrafi pracować w grupie i rozwiązywać problemy planistyczne w większym zespole projektowym, (KKS_05) |
|
Wymagania wstępne: | Zaliczenie lub realizowanie kursu Planowanie przestrzenne, lub kursu Modele i narzędzia w gospodarce przestrzennej. Zajęcia w terenie finansowane z własnych środków. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach oraz realizacji zadań. Dodatkowymi kryteriami oceny są: terminowość wykonania zadań oraz dostosowanie się do wymagań dotyczących sposobu ich wykonania, określonych przez prowadzącego zajęcia. Metody kształtujące dla oceny ciągłej to bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywana w trakcie zajęć. Metody podsumowujące to ostateczne, końcowe oceny wykonania zadań, w tym zgodności z zaleceniami prowadzącego. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach oraz realizacji zadań. Dodatkowymi kryteriami oceny są: terminowość wykonania zadań oraz dostosowanie się do wymagań dotyczących sposobu ich wykonania, określonych przez prowadzącego zajęcia. |
|
Metody dydaktyczne: | Metody podające • objaśnienie lub wyjaśnienie Metody praktyczne • ćwiczenia przedmiotowe • metoda projektów Metody problemowe • metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna E-learning |
|
Bilans punktów ECTS: | Uczestnictwo w zajęciach z nauczycielem: 30 godzin Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej: 20 godzin Realizacja projektów: 120 godzin, w tym: udział w konsultacjach dotyczących projektów: 5 godzin, zgromadzenie map i innych materiałów, wizyty w urzędach 5 godzin, inwentaryzacja w terenie 5 godzin. Łączny nakład pracy studenta wynosi 170 godzin |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | E-gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Pełny opis: |
Wykonywane w ramach zajęć opracowania Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego będą rozwinięciem modułu "Modele i narzędzia w gospodarce przestrzennej". Wiedza zdobyta w module "Modele i narzędzia w gospodarce przestrzennej" dotycząca gospodarki przestrzennej będzie wykorzystana w zajęciach praktycznych. Moduł techniki opracowania dokumentów planistycznych ma na celu praktyczne przygotowanie studentów do pracy w planowaniu przestrzennym. Celem modułu jest zapoznanie studentów z tworzeniem dokumentów planistycznych: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, planu miejscowego, a także wdrożenie do przeprowadzania procedury planistycznej. |
|
Literatura: |
Wykaz podstawowej literatury: Niewiadomski Z., Jaroszyński K., Szmytt A., Złakowski Ł., 2013, Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: komentarz. Wydawnictwo CH Beck. Wykaz literatury uzupełniającej: Niewiadomski, Z., 2003,. Planowanie przestrzenne: zarys systemu. W. P. LexisNexis (Ed.). Wydaw. Prawnicze" LexisNexis". Wymagana znajomość aktów prawnych i dokumentów planistycznych: Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (Dz.U. 2004 nr 118 poz. 1233) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. 2003 nr 164 poz. 1587) Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030. Projekt rządowy opracowany przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i przyjęty uchwałą Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2011 r. Projekt przyjęty przez Sejm RP w 2012 r Plan zagospodarowania przestrzennego województwa małopolskiego. |
|
Uwagi: |
Kurs dla studentów kierunku e-gospodarka przestrzenna i studiów magisterskich na kierunku geografia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.