Geomarketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WG.IG-E-GP-522 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Geomarketing |
Jednostka: | Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
E-gospodarka przestrzenna, fakultety |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Trzepacz | |
Prowadzący grup: | Piotr Trzepacz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | I. WIEDZA • student zna cechy przestrzennej organizacji handlu (KW_02, KW_11); • zna czynniki kształtujące przestrzenne zachowania konsumentów (KW_02); • zna metody analiz przestrzennych stosowanych w geomarketingu (KW_07, KW_08). II. UMIEJĘTNOŚCI • student potrafi przygotować i zrealizować badanie sondażowe na potrzeby analiz geomarketingowch (KU_03); • potrafi wykonać procedurę segmentacji rynku (KU_03); • potrafi zastosować metody analiz przestrzennych na potrzeby opracowania geomarketingowego (KU_03); • potrafi stosować narzędzia GIS w celu opracowania (KU_03); • potrafi wykonać strategię geomarketingową (KU_03). III. KOMPETENCJE SPOŁECZNE • student zna możliwości zastosowania wiedzy o zachowaniach przestrzennych człowieka dla potrzeb opracowań i decyzji geomarketingowych (KKS_02). |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Egzamin: test pisemny Warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego jest uzyskanie pozytywnych ocen z zadań realizowanych w toku kursu. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Studenci są oceniani w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności w e-learningu oraz na zajęciach ćwiczeniowych i konwersatoriach. Kurs kończy test pisemny sprawdzający zakładany poziom wiedzy, umiejętności oraz kompetencji personalnych i społecznych. Wykonanie zadań podczas zajęć terenowych. |
|
Metody dydaktyczne: | E-learning Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe Metody problemowe - wykład konwersatoryjny Metody praktyczne - metoda projektów |
|
Bilans punktów ECTS: | 50 godzin – e-learning 45 godzin – zajęć kameralnych (konwersatorium/ćwiczenia) 60 godzin – realizacja projektu pt. Strategia sprzedaży produktu Razem: 155 godzin |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | E-gospodarka przestrzenna, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Pełny opis: |
Zachowania konsumenckie a inne zachowania przestrzenne. Przestrzeń handlowa miasta (tradycyjna a współczesna). Segmentacja rynku. Pozycjonowanie produktu. Strategia sprzedaży produktu. Metody badań społecznych na potrzeby geomarketingu. GIS w badaniach geomarketingowych. |
|
Literatura: |
Bacon E.W., 1984, Consumer spatial behavior: A model of purchasing decisions over space and time, Oxford University Press, Oxford. Cliquet G., 2006, Geomarketing: methods and strategies in spatial marketing, ISTE, Newport Beach. Eymann A., 1995, Consumers’ spatial choice behavior, Physica Verlag, Heidelberg. Golledge R.G., Stimson R.J., 1997, Spatial behavior: a geographic perspective, The Guilford Press, New York. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa. Miller F.L., 2007, GIS tutorial for marketing, ESRI Press, New York. Peterson K. (red.), 2004, The power of place: advanced customer and location analytics for marketing planning, Integras, Weiss M.J., 2000, The clustered world, Little, Brown and Company, Boston. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.