Język hebrajski 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WHIJ-L-H-01 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Język hebrajski 1 |
Jednostka: | Instytut Judaistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sapir Librowski-Sher, Magda Szwabowicz | |
Prowadzący grup: | Sapir Librowski-Sher, Magda Szwabowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: Student nabywa znajomosc wspołeczesnego języka hebrajskiego, ma świadomość jego rozwoju, zna niestandardowe formuły, terminy i pojęcia. Uczestnik zajęć rozwija znajomość języka hebrajskiego współczesnego w czterech funkcjach: pisanie, czytanie, mówienie i rozumienie ze słuchu. Student nabywa znajomość języka na poziomie odpowiadającym danemu semestrowi nauki. Umiejętności: Ma znajomość języka na poziomie odpowiadającym danemu semestrowi nauki. Student potrafi posługiwać się słownictwem poznanym w trakcie nauki. Uczestnik potrafi przygotować prace pisemne, a także krótkie wystąpienie ustne odpowiadające znajomości języka na danym poziomie nauki. Kompetencje: Praca samodzielna lub w grupie polegająca na wykonywaniu zadań wyznaczonych przez prowadzącego przy użyciu poznanego materiału. Stan wiedzy studenta weryfikowany jest na bieżąco podczas pisania testów lub prac domowych. Student potrafi przygotowywać wystapienia ustne oraz prace pisemne, ma świadomosc stanu swojej wiedzy, umie zarządzać swoim czasem. |
|
Wymagania wstępne: | Brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Warunkiem zaliczenia modułu jest: a. uzyskanie zaliczeń ze wszystkich semestrów nauki języka (patrz: kryteria zaliczenia warsztatów językowych), c. uzyskanie wszystkich efektów kształcenia określonych dla tego modułu. Kryteria zaliczenia warsztatów językowych: 1. Translatorium kończy się zaliczeniem na ocenę. 2. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w trakcie semestru. 3. W razie nieobecności spowodowanych wyjazdami na konferencje czy seminaria naukowe itd., student zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty potwierdzające przyczyny jego absencji. 4. W przypadku choroby student zobligowany jest przedłożyć zwolnienie lekarskie. 5. Student nieobecny na zajęciach zobowiązany jest nadrobić zaległości (sposób sprawdzenia znajomości materiału ustalany jest przez osobę prowadzącą zajęcia). Ponadto powinien „odrobić” swą nieobecność - przygotować pracę dotyczącą tematyki wskazanej przez osobę prowadzącą zajęcia lub sporządzić w obecności osoby prowadzącej zajęcia przekład wskazanego przez nią tekstu (o wyborze sposobu „odrabiania” decyduje prowadzący). 6. Dostarczenie pracy pisemnej wymienionej w punkcie 6 winno nastąpić w przeciągu 14 dni od daty ustalenia jej tematyki z nauczycielem prowadzącym zajęcia. W przypadku przekroczenia powyższego terminu, nieobecność pozostaje nieusprawiedliwioną. 7. W trakcie semestru prowadzący zajęcia może sprawdzać wiedzę i przygotowanie studentów poprzez zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem prace przeglądowe z większej partii materiału (kolokwiów), jak i prace niezapowiedziane sprawdzających bieżący stan wiedzy słuchaczy. 8. Za pracę pisemną student może otrzymać notę niedostateczną, dostateczną, + dostateczną, dobrą, +dobrą lub bardzo dobrą. W przypadku uzyskania przez studenta oceny niedostatecznej nie przewiduje się poprawy. 9. Student nieobecny na kolokwiach zobowiązany jest ustalić z prowadzącym zajęcia termin zaliczenia obejmującego go materiału. 10. Na ocenę, którą student otrzymuje na zakończenie każdego semestru składają się następujące elementy: a. oceny z testów przeglądowych z większej partii materiału przerobionego w danym semestrze z podręcznika oraz na podstawie materiałów dodatkowych b. oceny ze sprawdzianów z bieżącego materiału, umiejętności czytania, napisanych wypracowań, prac domowych, itp. Ponadto dla starszych roczników: opracowanie (na ocenę lub na zaliczenie) materiałów dodatkowych wskazanych przez prowadzącego (biogramy, artykuły) c. regularna obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach 11. Student nieobecny na ponad 60% zajęć nie jest dopuszczany do zaliczenia. 12. Zaliczenie semestrów odbywa się w formie pisemnej i/lub ustnej. Obejmuje przerobiony w trakcie zajęć materiał z podręcznika oraz materiały dodatkowe dostarczone przez nauczyciela prowadzącego zajęcia. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ocena kształtująca – zaliczenie na ocenę (uzyskanie pozytywnej noty z zapowiedzianych i niezapowiedzianych prac pisemnych, prace domowe, aktywny udział w zajęciach, pisemne zaliczenie materiału, kolokwia). Kryteria oceny: przy pracach pisemnych/kolokwiach obowiązuje następująca skala ocen (1-100%.): . • 0-64 – ocena ndst • 65-70 – ocena dst • 71-75 – ocena + dst • 80-85 – ocena db • 86-90 – ocena + db • 91-100 – ocena bdb |
|
Metody dydaktyczne: | Praca pod kierunkiem prowadzącego zajęcia, praca w grupach, praca indywidualna. Metoda interaktywna, translacyjno-gramatyczna Metoda programowa z użyciem podręcznika oraz maszyny dydaktycznej Metoda problemowa i aktywizująca (gry dydaktyczne, dyskusja) Metoda praktyczna (pokaz, tekst przewodni) Metoda podająca (opowiadanie, prezentacja multimedialna) Metody praktyczne – metoda przewodniego tekstu Metody podające – wykład informacyjny Metody praktyczne – ćwiczenia przedmiotowe |
|
Bilans punktów ECTS: | 3 pkt ECTS: 1 pkt ECTS uzyskiwany w trakcie zajęć wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów, 2 pkt ECTS przyznawane za samodzielną pracę studenta (praca ze słownikami, przygotowanie do zajęć, przygotowanie prac domowych, referatów, samodzielna lektura, prace przekładowe, aktywny udział w zajęciach, pisemne zaliczenie materiału, kolokwia). Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach 30 Zapoznanie z literaturą przedmiotu 15 Przygotowanie do zajęć 15 Samodzielna praca studenta nad tekstem 45 Konsultacje 3 Przygotowanie prac domowych 20 Przygotowanie do kolokwiów 20 |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
Przedmiotem nauczania jest język hebrajski współczesny. Podczas zajęć na poziomie początkującym student zapoznaje się z podstawowymi zasadami gramatyki, fonetyki i pisowni języka hebrajskiego. Student poznaje historię języka, alfabet, różne rodzaje czcionki hebrajskiej, struktury gramatyczne i słownictwo. Nabytą wiedzę wykorzystuje podczas zajęć praktycznych, podczas których ćwiczona jest gramatyka, umiejętności czytania, pisania, a także zajęcia ze słuchu. Celem warsztatów językowych jest przygotowanie uczestnika zajęć do posługiwania się językiem hebrajskim w czterech funkcjach: pisania, czytania, mówienia i rozumienia ze słuchu (przy użyciu nagrań dołączonych do podręcznika wykorzystywanego podczas kursu). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Chayat S., Yisraeli S., Kubliner S., Ivrit Min Hahatchala (Hebrew From Scratch), cześć 1, Wyd. Academn, Jerozolima 2009 Słowniki: www.iwrit.pl www.morfix.co.il |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.