Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język hebrajski 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WHIJ-L-H-02
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język hebrajski 2
Jednostka: Instytut Judaistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 7.00 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magda Szwabowicz
Prowadzący grup: Magda Szwabowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia:

Wiedza:

Student nabywa znajomość współczesnego języka hebrajskiego oraz ma świadomość jego rozwoju.


Zna niestandardowe formuły, terminy i pojęcia używane przez autorów dokumentów lub tekstów literackich.


Potrafi samdzielnie lub z pomoca słownika przetłumaczyć wybrane teksty.


Poznaje identyfikuje i stosuje formuły i terminy używane przez autorów wybranych tekstów.


Umiejętności:

Student ma znajomość języka na poziomie odpowiadającym danemu semestrowi nauki. Potrafi przygotować prace pisemne, a także wystąpienia ustne. Nabywa i rozwija umiejętność tłumaczenia tekstów.


Kompetencje:

Student umie pracować samodzielnie oraz w grupie, wykonując zadania powierzone przez prowadzącego zajęcia


Student potrafi przygotowywać wystąpienie ustne oraz prace pisemne w języku hebrajskim


Student ma świadomość swojego stanu wiedzy


Student dba o jakość i staranność wykonywanych zadań, umiejętnie zarządza swoim czasem


Wymagania wstępne:

Brak

Forma i warunki zaliczenia:

Warunkiem zaliczenia modułu jest:

a. uzyskanie zaliczeń z bieżącego semestru nauki

(patrz: kryteria zaliczenia konserwatorium),

b. uzyskanie wszystkich efektów kształcenia określonych dla tego modułu.

Kryteria zaliczenia konwersatorium:

1. Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę.

2. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w trakcie semestru.

3. W razie nieobecności spowodowanych wyjazdami na konferencje czy seminaria naukowe itd., student zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty potwierdzające przyczyny jego absencji.

4. W przypadku choroby student zobligowany jest przedłożyć zwolnienie lekarskie.

5. Student nieobecny na zajęciach zobowiązany jest nadrobić zaległości (sposób sprawdzenia znajomości materiału ustalany jest przez osobę prowadzącą zajęcia). Ponadto powinien „odrobić” swą nieobecność - przygotować pracę dotyczącą tematyki wskazanej przez osobę prowadzącą zajęcia lub sporządzić w obecności osoby prowadzącej zajęcia przekład wskazanego przez nią tekstu (o wyborze sposobu „odrabiania” decyduje prowadzący).

6. Dostarczenie pracy pisemnej wymienionej w punkcie 6 winno nastąpić w przeciągu 14 dni od daty ustalenia jej tematyki z nauczycielem prowadzącym zajęcia. W przypadku przekroczenia powyższego terminu, nieobecność pozostaje nieusprawiedliwioną.

7. W trakcie semestru prowadzący zajęcia może sprawdzać wiedzę i przygotowanie studentów poprzez zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem prace przeglądowe z większej partii materiału (kolokwiów), jak i prace niezapowiedziane sprawdzających bieżący stan wiedzy słuchaczy.

8. Za pracę pisemną student może otrzymać notę niedostateczną, dostateczną, + dostateczną, dobrą, +dobrą lub bardzo dobrą. W przypadku uzyskania przez studenta oceny niedostatecznej nie przewiduje się poprawy.

9. Student nieobecny na kolokwiach zobowiązany jest ustalić z prowadzącym zajęcia termin zaliczenia obejmującego go materiału.

10. Na ocenę, którą student otrzymuje na zakończenie każdego semestru składają się następujące elementy:

a. oceny z testów przeglądowych z większej partii materiału przerobionego w danym semestrze z podręcznika oraz na podstawie materiałów dodatkowych

b. oceny ze sprawdzianów z bieżącego materiału, umiejętności czytania, napisanych wypracowań, prac domowych, itp. Ponadto dla starszych roczników: opracowanie (na ocenę lub na zaliczenie) materiałów dodatkowych wskazanych przez prowadzącego (biogramy, artykuły)

c. regularna obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach

11. Student nieobecny na ponad 60% zajęć nie jest dopuszczany do zaliczenia.


Metody dydaktyczne:

Praca pod kierunkiem prowadzącego zajęcia, praca w grupach, praca indywidualna.

Metoda interaktywna, translacyjno-gramatyczna

Metoda programowa z użyciem podręcznika oraz maszyny dydaktycznej

Metoda problemowa i aktywizująca (gry dydaktyczne, dyskusja)

Metoda praktyczna (pokaz, tekst przewodni)

Metoda podająca (opowiadanie, prezentacja multimedialna)


Bilans punktów ECTS:

3 pkt ECTS: 1 pkt ECTS uzyskiwany w trakcie zajęć wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich

i studentów, 2 pkt ECTS przyznawane za samodzielną pracę studenta (praca ze słownikami, przygotowanie do zajęć, przygotowanie prac domowych, referatów, samodzielna lektura, prace przekładowe, aktywny udział w zajęciach, pisemne zaliczenie materiału, kolokwia).


Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach 30

Zapoznanie z literaturą przedmiotu 10

Przygotowanie do zajęć 15

Samodzielna praca studenta nad tekstem 10

Konsultacje 3

Przygotowanie prac domowych 10

Przygotowanie do kolokwiów 12

Łączny nakład pracy studenta wynosi 90 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS.






Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Judaistyka, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2

Pełny opis:

Przedmiotem nauczania jest język hebrajski. Moduł obejmuje konwersatorium, mające za zadanie zapoznać studentów ze strukturą gramatyczną języka hebrajskiego. Konwersatorium umożliwia także poznanie zasady fonologii i fonetyki oraz pisowni współczesnego języka hebrajskiego. Ma za zadanie naukę języka w jego czterech funkcjach – pisanie, czytanie, mówienie, rozumienie ze słuchu przy użyciu podręczników, materiałów uzupełniających oraz nagrań. Po zakończeniu zajęć student winien się legitymować znajomością języka na poziomie A+: powinien umieć przygotować proste i poprawne wypowiedzi ustne i pisemne oraz tłumaczyć niewielkie partie tekstu w języku hebrajskim.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Chayat S., Yisraeli S., Kubliner S., Ivrit Min Hahatchala (Hebrew From Scratch), cześć 1, Wyd. Academn, Jerozolima 2009

Słowniki:

www.iwrit.pl

www.morfix.co.il

Klugman A., Nowy słownik polsko-hebrajski hebrajsko-polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 2009

Levy Y., Oxford Dictionary English-Hebrew Hebrew-English, Kernerman, Lonnie Kahn, 2009

Teksty dostarczane przez osobę prowadzącą zajęcia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b