Laboratory Training of Clinical Skills 2/4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WL-E6L3.LTCS | Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Laboratory Training of Clinical Skills 2/4 | ||
Jednostka: | Szkoła Medyczna dla Obcokrajowców | ||
Grupy: |
Przedmioty III rok, kierunek lekarski, studia stacjonarne, tok 6-letni po angielsku |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Sara-Nowak, Małgorzata Sudacka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Efekty kształcenia: | Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: -student rozumie strukturę i etapy konsultacji medycznej -jest zaznajomiony z podstawowymi technikami komunikacyjnymi - posiada wgląd w podstawy procesu komunikacyjnego zachodzącego między lekarzem a pacjentem -zna zasady zbierania wywiadu medycznego w standardowych i trudnych warunkach -zna zasady przekazywania informacji pacjentowi -omawia cele i wyzwania towarzyszące konsultacji medycznej Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: -zna strukturę konsultacji medycznej -używa adekwatnie umiejętności i technik komunikacyjnych w trakcie zbierania wywiadu i przekazywania informacji medycznych w standardowych i trudnych warunkach -używa właściwych, umożliwiających efektywną komunikację umiejętności, by rozpoznać i zareagować na perspektywę pacjenta -potrafi nawiązać podstawową więź terapeutyczną -potrafi wyrażać swoją opinię i dawać feedback w sposób konstruktywny Efekty kształcenia w zakresie nastawienia: -respektuje zasady etyki zawodowej -potrafi myśleć krytycznie i formuować niezależne opinie dotyczące danej sytuacji -okazuje szacunek dla uczuć, opinii i oczekiwań pacjenta -pojmuje rolę lekarza w procesie terapeutycznym i znaczenie współpracy z pacjentem |
|
Wymagania wstępne: | Podstawy anatomii i fizjologii czowieka. Ukończony kurs LTCS I (2/6), zdany egzamin OSCE |
|
Forma i warunki zaliczenia: | 1. Wymagana jest obecność na wszyskich zajęciach (7/7) - W przypadku usprawiedliwionej nieobecności, możliwe jest zaliczenie zajęć poprzez napisanie scenariusza dotyczącego komunikacji lekarz - pacjent, z uwzględnieniem problemu komunikacyjnego, perspektywy pacjenta, proponowanego zadania dla lekarza -W przypadku nieobecności dopuszczalne jest również odrobienie zajęć z inną grupą (zajęcia muszą obejmować ten sam temat) 2. Pozytywna ocena zaangażowania studenta w trakcie zajęć oraz w ćwiczenia praktyczne (odgrywanie scenariusza) 3. Napisanie poprawnego merytorycznie eseju. Ostateczny termin oddania eseju to 1 tydzień po zakończeniu cyklu zajęć. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | W trakcie trwania zajęć ocena zaangażowania studentów w dyskusję oraz ocena prezentowanych przez nich umiejętności komunikacyjnych. Końcowe zaliczenie: Esej nt: 'Opisz własne doświadczenie kliniczne, które było dla Ciebie szczególnie trudne w kategioriach komunikacji lekarz - pacjent. Dlaczego wybrałaś/wybrałeś tę sytuację? Które z umiejętności komunikacyjnych byłyby pomocne w jej rozwiązaniu?' Praktyczny egzamin łącznie z Interną część 1 |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | Ustrukturyzowane ćwiczenia, gry edukacyjne, odgrywanie scenek tematycznych |
|
Bilans punktów ECTS: | 1 Uczestnictwo w zajęciach - 20 godzin Przygotowanie eseju - 10 godzin Łącznie 30 godzin. |
|
Pełny opis: |
1. Struktura konsultacji medycznej. Dlaczego perspektywa pacjenta jest ważna? 2.Umiejętności komunikacyjne przydatne podczas zbierania informacji. Rozpoczynanie konsultacji, utrwalanie kontaktu z pacjentem. 3. Jak efektywnie używać umiejętności komunikacyjnych podczas zbierania informacji. 4. Umiejętności komunikacyjne użyteczne podczas przekazywania informacji pacjentowi. 5. Trudne sytuacje kliniczne. Negocjowanie i współpraca z pacjentem. 6. Zintegrowanie procesu konsultacji medycznej. | |
Literatura: |
Jedna z poniższych pozycji: 1. Skills for Communicating With Patients, J. Silverman 2. Making the Patient Your Partner: Communication Skills for Doctors and Other Caregivers. T. Gordon, W. S. Edwards 3. Bates; Guide to Physical Examination and History Taking. Lynn S. Bickley . |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.