Cardiology: from ECG to implantable device (part of Internal Medicine)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WL-ER-L.CardioECG |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
|
Nazwa przedmiotu: | Cardiology: from ECG to implantable device (part of Internal Medicine) |
Jednostka: | Wydział Lekarski |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia kliniczne, 30 godzin
Seminarium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Stolarz-Skrzypek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bednarek, Tomasz Drożdż, Grzegorz Kiełbasa, Agnieszka Olszanecka, Katarzyna Stolarz-Skrzypek, Wiktoria Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | Znajomość urządzeń wszczepialnych mających zastosowanie u pacjentów kardiologicznych, umiejętność oceny wskazań do wszczepienia poszczególnych urządzeń, uzyskanie wiedzy na temat znaczenia EKG w procesie kwalifikacji do wszczepienia urządzenia i kontroli jego działania |
|
Efekty kształcenia: | Umiejętność interpretacji EKG w zaburzeniach rytmu serca i zaburzeniach przewodzenia, znajomość wskazań do wszczepienia urządzeń (rozruszniki, CRT, ICD). |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Warunkiem zaliczenia modułu jest : 1. Obecność na ćwiczeniach (zaliczenie można uzyskać w przypadku usprawiedliwionej nieobecności w jednym dniu w trakcie kursu. W przypadku większej liczby nieobecności słuchacz może uzyskać zgodę na zaliczenie po udokumentowaniu przyczyny nieobecności i uzyskaniu indywidualnej zgody na zaliczenie oraz spełnieniu warunków określonych przez koordynatora modułu) 2. pozytywny wynik testu na poziomie co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi tj. co najmniej 6 pkt. 3. prawidłowy opis i interpretacja co najmniej 2 z 3 zapisów EKG |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Efekty kształcenia uzyskane przez słuchacza podczas wykładów sprawdzane będą na zakończenie kursu w formie testu jednokrotnego wyboru składającego się z 10 pytań trwającego 20 minut oraz opisu i interpretacji 3 zapisów EKG. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia 10 dni po 3 godziny, 5 seminariów po 2 godziny. |
|
Bilans punktów ECTS: | 2 |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia: wywiady lekarskie, badanie fizykalne, interpretacja EKG, badania echokardiograficznego, innych testów diagnostycznych – omówienie hospitalizowanych pacjentów (niewydolność serca, tachyarytmie, zaburzenia przewodzenia). Seminaria: 1. Zasady interpretacji EKG 2. Zaburzenia przewodzenia 3. Zaburzenia rytmu serca 4. EKG w procesie kwalifikacji do wszczepienia urządzenia 5. Pacjent ze wszczepionym urządzeniem – ocena prawidłowej czynności urządzenia na podstawie EKG |
|
Literatura: |
1. Tomas B. Garcia, Introduction to 12-Lead ECG. Jones & Bartlett Learning; 2 edition (November 27, 2013) 2. Ary L. Goldberger. Clinical Electrocardiography E-Book: A Simplified Approach (Clinical Electrocardiography: A Simplified Approach) Mosby; 8 edition (September 7, 2012) 3. Dennis Fitzpatrick. Implantable Electronic Medical Devices. Academic Press; 1 edition (November 14, 2014) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.