Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WL-L5.Lab.N.U.K.IV | Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4 | ||
Jednostka: | Wydział Lekarski | ||
Grupy: |
Przedmioty V rok, kierunek lekarski, studia stacjonarne |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium w formie kształcenia na odległość, 22 godzin ![]() Symulacje, 22 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Cebula, Stanisław Górski, Andrzej Kononowicz, Jakub Pabjańczyk, Michał Pers | |
Prowadzący grup: | Natalia Bajorek, Grzegorz Cebula, Dorota Dębicka-Dąbrowska, Joanna Fąferek, Tomasz Górecki, Stanisław Górski, Paweł Jarocki, Jerzy Jaskuła, Kamil Jonas, Dominik Karch, Małgorzata Kloch, Andrzej Kononowicz, Krzysztofa Kopyt, Jakub Pabjańczyk, Michał Pers, Agata Stalmach-Przygoda, Jakub Stępniewski, Marcin Waligóra, Joanna Zorska, Anna Żądło, Kamila Żur-Wyrozumska | |
Strona przedmiotu: | https://zdm.ciem.cm.uj.edu.pl/dla-studentow/opis-przedmiotow/rok-5/laboratoryjne-nauczanie-umiejetnosci-klinicznych-4-4/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Efekty kształcenia: | Studenci będą potrafili: - prawidłowo postępować w stanach zagrażających życiu dorosłych i dzieci. - prawidłowo komunikować się z pacjentami, w tym przekazywać niepomyślne informacje i radzić sobie z agresją - prawidłowo komunikować się z innymi członkami zespołu - zarządzać zespołem terapeutycznym |
|
Wymagania wstępne: | Zaliczone przedmioty na roku IV. Choroby wewnętrzne, chirurgia, pediatria, anestezjologia i intensywna.terapia, farmakologia. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Ciągła ocena na zajęciach. Student musi osiągnąć zadowalające wyniki jako lider zespołu Studenci muszą również wypełnić co najmniej 2 wskazane scenariusze wirtualnych pacjentów przed przyjściem na zajęcia. Obecność na wszystkich zajęciach, dopuszczalna 1 usprawiedliwiona nieobecność. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ciągła ocena na zajęciach. Student musi osiągnąć zadowalające wyniki jako lider zespołu Studenci muszą również wypełnić co najmniej 2 wskazane scenariusze wirtualnych pacjentów przed przyjściem na zajęcia. Ocena końcowa składa się z następujących składowych: 40% - ocena komunikacji z pacjentem podczas scenariusza (wg wytycznych z poprzednich lat LabNuków) 20% - ocena jaki lider zespołu terapeutycznego 20% - aktywność i profesjonalizm, ocena ciągła, po 5% na każdych zajeciach (aktywność, jakość uczestnictwa w debrefingach, stosunek do Kolegów i Asystenta, punktualność, stosowanie się do regulaminu, np. strój, zmiana obuwia, przestrzeganie obostrzeń związanych z epidemią itd). 20% - wykonanie nadobowiązkowych wirtualnych pacjentów (po 5% za przypadek) |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | E-learning, metody praktyczne - symulacja |
|
Bilans punktów ECTS: | Obecność na zajęciach: 22 h Wirtualni pacjenci 8 h Przygotowanie do zajeć: 10 h Całosć: 40 h |
|
Skrócony opis: |
Studenci rozwiążą indywidualnie przypadki wirtualnych pacjentów, a następnie będą współpracować z innymi członkami zespołu w symulowanych sytuacjach klinicznych. | |
Pełny opis: |
aktualne szczegóły na stronie przedmiotu: https://zdm.ciem.cm.uj.edu.pl/dla-studentow/opis-przedmiotow/rok-5/laboratoryjne-nauczanie-umiejetnosci-klinicznych-4-4/ | |
Literatura: |
Wytyczne Europejskiej Rady Resuscytacji Materiały na stronie ZDM |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.