Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WL-L5.Lab.N.U.K.IV Kod Erasmus / ISCED: 12.1 / (0912) Medycyna
Nazwa przedmiotu: Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4
Jednostka: Wydział Lekarski
Grupy: Przedmioty V rok, kierunek lekarski, studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium w formie kształcenia na odległość​, 22 godzin więcej informacji
Symulacje, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Cebula, Stanisław Górski, Andrzej Kononowicz, Jakub Pabjańczyk, Michał Pers
Prowadzący grup: Natalia Bajorek, Dorota Dębicka-Dąbrowska, Joanna Fąferek, Tomasz Górecki, Stanisław Górski, Paweł Jarocki, Jerzy Jaskuła, Kamil Jonas, Dominik Karch, Małgorzata Kloch, Andrzej Kononowicz, Krzysztofa Kopyt, Jakub Pabjańczyk, Michał Pers, Agata Stalmach-Przygoda, Jakub Stępniewski, Marcin Waligóra, Joanna Zorska, Anna Żądło, Kamila Żur-Wyrozumska
Strona przedmiotu: https://zdm.ciem.cm.uj.edu.pl/dla-studentow/opis-przedmiotow/rok-5/laboratoryjne-nauczanie-umiejetnosci-klinicznych-4-4/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia:

Studenci będą potrafili:

- prawidłowo postępować w stanach zagrażających życiu dorosłych i dzieci.

- prawidłowo komunikować się z pacjentami, w tym przekazywać niepomyślne informacje i radzić sobie z agresją

- prawidłowo komunikować się z innymi członkami zespołu

- zarządzać zespołem terapeutycznym


Wymagania wstępne:

Zaliczone przedmioty na roku IV.

Choroby wewnętrzne, chirurgia, pediatria, anestezjologia i intensywna.terapia, farmakologia.

Forma i warunki zaliczenia:

Ciągła ocena na zajęciach.

Student musi osiągnąć zadowalające wyniki jako lider zespołu

Studenci muszą również wypełnić co najmniej 2 wskazane scenariusze wirtualnych pacjentów przed przyjściem na zajęcia.

Obecność na wszystkich zajęciach, dopuszczalna 1 usprawiedliwiona nieobecność.


Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Ciągła ocena na zajęciach.

Student musi osiągnąć zadowalające wyniki jako lider zespołu

Studenci muszą również wypełnić co najmniej 2 wskazane scenariusze wirtualnych pacjentów przed przyjściem na zajęcia.

Ocena końcowa składa się z następujących składowych:

40% - ocena komunikacji z pacjentem podczas scenariusza (wg wytycznych z poprzednich lat LabNuków)

20% - ocena jaki lider zespołu terapeutycznego

20% - aktywność i profesjonalizm, ocena ciągła, po 5% na każdych zajeciach (aktywność, jakość uczestnictwa w debrefingach, stosunek do Kolegów i Asystenta, punktualność, stosowanie się do regulaminu, np. strój, zmiana obuwia, przestrzeganie obostrzeń związanych z epidemią itd).

20% - wykonanie nadobowiązkowych wirtualnych pacjentów (po 5% za przypadek)


Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody praktyczne - symulacja
Metody programowane - z użyciem komputera

Metody dydaktyczne:

E-learning, metody praktyczne - symulacja

Bilans punktów ECTS:

Obecność na zajęciach: 22 h

Wirtualni pacjenci 8 h

Przygotowanie do zajeć: 10 h

Całosć: 40 h

Skrócony opis:

Studenci rozwiążą indywidualnie przypadki wirtualnych pacjentów, a następnie będą współpracować z innymi członkami zespołu w symulowanych sytuacjach klinicznych.

Pełny opis:

aktualne szczegóły na stronie przedmiotu: https://zdm.ciem.cm.uj.edu.pl/dla-studentow/opis-przedmiotow/rok-5/laboratoryjne-nauczanie-umiejetnosci-klinicznych-4-4/

Literatura:

Wytyczne Europejskiej Rady Resuscytacji

Materiały na stronie ZDM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.