Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 2/4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WL-N3.Lab.N.U.K.II | Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 2/4 | ||
Jednostka: | Wydział Lekarski | ||
Grupy: |
Przedmioty III rok, kierunek lekarski, studia niestacjonarne |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia w formie kształcenia na odległość, 3 godzin ![]() Seminarium w formie kształcenia na odległość, 12 godzin ![]() Symulacje, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Cebula, Łukasz Małecki, Marcin Waligóra | |
Prowadzący grup: | Stanisław Górski, Kamil Jonas, Dominik Karch, Anna Kocurek, Krzysztofa Kopyt, Bogumiła Kowalska, Łukasz Małecki, Jakub Stępniewski, Jolanta Świerszcz, Marcin Waligóra, Dorota Zawiślak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Efekty kształcenia: | Po zakończeniu zajęć student powinien: W zakresie wiedzy: - rozróżnia perspektywę lekarza oraz pacjenta - rozpoznaje wybrane techniki komunikacyjne wykorzystywane podczas udzielania informacji - zna zasady motywowania pacjenta - zna reguły świadomej zgody pacjenta W zakresie umiejętności: - Przekazuje informacje medyczne w sposób jasny, zrozumiały i dostosowany do pacjenta - prezentuje umiejętność motywowania pacjenta do zmiany - przeprowadza proces świadomej zgody pacjenta W zakresie postaw: • Stara się zrozumieć przekonania, obawy i oczekiwania pacjenta • Szanuje prawo do własnej decyzji i autonomię pacjenta • Zachowuje zasady etyki zawodowej |
|
Wymagania wstępne: | -Wiedza w zakresie anatomii prawidłowej oraz fizjologii człowieka oraz podstawy patologii - Ukończył zajęcia z Laboratoryjnego Nauczania Umiejętności Klinicznych na roku 2 i zaliczył egzamin OSCE |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie modułu wymaga spełnienia następujących warunków: - obecności na zajęciach (przy czym dopuszczalna jest maksymalnie 1 nieobecność) - w trakcie zajęć asystenci oceniają zaangażowanie studenta i poprawność zbierania wywiadu oraz stosowania zasad przekazywania informacji pacjentowi. - przedłożenia eseju refleksyjnego. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Sprawdziany kształtujące: Bieżąca ocena na zajęciach podczas demonstrowania umiejętności przez studentów Sprawdziany (egzaminy) końcowe (podsumowujące) Egzamin OSCE Egzamin praktyczny razem z przedmiotem Medycyna wewnętrzna cz. 1 Treści modułu kształcenia: 1-3 przekazywanie informacji 4. Motywowanie pacjenta 5. Świadoma zgoda pacjenta 6. Całościowa konsultacja. Zajęcia z udziałem Symulowanego Pacjenta |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne |
|
Metody dydaktyczne: | Strukturyzowane zajęcia laboratoryjne, gry dydaktyczne, odgrywanie ról, miniwykłady, zajęcia z użyciem fantomów |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w ćwiczeniach – 15 godzin E-learning - 15 godzin Łącznie 30 godzin pracy studenta = 1 punkt ECTS |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | brak |
|
Literatura: |
1. Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy, red. M. Nowina Konopka, W. Feleszko, Ł. Małecki 3. Skills for Communicating With Patients, J. Silverman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.