Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Algorytmiczna Teoria Gier

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WMI.TCS.ATG.S Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
Nazwa przedmiotu: Algorytmiczna Teoria Gier
Jednostka: Instytut Informatyki Analitycznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-28

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartosz Walczak
Prowadzący grup: Bartosz Walczak
Strona przedmiotu: https://bartoszwalczak.staff.tcs.uj.edu.pl/atg/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

1) Student zna i rozumie podstawy teorii gier oraz metody modelowania za jej pomocą systemów, których uczestnicy zachowują się strategicznie.

2) Student zna i rozumie metody rozwiązywania typowych problemów teorii gier oraz teoretyczne ograniczenia takich rozwiązań.

3) Student potrafi wykorzystywać teorię gier do modelowania, przewidywania zachowania, oceny jakości i projektowania systemów, których uczestnicy zachowują się strategicznie, oraz rozwiązywać problemy teorii gier za pomocą algorytmów dokładnych lub aproksymacyjnych.

Wymagania wstępne:

1) Podstawowa znajomość analizy, rachunku prawdopodobieństwa i algebry liniowej

2) Znajomość podstawowych struktur i algorytmów kombinatorycznych

3) Zrozumienie pojęć wielomianowej rozstrzygalności i trudności obliczeniowej

Forma i warunki zaliczenia:

Zaliczenie na podstawie rozwiązań zadań prezentowanych na zajęciach lub przedkładanych w formie pisemnej oraz egzaminu końcowego ustnego

Bilans punktów ECTS:

1) Udział w zajęciach – 60 godz.

2) Praca we własnym zakresie – 120 godz.

Łącznie – 180 godz., 6 pkt. ECTS

Pełny opis:

1) Stany równowagi w teorii gier

2) Zastosowania stanów równowagi (trasowanie, szeregowanie zadań)

3) Obliczanie stanów równowagi (algorytmy, klasy złożoności)

4) Algorytmy on-line i zbieżność do stanów równowagi

5) Efektywność stanów równowagi (cena anarchii)

6) Projektowanie mechanizmów motywacyjnie zgodnych

7) Aproksymacja w projektowaniu mechanizmów

8) Aukcje kombinatoryczne

Literatura:

Kurs autorski – obowiązuje materiał realizowany na zajęciach

Literatura pomocnicza:

1) N. Nisan, T. Roughgarden, É. Tardos, V. V. Vazirani, Algorithmic Game Theory, http://algo.cs.uni-frankfurt.de/lehre/agt/material/Algorithmic_Game_Theory.pdf

2) T. Roughgarden, Lecture Notes on Algorithmic Game Theory, http://theory.stanford.edu/~tim/f13/f13.pdf (wstępna wersja)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.