Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Development and Cooperation in Latin America

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSM.CSMIR-ISAD-4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Development and Cooperation in Latin America
Jednostka: Centrum Studiów Międzynarodowych i Rozwoju
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Roberto Dominguez
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin lub zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) Knowledge:

1. Understanding the main historical processes that have shaped the political economy and external relations of Latin America

2. Analyzing the critical junctures that have shifted or reinforced regional preferences regarding economic and political options.

3. Evaluating the current trends in Latin America regarding the insertion in the globalization process.


Skills

1. Interpret information based on a variety of databases

2. Produce analysis by evaluating multiple explanatory theoretical framework


Social competences

1. Team collaboration

2. Developing a climate conducive to open discussion.


Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Composition of final grade

Group presentation (paper and presentation) 40%

Quizzes graded assessment – 30%

Class participation and in-class activities - 30%

Attendance 10%



Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Lecture

Discussions in groups

Review of databases


Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) Participation in classes – 30 h

Study of books and other resources, preparation for classes, assignments – 50 h

Preparation for a graded assessment – 40 h

Total – 120 h (3 ECTS)



Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

International Security and Development, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2

Skrócony opis:

The course aims to teach students about developmental issues in Latin America and the role of institutions in regional development. Discussed topics include the colonial legacy of Latin America, state-building challenges, the role of the armed forces in Latin American politics, the Latin American school of development, integration processes in Latin America, contemporary trends, and challenges for the region. Upon completion of the course, students should understand the developmental path of Latin America, recognize the links between economic development and political stability, and be able to discuss the most pressing challenges in the region.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. Topic for each class: A Brief History of Latin America

Reading: TBA

2. Topic for each class: State Institutions and Public Policy

Reading: TBA

3. Topic for each class: Actors, Interest Groups, and Political Parties

Reading: TBA

4. Topic for each class: The Political Economy of Latin America

Reading: TBA

5. Topic for each class: Latin America and the United States

Reading: TBA

6. Topic for each class: The Struggle for Democracy in Latin America

Reading: TBA

7. Topic for each class: Brazil

Reading: TBA

8. Topic for each class: Colombia

Reading: TBA

9. Topic for each class: Chile

Reading: TBA

10. Topic for each class: Dominican Republic and Haiti

Reading: TBA

Literatura: (tylko po angielsku)

Harvey F. Kline and Christine J. Wade (Editors), Latin American Politics and Development (Routledge, 2022)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a