Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Presidential Elections in the United States

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSM.IASP-FDP2-5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Presidential Elections in the United States
Jednostka: Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych
Grupy: Przedmioty dla programu WSMP-0120-2SO
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Turek
Prowadzący grup: Maciej Turek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

1. Student dysponuje wiedzą na temat mechanizmów prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych – K2A_W04 (+++)

2. Student potrafi w sposób pogłębiony gromadzić i prezentować wiedzę na temat kampanii prezydenckich w Stanach Zjednoczonych – K2A_U06 (++)

3. Posiada kompetencje w zakresie prognozowania przebiegu i wyniku amerykańskich kampanii wyborczych - K2A_U11 (++)

4. Student dysponuje wiedzą na temat roli mediów dla procesów wyborczych w Stanach Zjednoczonych – K1A_W10 (++)

5. Student posiada wiedzę na temat roli wyborów i kampanii wyborczych dla amerykańskiej demokracji i społeczeństwa obywatelskiego – K1A_W08 (+)

6. Student jest świadomy roli, jaką odgrywają procesy wyborcze dla funkcjonowania współczesnego społeczeństwa demokratycznego – K1A_K01 (+)

Forma i warunki zaliczenia:

In order to get credit for this class, students are required to:


- attend lectures

- read a book from a given list and review it

- prepare a research paper on an issue from a given list

- discuss their research paper


Details will be given during the introductory remarks.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Bilans punktów ECTS:

1 ECTS - class participation

1 ECTS - preparing book review

1 ECTS - Research Paper discussion

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Amerykanistyka, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Skrócony opis:

Election is essential element of every democratic system. It seems nowhere does it receive as much attention as in the United States. It might be reasonably argued that campaigning is a permanent feature of the contemporary America, most important campaign taking place in November every four years, when the U.S. citizens elect their President. Presidential hopefuls and candidates devote all of their time meeting constituents, volunteers, donors, journalists, etc. Yet, more often than it is it is not enough to achieve the ultimate political goal – winning the Presidency. Thus, the aim of this class is to review all the rules, developments and activities, which are aimed at gaining that goal. Therefore, the course can as well be called: Presidential Election – American Way.

Literatura:

Cornfield, Michael. 2004. Politics Moves Online. Campaigning and the Internet, New York: Century Foundation Press.

Corrado, Mann, Ortiz and Potter. 2005. The New Campaign Finance Sourcebook, Washington, D.C.: Brookings Institution Press.

Laidler, Paweł, and Maciej Turek, ed. 2014. 2012 U.S. Presidential Election: Challenges and Expectations, Kraków: Jagiellonian University Press.

Ludwikowski, Rett, and Anna Ludwikowska. 2009. Wybory prezydenckie w USA na tle porównawczym, Warszawa: LexisNexis.

Mucha, Bogdan. 2014. System wyboru prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Polsby, Nelson W., Aaron Wildavsky, Steven E. Schier, David A. Hopkins. 2012. Presidential Elections: Contemporary Strategies of American Electoral Politics, Lanham, MD: Rowman and Littlefield.

Shea, Daniel, and Michael John Burton. 2010. Campaign Craft: The Strategies, Tactics, and Art of Political Campaign Management, Westport, Conn.: Praeger Publishers.

Schumaker, Paul, and Burdett Loomis, ed. 2002. Choosing a President: the Electoral College and Beyond, New York: Chatham House Publishers.

Thomas, Evan, et al. 2009. ‘A Long Time Coming’: the Historic, Combative, Expensive and Inspiring 2008 Election and the Victory of Barack Obama, New York: Public Affairs.

West, Darrel. 2005. Air Wars, Washington, D.C.: CQ Press.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Turek
Prowadzący grup: Maciej Turek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

1. Student dysponuje wiedzą na temat mechanizmów prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych – K2A_W04 (+++)

2. Student potrafi w sposób pogłębiony gromadzić i prezentować wiedzę na temat kampanii prezydenckich w Stanach Zjednoczonych – K2A_U06 (++)

3. Posiada kompetencje w zakresie prognozowania przebiegu i wyniku amerykańskich kampanii wyborczych - K2A_U11 (++)

4. Student dysponuje wiedzą na temat roli mediów dla procesów wyborczych w Stanach Zjednoczonych – K1A_W10 (++)

5. Student posiada wiedzę na temat roli wyborów i kampanii wyborczych dla amerykańskiej demokracji i społeczeństwa obywatelskiego – K1A_W08 (+)

6. Student jest świadomy roli, jaką odgrywają procesy wyborcze dla funkcjonowania współczesnego społeczeństwa demokratycznego – K1A_K01 (+)

Forma i warunki zaliczenia:

In order to get credit for this class, students are required to:


- attend lectures

- read a book from a given list and review it

- prepare a research paper on an issue from a given list

- discuss their research paper


Details will be given during the introductory remarks.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Bilans punktów ECTS:

1 ECTS - class participation

1 ECTS - preparing book review

1 ECTS - Research Paper discussion

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Amerykanistyka, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Skrócony opis:

Election is essential element of every democratic system. It seems nowhere does it receive as much attention as in the United States. It might be reasonably argued that campaigning is a permanent feature of the contemporary America, most important campaign taking place in November every four years, when the U.S. citizens elect their President. Presidential hopefuls and candidates devote all of their time meeting constituents, volunteers, donors, journalists, etc. Yet, more often than it is it is not enough to achieve the ultimate political goal – winning the Presidency. Thus, the aim of this class is to review all the rules, developments and activities, which are aimed at gaining that goal. Therefore, the course can as well be called: Presidential Election – American Way.

Literatura:

Cornfield, Michael. 2004. Politics Moves Online. Campaigning and the Internet, New York: Century Foundation Press.

Corrado, Mann, Ortiz and Potter. 2005. The New Campaign Finance Sourcebook, Washington, D.C.: Brookings Institution Press.

Laidler, Paweł, and Maciej Turek, ed. 2014. 2012 U.S. Presidential Election: Challenges and Expectations, Kraków: Jagiellonian University Press.

Ludwikowski, Rett, and Anna Ludwikowska. 2009. Wybory prezydenckie w USA na tle porównawczym, Warszawa: LexisNexis.

Mucha, Bogdan. 2014. System wyboru prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Polsby, Nelson W., Aaron Wildavsky, Steven E. Schier, David A. Hopkins. 2012. Presidential Elections: Contemporary Strategies of American Electoral Politics, Lanham, MD: Rowman and Littlefield.

Shea, Daniel, and Michael John Burton. 2010. Campaign Craft: The Strategies, Tactics, and Art of Political Campaign Management, Westport, Conn.: Praeger Publishers.

Schumaker, Paul, and Burdett Loomis, ed. 2002. Choosing a President: the Electoral College and Beyond, New York: Chatham House Publishers.

Thomas, Evan, et al. 2009. ‘A Long Time Coming’: the Historic, Combative, Expensive and Inspiring 2008 Election and the Victory of Barack Obama, New York: Public Affairs.

West, Darrel. 2005. Air Wars, Washington, D.C.: CQ Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b