American Musical
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSM.IASP-KON1-27 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | American Musical | ||
Jednostka: | Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WSMP-0120-1SO Przedmioty dla programu WSMP-120-0-ZD-6 Zajęcia fakultatywne do wyboru, drugi rok I stopnia (amerykanistyka) Zajęcia fakultatywne do wyboru, trzeci rok I stopnia (amerykanistyka) |
||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Radosław Rybkowski | |
Prowadzący grup: | Radosław Rybkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Cele kształcenia: | Celem kursu jest przekazanie studentom wiedzy na temat historii amerykańskiego musicalu ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć z XXI wieku. Jego celem jest również przygotowanie studentów do samodzielnej analizy musicalu jako zjawiska społecznego i kulturowego. |
|
Efekty kształcenia: | Wiedza: pogłębioną wiedza o historii i współczesności musicalu amerykańskiego; pogłębiona wiedza o miejscu musicalu we współczesnej kulturze amerykańskiej. Umiejętności: umiejętność analizy i interpretacji musical XXI wieku. |
|
Wymagania wstępne: | Dobra znajomość języka angielskiego |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Warunki zaliczenia oparte są na ocenie ciągłej. Każdy temat omawiany w czasie zajęć będzie się kończył zadaniem do wykonania. Studenci są zobowiązani do: obejrzenia wszystkich przedstawień (ich lista podana jest w bibliografii); wykonania co najmniej 75% poleconych zadań. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ocena ciągła oparta na: aktywności w czasie zajęć (aktywny udział w dyskusji - 20%) oraz na jakości wykonanych zadań (jakość użytego języka, znajomość historii rozwoju musicalu oraz umiejętność krytycznej analizy i interpretacji przedstawień - 80%). |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | E-learning oraz flipped classroom. |
|
Bilans punktów ECTS: | 5 punktów ECTS: 1 - udział w e-learning (wykłady na platformie Webex), 30 godz. 1 - przygotowanie do zajęć (zapoznanie się z materiałami), 30 godz. 3 - przygotowanie zadań, 70 godz. |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Musical amerykański jest jedyną formą rozrywki teatralnej, która powstała w USA i została przyjęta na całym świecie. Kurs w skrótowy sposób prześledzi historię powstania musicalu, by skupić się na najnowszych osiągnięciach. | |
Pełny opis: |
1. Prehistory of American musical: minstrel show and Ziegfeld follies; George M. Cohan. 2. Prewar musical theatre in America: the Gershwins, Cole Porter, the first mature musical—Show Boat. 3. Golden age of classical musical: Oklahoma!, musicals of Rodgers and Hammerstein. 4. Musical in crisis: the 1950s., West Side Story as the new kind of show, achievements of Jerome Robins; new authors and composers. 5. Musical changed: new motives in musical; Hair and Chorus line; Bob Fosse’s choreography. 6. The British take Broadway: the musicals of Andrew L. Webber; Stephen Sondheim new music, Sweeny Todd. 7. Musical alive: new shows, new attitudes, from The Producers to Wicked. | |
Literatura: |
D.B. Wilmeth and C. Bigsby, Cambridge History of the American Theatre, Cambridge University Press, 2000. Musicale The Show Boat Oklahoma (London versions) Sweeney Todd Fosse The Producers Hamilton |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.