Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Conflicts in Europe and Beyond

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSM.IE-S402D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: International Conflicts in Europe and Beyond
Jednostka: Instytut Studiów Europejskich
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Zubek
Prowadzący grup: Marcin Zubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) The main of the course is to introduce students with the most important concepts, approaches and methods used in the field of conflict studies. The course will include sessions covering the theoretical and practical aspects of the conflict phenomenon and include analysis of selected case studies.

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) LO_1 - A foundation knowledge of the status of conflict studies in the field of political science, and its connections with other disciplines as regards subject and methodology;

LO_2 - Knowledge of the basic theories connected to conflict studies, and a well-ordered knowledge of the actors, developments and processes

LO_3 - A foundation knowledge of the terminology pertaining to conflict studies

LO_4 - A foundation knowledge of the international conflicts taking place in modern Europe


Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Class participation (prerequisite)

1. Students are expected to actively participate in the classes. Attendance is mandatory. Missing more than 50% of the classes will result in failure of the course and the need to retake it the following year.  

2. Students missing more than 2 classes will have to make them up by writing a paper per each class missed. The papers and corresponding topics assigned by the course tutor, will cover at least 2,000 words each (including footnotes and bibliography). 

3. Students are expected to read key readings assigned for each session. During the semester tutors might decide to conduct a short test/quiz to check the knowledge of the readings.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) The final grade consists of:

Students’ presentations and written assignments


Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody eksponujące - film
Metody eksponujące - pokaz połączony z przeżyciem
Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody praktyczne - symulacja
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) During the seminars each of the problems will be discussed on an interactive basis. Furthermore, each session will address a scope of the particular problem based on an analysis of the text students were asked to read, followed by the discussion with students. The chosen sessions might take form of an expanded online lesson.

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) 30h – contact hours

30h – preparation for the sessions

30h – preparation for the presentation and the written assignments


Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. Introductory session – conflict, war, violence

2. International war v. civil war

3. Identity v. Interest-based conflicts

4. What causes war?

5. International community and intervention (CMX)

6. Genocide

7. Memory and conflict

8. Sustainable peace building

9. Asymmetric warfare and counterinsurgency

10. Multilevel conflict analysis

11. Post-conflict reconstruction

12. Case studies of various internal and international conflict

Literatura: (tylko po angielsku)

Belber Anton (ed.). 2015. “Frozen conflicts” in Europe. Barbara Budrich Publishers.

Cashman, Greg. 2014. What causes war? :an introduction to theories of international conflict. Rowman and Littlefield.

Demmers Jolle. 2017. Theories of violent conflict : an introduction. Second edition. Routledge.

Gray, Colin S. 2007. War, peace and international relations : an introduction to strategic history. Routledge

Newman Edward and DeRouen Karl, Jr. (eds.).2014. Routledge handbook of civil wars. Routledge.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a