Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic English for European Studies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSM.IE-S66D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic English for European Studies
Jednostka: Instytut Studiów Europejskich
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Scott Simpson
Prowadzący grup: Scott Simpson
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) Registration for this course via USOSweb.


There is no placement exam for this course, but please see the prerequisites, below.

Efekty kształcenia:

Celem kursu „Academic English for European Studies” jest zdobycie przez studentów umiejętności czytania i pisania anglojęzycznych tekstów naukowych. Rozwinięcie znajomości języka angielskiego, związanego z problematyką integracji europejskiej, pozwoli na doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności prowadzenia dyskusji.

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+/C1

Forma i warunki zaliczenia:

Regularne prace domowe, prezentacja.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - ekspozycja
Metody eksponujące - film
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - opowiadanie
Metody podające - pogadanka
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne
Metody praktyczne - ćwiczenia produkcyjne
Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu
Metody praktyczne - seminarium
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej – praca i postępy monitorowane są na bieżąco w trakcie aktywności na zajęciach i poprzez regularne prace domowe (eseje, ćwiczenia).

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

'Academic English for European Studies' is designed to help students improve their skills in reading, writing, and translation of English-language texts which relate to the broad range of issues associated with Europe and European integration. Special focus is placed on academic vocabulary and tone, as well as practical communications skills which are useful in a University setting.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. Introduction – Wednesday, 28 February 2024

Overview of the class

Academic speaking

Warm-up exercises: introductions, 'faves'

2. Questions and cross-examination – 6 March 2024

Types of questions

Exercises (20 questions, To tell the truth)

3. Making your point in a presentation – 13 March 2024

Visual rhetoric

Text on screen

Using PowerPoint

4. Student Presentations – 20 March 2024

'Eurovision +!' Team presentations

5. Listening and note-taking – 27 March 2024

Answering questions from spoken information

Listening to and retelling a story

28 March to 2 April 2024 - Holiday break

6. Three-minute debates – 3 April 2024

(short speech explaining an opinion)

7. Writing clear academic sentences – 10 April 2024

Verb tense in academic writing (past-present)

Minimising passive voice and phrasal verbs

Sentence length (and SVO structure)

8. Writing convincing academic paragraphs – 17 April 2024

Paragraph length

Paragraph types

Hamburger & PEEL

9. Organising academic essays and term papers – 24 April 2024

Situation-Problem-Solution-Evaluation (SPRE)

Introduction-Methods-Results-Discussion (IMRD)

Argumentative Five-paragraph essay

Two-page review

1 to 3 May - Holiday break

10. Using sources, and citation – 8 May 2024

Paraphrasing, Summarising, Synthesising, Quoting

“Chicago” & “Harvard” (APA, MLA)

11. How to use jargon well (and badly) – 15 May 2024

Formal/informal language

The purposes of jargon

Social Science jargon, Eurojargon

English as a lingua franca

12. Categorise, Compare & Contrast – 22 May 2024

Classifying and categorising

Comparing and contrasting

general and specific

cause and effect

13. Standardised Tests – 29 May 2024

TOEFL, IELTS

Aptitude tests and skill tests

Test-taking skills

30 May - Corpus Christi

14. CVs and application letters – 5 June 2024

Structure of business letters

Application letters

Europass CV

US and UK styles

15. Electronic communication – 12 June 2014

Telephones

Email & spam

Social media for academic purposes

(Quick review before the exam)

Final written exam: DATE TO BE CONFIRMED – 19 June 2024

Literatura: (tylko po angielsku)

The Economist (2003). Style Guide.

European Commission Directorate-General for Translation (2021). English Style Guide.

Hall, Barbara & Wallace, Elizabeth (2018) College ESL Writers: Applied Grammar and Composing Strategies for Success.

McArthur, Tom. (2003). The Oxford Guide to World English.

McCarthy, M. & O'Dell, F. (2011). Academic Vocabulary in Use, Cambridge

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c