Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Responsibility to Protect and Humanitarian Intervention: Workshops and Practice

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSM.INP-ISDDU-32
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: International Responsibility to Protect and Humanitarian Intervention: Workshops and Practice
Jednostka: Centrum Studiów Międzynarodowych i Rozwoju
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Jakubiak
Prowadzący grup: Łukasz Jakubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) The main aim of the course is to discuss in a comprehensive way basic issues of humanitarian interventions regarded from theoretical, legal and practical points of view.

Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) 1. The student knows and understands: the most important theoretical approaches to humanitarian interventions, their legal basis as well as mechanisms applied.


2. The student can: discuss specific problems concerning humanitarian interventions with reference to the most significant interventions that has taken place in recent decades; cooperate with other students while resolving diverse problems concerning humanitarian interventions.


3. The student is ready to: to use knowledge about humanitarian interventions and the responsibility to protect mechanism in the analysis of specific cases; to participate in discussions on the applicability of specific legal mechanisms in the event of humanitarian crises; to perform functions that require knowledge of international humaniatarian law.


Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) None.

Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) essay, presentiations during classes, active participation in class discussions

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) assessment of the activity during classes; assesment of presentations prepared by a student; assesment of an eesay on a selected topic

Terminy egzaminów i zaliczeń:

(tylko po angielsku) presentations during classes, essay submited by the end of the exam period

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) text analysis, seminar, conversation lecture, discussion, case study, solving tasks, consulations

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

International Security and Development, year 2

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Basic topics to be discussed: the responsibility to protect and moral basis of humani-tarian interventions; doctrinal aspects of humanitarian interventions; the legal context of humanitarian interventions; main actors of humanitarian interventions; mechanisms of humanitarian interventions; humanitarian interventions in state practice (selected cases); the future of humanitarian interventions in the contemporary international environment.

Literatura: (tylko po angielsku)

Obligatory:

J. Pattison, Humanitarian Intervention and the Responsi-bility To Protect: Who Should Intervene?, Oxford University Press 2012.

Optional:

N. Frei, D. Stahl, A. Weinke, Human Rights and Huma-nitarian Intervention: Legitimizing the Use of Force since the 1970s, Wallstein 2017;

S. Chesterman, Just War or Just Peace?: Humanitarian Intervention and International Law, Oxford University Press 2003;

A. Herir, Humanitarian Intervention: An Introduction, Palgrave Macmillan 2010

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a