Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Preventive Diplomacy and Multilateral Conflict Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSM.INP-ISDDU-8
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Preventive Diplomacy and Multilateral Conflict Management
Jednostka: Centrum Studiów Międzynarodowych i Rozwoju
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 36 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Michnik
Prowadzący grup: Wojciech Michnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Cele kształcenia:

(tylko po angielsku) LO1: The student understands the nature and role of the preventive diplomacy

LO2: The student is familiar with the historical context of the preventive diplomacy

LO3: The student is able to identify and explain roles of the major actors influencing global security

LO4: The student is aware of the most essential challenges faced by global security institutions.

LO5: The student is able to identify and explain the nature of the contemporary, coercive conflict prevention measures


Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Final assessment results from partial evaluation of the following elements:

- written project on selected topic on preventive diplomacy and conflict management.

- final exam


Grade percentage breakdown:

50%-Project and its presentation (case study)

50%-final exam

*extra 5% for the most active students

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

(tylko po angielsku) - Monitoring students’ activity during classes

- Evaluation of presentations prepared for the course

- Active involvement in team work

Standard grading is applied.


Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody eksponujące - film
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

International Security and Development, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. Contemporary security environment.

2. Contemporary security crisis: nature, triggers, typology.

3. Preventive diplomacy: origins and conceptual framework.

4. Global governance – concept and actors.

5. Institutionalism in conflict management.

6. Global security space: actors, relations.

7. UN, EU and G8 – structures, roles, agendas.

8. NATO as a platform of multilateralism.

9. Tools of coercion: military interventions.

10. Tools of coercion: sanctions, embargoes.

11. Weapons of mass destruction counter- proliferation: collective efforts.

12. Preventive diplomacy: case study analysis.

13. Preventive diplomacy: case study analysis.

14. Preventive diplomacy: case study analysis.

15. Review.

Literatura: (tylko po angielsku)

Compulsory

1. Jenne, Erin K., “Nested Security : Lessons in Conflict Management From the League of Nations and the European Union” 2016

2. Steiner, Barry H. “Collective Preventive Diplomacy : A Study in International Conflict Management” 2004

3. Stefanova, Radoslava, Kirton, John J., “The G8, the United Nations, and Conflict Prevention” 2016

4. James E. Goodby, Kenneth Weisbrode, "Practical Lessons from US Foreign Policy: The Itinerant Years", Springer 2019.

Recommended

1. Ramcharan B. G. “Preventive Diplomacy at the UN” 2008

2. Newman, Edward, Thakur, Ramesh Chandra, Tirman, John, “Multilateralism Under Challenge? : Power, International Order, and Structural Change” 2006

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a