Strategic Management in Tourism
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ER.004 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Strategic Management in Tourism |
Jednostka: | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 25 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Najda-Janoszka, Magdalena Sawczuk | |
Prowadzący grup: | Magdalena Sawczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza Student zna i objaśnia kluczowe terminy z zakresu zarządzania strategicznego; omawia formalny proces zarządzania strategicznego i budowy strategii organizacji; posiada wiedzę w zakresie rozwoju teorii zarządzania strategicznego; wyjaśnia istotę i znaczenie analizy strategicznej w procesie zarządzania strategicznego; wymienia i rozróżnia metody i narzędzia analizy makrootoczenia, mikrootoczenia i potencjału organizacji; identyfikuje poziomy zarządzania strategicznego i warianty strategii im odpowiadające; na konkretnych przykładach rozpoznaje działania charakterystyczne dla różnych rodzajów strategii; rozpoznaje najważniejsze czynniki warunkujące wybór przez organizację odpowiedniej strategii i skuteczność jej wdrożenia; dostrzega przejawy dynamiki systemów społeczno-gospodarczych interpretując ich sens w kontekście procesu budowy i implementacji strategii organizacji. Umiejętności Student poprawnie klasyfikuje strategiczne, taktyczne i operacyjne cele i zadania organizacji; odnajduje i porządkuje źródła informacji strategicznej w otoczeniu organizacji; porównuje, ocenia i dobiera narzędzia analizy strategicznej odpowiednie względem obserwowanych zjawisk; poprawnie konstruuje opcje strategiczne dostosowane do konkretnych sytuacji problemowych; określa potencjalne ryzyka strategiczne; potrafi zdiagnozować sytuację organizacji i dokonać krytycznej oceny sformułowanych opcji strategicznych; poprawnie konstruuje odpowiednią ścieżkę strategiczną dla organizacji i identyfikuje potencjalne ryzyka implementacji; Kompetencje społeczne Student sprawnie realizuje powierzone zadania w ramach podziału pracy w grupie; wykorzystuje podejście analityczne i syntezę; aktywnie uczestniczy w dyskusji, sprawnie wyraża i argumentuje własne opinie i wnioski; |
|
Wymagania wstępne: | Studenci powinni posiadać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o zarządzaniu oraz praktyczną znajomość prawidłowości i problemów funkcjonowania podmiotów gospodarczych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Egzamin pisemny testowy. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest wcześniejsze zaliczenie ćwiczeń. Oceną końcową jest ocena z egzaminu. Skala ocen w ujęciu procentowym (%): 0 – 51 – niedostateczny 52 – 61 – dostateczny 62 – 71 – plus dostateczny 72 – 81 – dobry 82 – 91 – plus dobry 92 – 100 – bardzo dobry Warunkiem uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest uczestnictwo i aktywny udział w zajęciach oraz realizacja projektu grupowego: - obecność na zajęciach – 15 punktów - realizacja zadań - 15 punktów - realizacja projektu grupowego – 60 punktów Skala ocen w ujęciu punktowym: 0 – 45 – niedostateczny 46 – 54 – dostateczny 55 – 63 – plus dostateczny 64 – 72 – dobry 73 – 81 – plus dobry 82 – 90 – bardzo dobry |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Weryfikacja stopnia osiągania przez studentów założonych efektów kształcenia będzie realizowane przy zastosowania dwóch metod sprawdzających: 1. Ocena kształtująca, poprzez narzędzia w postaci: a. Dyskusji w trakcie wykładu oraz zajęć ćwiczeniowych b. Konsultacji projektu grupowego w trakcie jego realizacji 2. Ocena podsumowująca, poprzez narzędzia w postaci: a. Końcowej oceny projektu grupowego według kryteriów: • formalnych: (terminowość wykonania, kompletność, poprawność językowa, poprawność cytowań, odwołań do literatury) • merytorycznych (czytelność i kompleksowość obrazu sytuacji danego podmiotu gospodarczego, prawidłowość określenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu organizacji przy użyciu terminologii nauk o zarządzaniu, prawidłowość identyfikacji przyczyn zaistniałych problemów na podstawie odniesień do dorobku zarządzania strategicznego; sformułowanie autorskich wniosków i propozycji odpowiednich rozwiązań strategicznych dla analizowanej organizacji b. Egzamin pisemny, końcowy obejmujący materiał z wykładów i ćwiczeń |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | • metody podające: o prezentacja multimedialna, o objaśnianie • metody problemowe: o wykład konwersatoryjny o metody aktywizujące: metoda przypadków dyskusja dydaktyczna • metody praktyczne o metoda projektów o ćwiczenia przedmiotowe - e-learning |
|
Bilans punktów ECTS: | Uczestnictwo w wykładach: 15 godzin Uczestnictwo w ćwiczeniach: 15 godzin Udział w egzaminie (włącznie z konsultacjami po egzaminie): 2 godziny Przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych: 20 godzin Realizacja projektu grupowego: 20 godzin Udział w konsultacjach niezbędnych do realizacji projektu grupowego: 3 godziny Przygotowanie prezentacji projektu końcowego: 5 godzin Przygotowanie do egzaminu końcowego: 30 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 110 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS |
|
Skrócony opis: |
• Istota procesu zarządzania strategicznego, miejsce zarządzania strategicznego w naukach o zarządzaniu • Uwarunkowania społeczno-gospodarcze działań strategicznych podmiotów gospodarczych • Szkoły zarządzania strategicznego, • Proces budowy strategii podmiotu gospodarczego • Poziomy zarządzania strategicznego organizacji i typologia wariantów strategii na poszczególnych poziomach • Proces budowy strategii podmiotu gospodarczego • Istota i znaczenie analizy strategicznej w procesie budowy i implementacji strategii organizacji • Metody i narzędzia analizy strategicznej • Nowe koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem z perspektywy strategicznej |
|
Pełny opis: |
• Istota procesu zarządzania strategicznego, miejsce zarządzania strategicznego w naukach o zarządzaniu • Uwarunkowania społeczno-gospodarcze działań strategicznych podmiotów gospodarczych • Szkoły zarządzania strategicznego, • Proces budowy strategii podmiotu gospodarczego • Poziomy zarządzania strategicznego organizacji i typologia wariantów strategii na poszczególnych poziomach • Proces budowy strategii podmiotu gospodarczego • Istota i znaczenie analizy strategicznej w procesie budowy i implementacji strategii organizacji • Metody i narzędzia analizy strategicznej • Nowe koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem z perspektywy strategicznej |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) N . Evans, G. Stonehouse, D. Campbell, Strategic Management for Travel and Tourism, Elsevier Sciences, Burlington 2003; M.E. Porter, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York, 2008; C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, The Future of Competition: Co-creating Unique Value with Customers, Harvard Business School Publishing 2004; C.K. Prahalad, M.S. Krishnan, The New Age of Innovation: Driving Cocreated Value Through Global Networks, McGraw Hill Professional, 2008; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.