Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Social media - theory and practice

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-ER.042 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social media - theory and practice
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (w trakcie)

Okres: 2021-02-25 - 2021-06-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 50 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Całek
Prowadzący grup: Agnieszka Całek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin lub zaliczenie
Efekty kształcenia:

(tylko po angielsku) Main goals of the course:


1. To improve students’ awareness of the specifics, rules and functions of social media.


2. To show the advantages and disadvantages of the phenomenon.


3. To improve students’ skills (running social media accounts and channels, participating in social media communities, creating user generated content).

Forma i warunki zaliczenia:

(tylko po angielsku) Conditions to complete a course: 3 individual tasks (Facebook review post, Instagram 60 Sec. movie or slider, short social media research project with infographic); test; presence; activities.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Learning methods: informative lecture, multimedia presentation, case studies, movies, seminar, discussion, problem exercises, exercises with computer and dedicated applications, e-learning.

Bilans punktów ECTS:

(tylko po angielsku) Lecture attendance – 30h

Making tasks on e-learning platform – 60h

Reading books, articles and reports - 30h


Watching thematic movies, webinars, vlogs – 30h

Pełny opis:

Main subjects:

1. Definition and typology.

2. Identity and freedom borders in social media.

3. User generated content.

4. Facebook - safe and smart use.

5. YouTube - how to find there something useful and of quality?

6. Twitter - useful tool in information chaos.

7. Pinterest and Instagram - similarities and differences - the illusion of choice.

8. Blogging - what for?

9. Internet meme - entertainment (fun, satire), information (news, education), publicism (comment, feuilleton).

10. Autopromotion in social media.

11. Social media in prosocial activities and charity - user’s perspective.

12. Social media and promotion - user’s perspective.

Main goals of the course:

1. To improve students’ awareness of the specifics, rules and functions of social media.

2. To show the advantages and disadvantages of the phenomenon.

3. To improve students’ skills (running social media accounts and channels, participating in social media communities, creating user generated content).

Learning methods: informative lecture, multimedia presentation, case studies, movies, seminar, discussion, problem exercises, exercises with computer and dedicated applications, e-learning.

Conditions to complete a course: 3 individual tasks (Facebook review post, Instagram 60 Sec. movie or slider, short social media research project with infographic); test; presence; activities.

Literature: selected articles in specialist media and social science journals; selected research reports.

ECTS: 5 (30 contact hours + student’s work + e-learning + consultation)

Language: Englis

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.