Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cross-cultural Communication

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-ER.085
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Cross-cultural Communication
Jednostka: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kossowska-Lai
Prowadzący grup: Magdalena Kossowska-Lai
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tryb prowadzenia zajęć:

hybrydowe
stacjonarne

Cele kształcenia:

Zapoznanie uczestników z aktualnym stanem wiedzy o głównych teoriach i koncepcjach komunikacji międzykulturowej.

Efekty kształcenia:

1. Student zna i rozumie istotę oraz znaczenie komunikacji międzykulturowej we współczesnym biznesie i relacjach miedzynarodowych.

2. Student potrafi analizować współzależności pomiędzy

kulturą i procesami komunikacji.

3.Student jest gotów do analizowania oraz organizowania działań zespołu pracowniczego z uwzględnieniem organizacyjnego komunikowania sie w kontekście międzynarodowym i międzykulturowym.

4. Student jest gotów do wyrażania akceptacji dla zachowań zgodnych z kulturą pochodzenia.

Forma i warunki zaliczenia:

egzamin pisemny/zaliczenie pisemne,

prezentacja

Przygotowanie prezentacji grupowej na zaliczenie końcowe przedmiotu lub egzamin pisemny

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

egzamin pisemny/zaliczenie pisemne, prezentacja

Przygotowanie prezentacji grupowej na zaliczenie końcowe przedmiotu lub egzamin pisemny

Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, metoda projektów, metoda sytuacyjna, wykład konwersatoryjny, analiza przypadków, wykład z prezentacją

multimedialną, dyskusja

Bilans punktów ECTS:

konwersatorium - 30h

studiowanie literatury wskazanej przez prowadzącego zajęcia - 30 h

przygotowanie do zajęć - 30h

przygotowanie projektu - 30h

Łączny nakład pracy studenta - 120h

ECTS - 4.0


Liczba godzin kontaktowych - 30

ECTS - 1.0

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

1. The effect of globalization and internationalization and methods of communication


2. components of communication processes


3. Basics of intercultural negotiations


4. The impact of Global Mindset on the communication process and business efficiency


5. Models of overcoming cultural differences in organizational communication.


6. Ways of creating a national culture on various research models


7. Intercultural communication as a leadership tool


8. Models of intercultural communication and their recognition when solving real situations - a case study


9. Formulating the strategy of intercultural communication in connection with the strategy of the organization - intercultural negotiation styles


10. Communication strategies as the basis of conflicts

Literatura:

1. Samovar L.A., Porter R.E., MacDaniel E.R. (2012). Intercultural Communication. Cengage Learning.

2. Tuleja, E.A. (2017). Intercultural Communication for Global Business. How leaders communicate for success. NY:

Routledge.

3. Klyukanov, I.E. (2020). Principles of Intercultural Communication (2nd ed.). NY: Routledge.

https://doi.org/10.4324/9780429353475

4. Jandt, F.E. (2018). An Introduction to Intercultural Communication Identities in a Global Community (9th ed.). US: Sage Publications.

5. Gesteland, R. R. (2012). Cross-cultural business behavior: A guide for global management. Copenhagen: Copenhagen Business School Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c