Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IEZ-EKz/III2/JA |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla III roku FBU - I stopnia niestacjonarne sem. letni (III 21/22) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Gronowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Gronowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
BRANDS – udział w dyskusji opartej na tekście ‘Restless pursuer of luxury’s future’ – umiejętność wyrażenia opinii na temat jaki wpływ mają marki na nasze życie oraz na rynek; dyskusja na temat wizerunku marki DIOR; - praca indywidualna – dopasowywanie słownictwa z branży zarządzania marką – (brand loyalty/ stretching/ product endorsement) - praca w grupie – dyskusja oraz wyrażanie opinii na temat zagadnień związanych z zarządzaniem marką (brand management); - praca indywidualna – praca z tekstami słuchanym; - praca w grupach – case study – wyrażanie opinii na temat strategii wprowadzania marki na rynek europejski – strategie typu ( brand reposition/ development/ brand stretching) ORGANISATIONS – praca w grupie – dyskusja na temat rodzajów firm – określaniu ich pozytywnych oraz negatywnych aspektów; - praca z tekstem ‘ Success can be a game with many players’ – wizerunek firmy GOOGLE jako jednej z firm stawiających na komfort pracy jej pracowników – wyrażanie opinii – praca grupowa; ADVERTISING – praca grupowa – konfrontacja z przykładami kilku spotów reklamowych – wyrażanie opinii na temat co decyduje o ich atrakcyjności oraz popularności albo ich braku; - praca w grupach - słownictwo związane z sektorem reklamy i reklamowania – podanie polskich odpowiedników tych wyrażeń ( endorsement / hoardings / produkt placement, itp.); MONEY – praca grupowa – dyskusja na temat kwestii związanych z pieniędzmi – sytuacja ekonomiczna kraju, rozwój i stagnacja określonych sektorów biznesu, rodzaje inwestycji, itp.; - słownictwo związane z tematyką pieniądza – (profit margines/ equity stake/ shares/ debt); INTERNATIONAL MARKETS – praca w grupie – dyskusja na temat kierunków oraz zmian jakie nastąpiły na rynkach międzynarodowych; - praca tekstem ‘Trade between China and the US’ – wyrażanie opinii na |
|
Pełny opis: |
Lektorat j. angielskiego ma na celu 1) zapoznanie studenta z językiem specjalistycznym typowym dla środowiska biznesu na podstawie tekstów i ćwiczeń zawartych w podręczniku wiodącym i dodatkowych materiałach oraz 2) wykorzystanie tej wiedzy poprzez praktykę wypowiedzi ustnej: wyrażanie własnej opinii, udział w dyskusji, dialogu, i tzw. "case studies" oraz odpowiadanie na zadane pytania;3) wykształcenie umiejętności konstruowania poprawnych form pisemnych, głównie listów transakcyjnych; 4) powtórzenie podstawowych zagadnień gramatycznych (zgodnie z programem podręcznika) i ewentualne rozszerzenie ich w zależności od potrzeb i możliwości grupy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Market Leader 3rd edition Coursebook Literatura uzupełniająca: Market Leader 3rd edition Workbook, R. Murphy: English Grammar in Use, materiały własne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.