Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IEZ-EKz/III2/JA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla III roku FBU - I stopnia niestacjonarne sem. letni (III 21/22)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Gronowski
Prowadzący grup: Maciej Gronowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe

Skrócony opis:

BRANDS – udział w dyskusji opartej na tekście

‘Restless pursuer of luxury’s future’ – umiejętność wyrażenia opinii na temat jaki wpływ mają marki na nasze życie oraz na rynek; dyskusja na temat wizerunku marki DIOR;

- praca indywidualna – dopasowywanie słownictwa z branży zarządzania marką – (brand loyalty/ stretching/ product endorsement)

- praca w grupie – dyskusja oraz wyrażanie opinii na temat zagadnień związanych z zarządzaniem marką (brand management);

- praca indywidualna – praca z tekstami słuchanym;

- praca w grupach – case study – wyrażanie opinii na temat strategii wprowadzania marki na rynek europejski – strategie typu ( brand reposition/ development/ brand stretching)

ORGANISATIONS – praca w grupie – dyskusja na temat rodzajów firm – określaniu ich pozytywnych oraz negatywnych aspektów;

- praca z tekstem ‘ Success can be a game with many players’ – wizerunek firmy GOOGLE jako jednej z firm stawiających na komfort pracy jej pracowników – wyrażanie opinii – praca grupowa;

ADVERTISING – praca grupowa – konfrontacja z przykładami kilku spotów reklamowych – wyrażanie opinii na temat co decyduje o ich atrakcyjności oraz popularności albo ich braku;

- praca w grupach - słownictwo związane z sektorem reklamy i reklamowania – podanie polskich odpowiedników tych wyrażeń ( endorsement / hoardings / produkt placement, itp.);

MONEY – praca grupowa – dyskusja na temat kwestii związanych z pieniędzmi – sytuacja ekonomiczna kraju, rozwój i stagnacja określonych sektorów biznesu, rodzaje inwestycji, itp.;

- słownictwo związane z tematyką pieniądza – (profit margines/ equity stake/ shares/ debt);

INTERNATIONAL MARKETS – praca w grupie – dyskusja na temat kierunków oraz zmian jakie nastąpiły na rynkach międzynarodowych;

- praca tekstem ‘Trade between China and the US’ – wyrażanie opinii na

Pełny opis:

Lektorat j. angielskiego ma na celu 1) zapoznanie studenta z językiem specjalistycznym typowym dla środowiska biznesu na podstawie tekstów i ćwiczeń zawartych w podręczniku wiodącym i dodatkowych materiałach oraz 2) wykorzystanie tej wiedzy poprzez praktykę wypowiedzi ustnej: wyrażanie własnej opinii, udział w dyskusji, dialogu, i tzw. "case studies" oraz odpowiadanie na zadane pytania;3) wykształcenie umiejętności konstruowania poprawnych form pisemnych, głównie listów transakcyjnych; 4) powtórzenie podstawowych zagadnień gramatycznych (zgodnie z programem podręcznika) i ewentualne rozszerzenie ich w zależności od potrzeb i możliwości grupy

Literatura:

Literatura podstawowa: Market Leader 3rd edition Coursebook

Literatura uzupełniająca: Market Leader 3rd edition Workbook,

R. Murphy: English Grammar in Use, materiały własne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a