Seminarium magisterskie II st
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-1s.ZKM.Plu | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie II st | ||
Jednostka: | Instytut Kultury | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia Przedmioty dla programu WZKS-0201-2SO, zarządzanie kulturą współczesną, stacjonarne drugiego stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
15.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Pluszyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Pluszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie | |
Efekty kształcenia: | Wiedza K_W02 Dodatkowo: Student zna w pogłębionym stopniu teorie z zakresu problematyki prowadzonych badań do pracy dyplomowej oraz zaawansowaną metodologię i terminologię z zakresu badań w działaniu i partycypacyjnych badań w działaniu - P6(7)S_WG Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady działania instytucji, w których prowadzi badania w działaniu - P6(7)S_WK Umiejętności K_U01 K_U03 K_U05 K_U12 Dodatkowo: Potrafi sformułować problem badawczy pracy dyplomowej, dobrać adekwatne metody i narzędzia badawcze korzystając z metodologii badań w działaniu - P6(7)S_UW Posiada umiejętność komunikowania z uczestnikami organizacji poddanej badaniom w działaniu - P6(7)S_UO Kompetencje społeczne K_K02 K_K07 K_K10 Dodatkowo: Student potrafi pozyskiwać wiedzę i rozumienie organizacji w kontaktach interpersonalnych - P6(7)S_KK Potrafi inspirować uczestników badanej organizacji do twórczego rozwiązywania problemów - P6(7)S_KO |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | 2 semestr - zakończenie badań, opracowanie wniosków i oddanie dwóch kolejnych rozdziałów pracy 3 semestr - zakończenie pracy Warunki zaliczenia: 1.aktywny udział w zajęciach 2. indywidualne konsultacje 3. terminowe oddawanie poszczególnych części pracy 4. terminowe wprowadzanie poprawek 5. działania badawcze zgodnie z ustaleniami z promotorką |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | 1. Ocena zaangażowania. 2. Ocena postępów i umiejętności badawczych. 3. Sprawdzanie postępów. 4. Indywidualne spotkania poświęcone pracy. Kryteriami oceniania pracy są: - Czy treść pracy odpowiada tematowi określonemu w tytule? - Ocena układu pracy, struktury podziału treści, kolejność rozdziałów, kompletność tez itp. - Merytoryczna ocena - Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie? - Charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł - Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze) - Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie instytucjom, materiał źródłowy) Promotor może nie przyjąć pracy, jeśli jej poziom będzie znacząco odbiegał od oczekiwanych standardów zarówno związanych z kształceniem na kierunku, jak i etycznych (praca niesamodzielna). |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków |
|
Bilans punktów ECTS: | – udział w zajęciach i indywidualne konsultacje – przygotowanie i przeprowadzenie badań – przygotowanie rozprawy licencjackiej |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | zarządzanie kulturą współczesną, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Seminarium dotyczyć będzie nowatorskich możliwości badania zjawisk w obszarze szeroko rozumianego zarządzania kulturą i mediami. Zajęcia są realizowane w oparciu o kompetencje zdobyte w ramach projektu „Wsparcie proinnowacyjnego rozwoju pracowników dydaktycznych Instytutów Kultury i Spraw Publicznych UJ”. | |
Pełny opis: |
Uczestnicy seminarium będą mieli możliwość rozwijania własnych, nietypowych pomysłów badawczych, wykraczających poza standardową metodologię i koncepcję myślenia w pracach zaliczeniowych. W ramach seminarium będzie istniała możliwość napisania pracy w nurcie "action research" we współpracy z wybranymi krakowskimi instytucjami kultury. Związane jest to z realizowanym w Instytucie Kultury UJ i Instytucie Spraw Publicznych UJ projektem. | |
Literatura: |
Lektury obowiązkowe Chrostowski, A., Jemielniak, D. (2008), Action Research w teorii organizacji i zarządzania, „Organizacja i Kierowanie”, 1(131), s. 41-56. Coghlan, D. (2003), Practicioner Research for Organizational Knowledge. Mechanistic- and Organistic-oriented Approach to Insider Action Research, „Management Learning” 34(4), s. 451-463. Czarniawska, B. (2010), Trochę inna teoria organizacji: organizowanie jako konstrukcja sieci działań. Warszawa: Poltext. Dobiasz-Krysiak, M., (2016), Cykl, suwak i dobra praktyka. O etnoanimacyjnych badaniach w działaniu, „Kultura Współczesna”, 5, s. 85-99. Fine, M., Torre, M.E., Boudin, K., Bowen, I., Clark, J., Hylton, D., Martinez, M., Missy, Roberts, R.A., Smart, P., Upegui, D., Participatory Action Research: From Within and Beyond Prison Bars, „Action Research”, 4 (3), s. 173-198. Hynes, G., Coghlan, D., Mccarran, M. (2012) Participation as a multi-voiced process: Action research in the acute hospital environment, „Action Research”, 10(3), s. 293-312. Kostera, M.,(red.). Nowe kierunki w zarządzaniu. Podręcznik akademicki. Warszawa: WAiP. Kostera, M., Śliwa M. (red.). Zarządzanie w XXI wieku. Jakość. Twórczość. Kultura. Warszawa: WAiP. McManners, P., (2016), The action research case study approach: A methodology for complex challenges such as sustainability in aviation, „Action Research”, 14(2), s. 201-216. Sadura, P., Murawska, K., Olko, D. (2016), Klasa i kultura. Interwencja w klasowy kontekst działania instytucji, „Kultura Współczesna”, nr 5, s. 100-117. Stoudt, B. G., (2009), The Role of Language & Discourse in the Investigation of Privilege: Using Participatory Action Research to Discuss Theory, Develop Methodology, & Interrupt Power, „Urban Review: Issues and Ideas in Public Education, 41(7), s. 7-28. Stoudt, B. G., (2012), „This is exactly what this study is all about and it is happening right in front of me!” Using Participatory action research to awaken a sense of injustice within a privileged institution, „Masculinity and Social Change”, 1(2), s. 134-164. Sułkowski, Ł. (2005). Epistemologia w naukach o zarządzaniu. Warszawa: PWE. Susman G. I., Evered R. D. (2010), Ocena naukowych walorów badań w działaniu [w:] Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, [w:] H. Červinková, B. D. Gołębniak (red.), Wrocław, s. 89-115. The SAGE Encyclopedia of Action Research, D. Coghlan, (2014), M. Brydon-Miller (red.), London: SAGE Publications. Lektury uzupełniające Burns, D. et al. (2014), Participatory Organizational Research: Examining Voice on the Co-production of Knowledge, „British Journal of Management”, 25, s. 133-144. Cahill, C. (2013), The Road Less Traveled: Transcultural Community Building [w:] J. Hou (red.) Transcultural Cities: Border-crossing and Placemaking. Routledge, s. 193-206. Cronholm, S., Goldkhul, G. (2003), Understanding the practice of action research, 2nd European Conference on Research Methods in Business and Management. Espinoza, A.E., Osorio-Parraguez, P., Reyes, P. (2015) Interdisciplinary-action-research: Post-earthquake interventions with older people in Chile, „Action Research” 14(3), s. 276-294. M. J. Hatch. 2002. Teoria organizacji. Warszawa: PWN. Hatch, M.J., Kostera, M., Koźmiński, A. (2010) Trzy oblicza przywództwa: menedżer, artysta, kapłan. Przeł. T. Wrzesiewski. Warszawa: WAiP Kostera, M. (1996) Postmodernizm w zarządzaniu. Warszawa: PWE Kostera, M., (2010) Organizacje i archetypy. Warszawa: Wolters Kluwer McKnee, A., Markless, S., (2017), Using action learning sets to support students managing transition into the clinical learning environment in a UK medical school, „Action Learning Research and Practice”, 14(3), s. 275-285. Nielsen, H., Lyhne, I. (2016), Adding action to the interview: Conceptualizing an interview approach inspired by action research elements, „Action Research”, 14(1), s. 54-71. Sałkowska, M., (2011), Czy można badać bez zaangażowania?, „Animacja Życia Publicznego”, 2(5), s. 16-17. Torre, M. E., (2009), Participatory Action Research and Critical Race Theory. Fueling Spaces for Nos-otras to Research, „The Urban Review”, 41 (1), s. 106–120. Tuck, E. (2009), Re-visioning Action: Participatory Action Research and Indigenous Theories of Change, „The Urban Review”, 41(1), s. 47-65. | |
Uwagi: |
Wymagana jest gotowość do systematycznej pracy. Brak oddania zaplanowanych prac cząstkowych skutkuje niezaliczeniem semestru. Wszystkie przypadki plagiatu zgłaszane będą do Komisji Dyscyplinarnej UJ. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.